Tudor-tråden

Hei, flere år siden jeg har vært innom TS, men trenger litt hjelp av dere.

Min svigerfar kjøpte en Tudor Oyster Price daydate two-tone av Den Norske Ur Import i 1971/1972. Den ble brukt de første fem årene, siden har det vært en safequeen. Har iflg min svigerfar hatt en service på Bjerke rundt 1976/1977 ettersom den saktnet seg litt. Da den ikke gikk særlig bedre etter service ble den lagt i safen og der har den ligget siden.

Den ble sist brukt på vårt bryllup for 25 år siden og lagt tilbake igjen.

Nå er min svigerfar 78 år og lurer på å selge klokken. Ettersom jeg har satset på Rolex siden 1984 og har flere - samt mine sønner har fått hver sin Rolex til konfirmasjon er denne Tudoren noe som kan selges.

Spørsmålet til dere er hva noe slikt er verdt? Den kommer dessverre uten boks og papirer, men er en eneiers klokke og info kan gis av min svigerfar. Jeg har ikke sett klokken fysisk da den har ligget i safe i 25 år, bare nå fått noen dårlige bilder av svigerfar på mail.

Klokken befinner seg i Bærum

PM ved evt interesse.
 

Vedlegg

  • IMG_2286.jpeg
    IMG_2286.jpeg
    152,1 KB · Visninger: 0
  • IMG_2283.jpeg
    IMG_2283.jpeg
    186,2 KB · Visninger: 0
  • IMG_2282.png
    IMG_2282.png
    642,9 KB · Visninger: 0
  • IMG_2287.jpeg
    IMG_2287.jpeg
    189,8 KB · Visninger: 0
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: kire
Er dette en test?

- Din svigerfars klokke kjøpt av ham ny for over 50 år siden?
- Brukt i ditt bryllup for en mannsalder siden?

Trolig ikke det svaret du vil ha, men hadde aldri vurdert å selge en slik klokke i egen familiens eie og med en slik historikk.
 
Tror vi skal ta det noe mer seriøst enn det gitt. Klokken er jo veldig fin, men ikke helt din stil nei. Hva med å få vasket, renset, tatt noen fine bilder og sjekket igjen. Ikke så lett å se tilstanden på de bildene. Tviler på at disse har eksplodert i verdi, og din far var jo den som inspirerte deg til å bli glad i klokker, så om det er verdt et salg blir jo opp til verdi/sentimental verdi.
 
Redigert:
Hei, flere år siden jeg har vært innom TS, men trenger litt hjelp av dere.

Min svigerfar kjøpte en Tudor Oyster Price daydate two-tone av Den Norske Ur Import i 1971/1972. Den ble brukt de første fem årene, siden har det vært en safequeen. Har iflg min svigerfar hatt en service på Bjerke rundt 1976/1977 ettersom den saktnet seg litt. Da den ikke gikk særlig bedre etter service ble den lagt i safen og der har den ligget siden.

Den ble sist brukt på vårt bryllup for 25 år siden og lagt tilbake igjen.

Nå er min svigerfar 78 år og lurer på å selge klokken. Ettersom jeg har satset på Rolex siden 1984 og har flere - samt mine sønner har fått hver sin Rolex til konfirmasjon er denne Tudoren noe som kan selges.

Spørsmålet til dere er hva noe slikt er verdt? Den kommer dessverre uten boks og papirer, men er en eneiers klokke og info kan gis av min svigerfar. Jeg har ikke sett klokken fysisk da den har ligget i safe i 25 år, bare nå fått noen dårlige bilder av svigerfar på mail.

Klokken befinner seg i Bærum

PM ved evt interesse.
Flott klokke! Jeg er enig med @Loevhagen og @andres. Jeg er rimelig sikker på at jeg ville beholdt den, uavhengig av hvor mange Rolex, Patek Philip eller noe dyrt jeg hadde hatt.
Men nå har den tydeligvis aldri vært en klokke som din svigerfar har brukt mye, så helt uforståelig er det ikke at han vil selge den :)

Basert på informasjonen om at den tross service aldri har gått bra og at bildene viser noe annet enn en dronning fra en safe med en god del riper, så ville jeg vært  skeptisk til å i det hele tatt kjøpe den. Gitt at den ikke er en franken og at det kunne blitt bekreftet av en urmaker: kanskje 5 k? Men jeg har alt for lite kunnskap om vintage fra denne tiden. Poenget er at dersom den får service der mest mulig beholdes, at den kan bekreftes å være ekte og at den deretter går nøyaktig - så vil det mest sannsynlig være mye lettere å selge den.
 
  • Liker
Reaksjoner: yachtmaster
Er dette en test?

- Din svigerfars klokke kjøpt av ham ny for over 50 år siden?
- Brukt i ditt bryllup for en mannsalder siden?

Trolig ikke det svaret du vil ha, men hadde aldri vurdert å selge en slik klokke i egen familiens eie og med en slik historikk.
Nei Loevhagen, dette er ingen test. Jeg har min fars gull IWC som er minst 50 år gammel den også Og som ikke blir brukt. Har vært en Rolex-kar siden 1984 og er glad i disse. Tudor er helt ok og avhenger av pris om jeg plukker den opp av han. Han er ihvertfall innstilt på å selge om det er noen kroner i den…
 
Tudor Prince - når er det greit med Rolex-deler?

Lager en egen tråd under Vintage-kategorien.
 
Redigert:
Noen som vet hvilken str. skrutrekker som egner seg best for å legge til/fjerne ledd til originale Tudor/Rolexlenker? Nye typer lenker.
 
Jeg lurer på om det "skal" være 1,7 - jeg har brukt en 1,5 og fikset det helt fint med den. $60 for denne som skal være ypperlig, den anbefales stadig vekk på ulike Rolexfora.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper