Tudor-tråden

Det er vel ikke tilfeldigvis noen som har et halvledd til en Tudor Black Bay 22 mm lenke liggende som de vil selge? Vet at Uncle (Seiko) selger dette, kanskje andre også. Greit å sjekke. Prisen mer enn dobles med frakt og MVA fra Uncle :p

57A6F5DA-03E7-4581-9EC2-12CCD24D47C4.jpeg

Hvilken liker du best av Pelagos 39 og BB58?
39 og 58 på bildet er ikke mine.
Har hatt 58 blå, sort og sølv.
Allikavel, selv uten lang erfaring med P39, setter jeg uten tvil BB58 blå foran P39.
Aldri vært fan av lenke i titan, blir for brunt IMHO.

Og alltid 21 foran 22;)

• Elsker
Reaksjoner: GrimReaper
39 og 58 på bildet er ikke mine.
Har hatt 58 blå, sort og sølv.
Allikavel, selv uten lang erfaring med P39, setter jeg uten tvil BB58 blå foran P39.
Aldri vært fan av lenke i titan, blir for brunt IMHO.

Og alltid 21 foran 22;)
Jeg har bare hatt BB58 i blå, skjønner egentlig ikke hvorfor jeg solgte den men erindrer at jeg følte den "tapte" mot suben. Men nå sitter jeg å har lyst på "originalen" i sort på lenke. Gir jo ingen mening men den var magisk på hånden.

Og det er naturligvis bare M.N.21 som gjelder ;)

• Elsker
Reaksjoner: Genta
Jeg har bare hatt BB58 i blå, skjønner egentlig ikke hvorfor jeg solgte den men erindrer at jeg følte den "tapte" mot suben. Men nå sitter jeg å har lyst på "originalen" i sort på lenke. Gir jo ingen mening men den var magisk på hånden.

Og det er naturligvis bare M.N.21 som gjelder ;)
Jo, gir mening. Kun FXD for meg som ikke har gitt Rolex-sug. Digger vintage Tudor, men liker Rolex vintage enda bedre. Liker moderne Tudor, men liker moderne Rolex bedre…

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Jo, gir mening. Kun FXD for meg som ikke har gitt Rolex-sug. Digger vintage Tudor, men liker Rolex vintage enda bedre. Liker moderne Tudor, men liker moderne Rolex bedre…
Der satt du ord på akkurat det jeg også føler. Bortsett fra vintage, jeg har ikke havnet utpå det kjøret enda :oops:

• Liker
Reaksjoner: Genta
Kul den der, 2-liner military issue. Men er det M.N.21 :)?

En ting jeg har tenkt litt på – er det egentlig riktig å omtale den som "military issue"?

Slik jeg har forstått det, er denne Tudoren faktisk nærmere det f.eks. Micromilspec driver med enn man kanskje skulle tro.

Tudoren ble etter det jeg har hørt kjøpt inn på en "fri bruk" del av budsjettet til gruppen (eller muligens på individuell basis). Videre skal Tudor ha kjøpt en lisens, som da kanskje er for å få lov til å bruke MN-logoen osv. for en sivil versjon. Trolig ikke så ulikt det vi har sett fra andre klokkemerker opp gjennom tidene, som Jaeger med Navy Seals, IWC Top Gun osv.

For meg fremstår FXD da som litt annerledes enn Heuer Bund, Rolex Milsub, Type 20 – eller gamle Tudor 7924 for den saks skyld.

Fortsatt en superkul klokke, men det får meg til å tenke at kanskje ikke egentlig MN-linken eller graveringene på baklokket er så superviktig?

En ting jeg har tenkt litt på – er det egentlig riktig å omtale den som "military issue"?

Slik jeg har forstått det, er denne Tudoren faktisk nærmere det f.eks. Micromilspec driver med enn man kanskje skulle tro.

Tudoren ble etter det jeg har hørt kjøpt inn på en "fri bruk" del av budsjettet til gruppen (eller muligens på individuell basis). Videre skal Tudor ha kjøpt en lisens, som da kanskje er for å få lov til å bruke MN-logoen osv. for en sivil versjon. Trolig ikke så ulikt det vi har sett fra andre klokkemerker opp gjennom tidene, som Jaeger med Navy Seals, IWC Top Gun osv.

For meg fremstår FXD da som litt annerledes enn Heuer Bund, Rolex Milsub, Type 20 – eller gamle Tudor 7924 for den saks skyld.

Fortsatt en superkul klokke, men det får meg til å tenke at kanskje ikke egentlig MN-linken eller graveringene på baklokket er så superviktig?
Gode poenger, faktisk helt enig.

ENIG: En ting jeg har tenkt litt på – er det egentlig riktig å omtale den som "military issue"?
RIKTIG: Fortsatt en superkul klokke...
FEIL: ...kanskje ikke egentlig MN-linken eller graveringene på baklokket er så superviktig

Ok, kanskje ikke superkorrekt/-viktig, men for meg er FXD et herlig (og derav viktig) hint til Tudors historie.
FXD er ikke en militærutgave, heller ikke en kopi av en historisk modell, men er re-take (er det et ord?) av en kul historisk referanse - med litt ekstra krydder som fxd, nedtelling og minuttmarkering med lume rundt hele bezel.

1673893114865.png

:cool::mrgreen: