Tudor-tråden

Etter nesten tre uker med denne på armen hver eneste dag sliter jeg veldig med å forstå hvorfor så mange flipper den. Black bay 58 er rett og slett en skikkelig godt gjennomført klokke. Ikke bare størrelsen og formen, men det er så mye med følelsen av klokka som er perfekt.

På mange måter er BB58 det jeg håpet Sub skulle være da jeg kjøpte 114060. (Det skulle kanskje bare mangle, jeg betalte nesten det samme for Tudoren som jeg gjorde for Suben i 2012).

AF2B109F-2E08-437B-9739-A9870D8D1243.jpeg
 
Ønsket om en BB58 blir større og større for hver gang det deles erfaringer og bilder. Det er dog fortsatt uaktuelt å betale over retail for en klokke, uansett, så det er vel snart bare å sette seg opp på en evig lang venteliste og bare krysse fingrene.. Setter pris på at Rolex holder markedet hett, selv i segmentet der ting skulle være litt mer løssluppent og tilgjengelig :ROFLMAO:
 
Litt normaliserte priser er bra for alle tenker jeg. Lysten på en BB58 Blue selv, konstant vurdering!
 
  • Liker
Reaksjoner: Auto
Nei sant det, jeg var upresis eller overdrev. Enkelte dager blir det lagt ut flere i slengen. Så går det gjerne noen dager uten at det blir lagt ut noen. Poenget var at tilgjengeligheten er så stor at jeg ikke skjønner hvorfor noen forventer å selge over veil eller at noen velger å handle over veil.
Ellers helt enig i at det er flott at man kan få handlet uten påslag.
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
Mye mulig prisen er på tur ned, men slike tilstander hvor det florerer på bruktmarkedet er det tidevis med Suben også.
Bjerke oppgav for ca 2 mnd siden 2 år ventetid, og en utenlands butikk med stor tilgang på klokker sier 7-8 månder, men mye mulig Tudor har gitt full frislipp i det siste….
Uansett en knall klokke, med unntak av lite justering i låsen:cautious:
 
Har inntrykk av at tilgjengeligheten er mye større utenfor Norges grenser, uten at jeg kan dokumentere dette på noe vis. 2 år for 2 mnd siden er ganske lenge. Men om Bjerke er eneste som praktiserer venteliste, kan de hende de fleste som ønsker klokken ender der. Aner ikke hvordan det er med tilgjengelighet hos andre ADer her til lands. Lervik har tilgode å komme med et svar på henvendelse angående BB58 i det store og hele.
 
Hei,

jeg har kjøpt en ny BB58 med lenke. Til sommervarmen ønsker jeg meg en gummireim med «curved lugs» som ikke koster skjorta. Noen tips? :)
 
Ser ut som dette er den eneste fra Glamour linjen på tidssonen jeg har sett bilde av. Kanskje ikke så populær som BB og de andre kolleksjonene. Men jeg liker den. Kjøpte den nok mest for de den har outsized date, og det er en komplikasjon som jeg hadde veldig lyst på. Klokka er jeg veldig fornøyd med. Litt vrient å få fine bilder av den. Denne er også postet i dagens klokke, men tar den med her ettersom dette er det bilde av klokken jeg er mest fornøyd med. 42 mm og litt glossy. Viserne og timemarkørene er mer gullfarget enn det virker som her. Denne klokken blir brukt en del. Liker`n.

tudor på bok (2).jpg


Ps, støvet på notatblokka mi, ble veldig fremtredende i det skarpe sollyset. Den er ikke så støvete altså. Hehe