Tudor-tråden

Endelig noen som skriver en artikkel som ikke skal tilfredsstille AD og klokkeprodusentene. Man trenger ikke være enig med innholdet, men det at noen skriver noen annet enn kyssmegiræva-smisking som preger bla Hodinkee, var moro lesing. Savner litt kritisk blikk fra mange slike artikler og reviews.

 
Endelig noen som skriver en artikkel som ikke skal tilfredsstille AD og klokkeprodusentene. Man trenger ikke være enig med innholdet, men det at noen skriver noen annet enn kyssmegiræva-smisking som preger bla Hodinkee, var moro lesing. Savner litt kritisk blikk fra mange slike artikler og reviews.


100% enig.

Alltid artig når skribentene unnlater å nevne åpenbare dårlige designvalg. Mye må da være kjøpt og betalt her, men hva vet jeg...
 
7637E7F4-49A8-4A7D-A41C-E555786E4D81.jpeg

Det er en begrensing på effekten av nyskapning. kilde

Dette er de fleste selskaper klar over og utnytter det ved gjøre små endringer over tid og ikke store endringer sjeldent.
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 15979
Nice! :cool: Hvordan føles klokken så langt? Har hørt at det er 6-12 mnd ventetid på disse, ble du forespeilet det samme ved bestilling?
Etter en halvtime føles den bra. Ja, den er litt tung, men det viste jeg jo. Lenka (og justering) gjør det ikke til noe problem.
Ble forespeilet ila. 2022 ved bestilling. Den første leveransen til Bjerke kom i går fikk jeg høre.
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19
Etter en halvtime føles den bra. Ja, den er litt tung, men det viste jeg jo. Lenka (og justering) gjør det ikke til noe problem.
Ble forespeilet ila. 2022 ved bestilling. Den første leveransen til Bjerke kom i går fikk jeg høre.
Hva vil tung si? Jeg liker jo at det er litt tilstedeværelse på armen. Vil jeg ha fjærvekt på armen, tar jeg Garmin og glemmer den. Hele poenget med et mekanisk armbåndsur - imho - er jo vekt og følelsen av et solid stykke håndverk på armen. Trenger ikke være Platona på en halvkilo, men det finnes jo mellomting.
 
Hva vil tung si? Jeg liker jo at det er litt tilstedeværelse på armen. Vil jeg ha fjærvekt på armen, tar jeg Garmin og glemmer den. Hele poenget med et mekanisk armbåndsur - imho - er jo vekt og følelsen av et solid stykke håndverk på armen. Trenger ikke være Platona på en halvkilo, men det finnes jo mellomting.
Det er subjektivt ja. På lenke trives jeg med klokker rundt 100gr+ (Santos og Explorer) fra tidligere, så det blir en tilvenningssak med denne. Når det er sagt så føles denne veldig solid.
 
Gratulerer @kire :)

Jeg gikk med min i en uke i strekk, 24/7. Ble godt vandt med den og liker den bare bedre og bedre. Gleder meg til Rubber B får laget gummi til denne da jeg tror det vil være en solid combo i sommer. På nato eller remmer som ikke er "integrert" med kassen så vil det bli helt feil pga høyden på kassen.
 
  • Liker
Reaksjoner: kire
Gratulerer @kire :)

Jeg gikk med min i en uke i strekk, 24/7. Ble godt vandt med den og liker den bare bedre og bedre. Gleder meg til Rubber B får laget gummi til denne da jeg tror det vil være en solid combo i sommer. På nato eller remmer som ikke er "integrert" med kassen så vil det bli helt feil pga høyden på kassen.
Takk. Godt å høre.
Ja, en integrert gummireim hadde vært flott. Tenker å teste den på Artem-reim, men tror det vil se litt rart ut.

edit: eller?
7860AB36-7FAC-4F3E-A0B2-52AA3C50D14E.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Jeg synes denne er riktig fin, gratulerer med den! Jeg syntes ikke høyden var påfallende da jeg prøvde den, og dette er nok uansett mye en vanesak.
Kan godt være jeg bestiller denne jeg også, en gmt mangler jo i samlingen....
 
  • Liker
Reaksjoner: kire