Tudor-tråden

Hmmmm…. Jeg eksperimenterer litt med 52mm L2L medregnet at en rem henger over på enden. Kan være det ikke er altfor galt allikevel.

EEA8AFF2-194B-47F4-8F69-18CED084CDB8.jpeg

Hmmmm…. Jeg eksperimenterer litt med 52mm L2L medregnet at en rem henger over på enden. Kan være det ikke er altfor galt allikevel.

Vis vedlegg 269743

Remfeste til remfeste på den "gamle" Pelagos'en er 50 mm, og den gamle bærer IMHO mindre enn størrelsen skulle tilsi.

Men, 2 ekstra mm. i kombinasjon med at remmen vil komme "utenpå" remfestene, og ikke følge kassens forlengelse som på den "gamle, gjør meg usikker på hvordan den nye modellen er på håndleddet. Tipper den nye vil føles nokså mye større IRL :unsure:

Synes den nye modellen er skikkelig tøff - men skulle gjerne sett den i 40 mm og dermed med litt kortere avstand fra remfeste til remfeste... Bør nok prøves før kjøp :)

• Liker
Reaksjoner: seikoskar og Genta
HVORFOR???!!!
42 mm og titan?
Blæh.
Heier på BB58 blue.

(iallefall frem til jeg får se den live)

• Liker
Reaksjoner: flyback
Mener å huske at Longines Legend Diver er 52 mm lug to lug, men den reddes av at barrettene ikke er festet helt ved tuppen, og at lugsene krummer ganske mye ned. Samt at feit innvendig bezel gjør at skiven ikke blir så stor, som igjen føles at den ikke oppleves som oppblåst og svær. Muligens denne klarer noe av det samme. MEN, FXD gjør jo at man er nødt til å bruke nato og single pass-reimer. DET gidder jeg ikke.

Borrelås-reimer kunne jeg tenke meg å se mer til, tommel opp!

Ellers synes jeg klokken var veldig fin, men med 52mm lengde, detter jeg med puselanker av lasset

• Liker
Reaksjoner: saxxvik og hakotorg
Veldig spent på hvordan integrerte fester blir i virkeligheten, men jeg tar sjansen på at det på at er noen positive overraskelser når den kommer på hånden.
Det er noen kompromissløse elementer med denne klokken, det er jo absolutt ikke forbrukervennlig å dunke ut en klokke med integrerte fester.

• Liker
Reaksjoner: Labbos
Fixed springbars er konge og vel i tråd med de militære tradisjoner. Se CWC og andre militære leverandører.

Min bestilling på BB58 skal øyeblikkelig endres til denne. Hadde vært gøy om Bjerke fikk ordnet det før jul. Kjekk ekstra julepresang til far