Tudor Back Bay Black - Fornuft og følelser - En anmeldelse

Jeg har kjøpt denne nå, som mitt første kostbare klokkekjøp. Meget fornøyd så langt! Men lurer litt på en ting i forhold til fremtidig verdi. I følge selger er denne produsert i en veldig kort periode med ETA 2824-urverk/Rotor, før de gikk over til Chronometer, og at dette vil gi en fin økning i verdi etter hvert.

Noen som har en mening eller sannsynlig fasit på dette? : )

• Liker
Reaksjoner: Ruos
Jeg har kjøpt denne nå, som mitt første kostbare klokkekjøp. Meget fornøyd så langt! Men lurer litt på en ting i forhold til fremtidig verdi. I følge selger er denne produsert i en veldig kort periode med ETA 2824-urverk/Rotor, før de gikk over til Chronometer, og at dette vil gi en fin økning i verdi etter hvert.

Jeg har en mening: Tror ikke ETA versjonene blir så særlig attraktive med årene. Det er standard-verk fra hylla. In-house chronometer må da være mer attraktivt?
På den andre siden så vil jo ETA versjonene være meget enkle å få utført service på da de fleste urmakere har kjennskap til verket.
Syns den nye versjonen så penere ut uten buet tekst på skiven, med unntak av lenken som jeg ikke helt klarte å like.

Uansett, gratulerer med ny og FLOTT klokke! :)

Ingen tro på at disse vil bli ansett som spesielt attraktive ifht. de andre. My 2 cents..

Flott anmeldelse av en flott klokke.
Etter mitt syn bærer denne nettere enn Sub maxi. 22mm "demper" størrelsen og på min arm sitter den akkurat som en 14060. Dette kommer uansett an på øyet som ser, størrelse på håndledd, smak og behag osv.

Strålende at du tar deg tid og poster din anmeldelse. Kudos! - som ungdommen sier.

• Liker
Reaksjoner: Preacher og Bezel
Tviler også på at de vil bli spesielt attraktive, men at klokkene vil bli generelt attraktive, tror jeg på. Spesielt siden jeg sitter med en selv. Se på Pelagos, den første uten inhouse holder seg forholdsvis stabilt i pris, og jeg vil tro at den gjør det en stund fremover, også. Vi får håpe det samme gjelder BB.

Uansett, gratulerer med flott klokke og ikke tenk på gjensalgsverdi nå! Kos deg og eksperimenter med masse remmer. BB kler så å si alt!

Tviler og på at de med ETA vil bli spesiellt attraktive, men dette er et meget nøyaktig verk ;) Var så heldig og ha en BBB i et par måneder før jeg solgte den for finansiering av Sub. Har ingen god forklaring på hvorfor jeg flippet?. Jeg likte BBB veldig godt og var kjempefornøyd med den. Mener den nye med in-house ikke har Tudor rosen på skiva som denne, men med Tudor Logo. Kansje dette kan bli attraktivt?

Redigert:

Jeg tror kombinasjonen av kort produksjonstid og rose på skiven vil gjøre Tudor B B Black verdt å samle på for fremtiden ;) Rød og blå vil ikke holde seg like godt i pris er min tese...

Inspirert av @OBHaugland skaffet jeg meg en Isofranerem fra Watchobsession.

Remmen er meget behagelig og myk. Jeg må si at tykkelsen passet til kassen. Vaniljelukten antar jeg avtar i takt med bruk.

Hva gjelder stil, så må jeg si at denne remmen fremhever det maskuline designet til Tudor.

Kort sagt og som et supplement til den opprinnelige anmeldelsen; Dette er en klokke som kler det aller meste av remmer, nato og lenke. Det er nesten vanskelig å bestemme seg. Når jeg hadde den på lenke og så bilder av den på nato, da tenkte jeg Wow. Nå som jeg har hatt den på nato og så bilder av den på lenke tenkte jeg: Wow-wowesen! Det blir antagelig ikke enklere fremover med Isofrane inkludert i miksen. Imidlertid; Det kan kapt kalles et problem.

Det eneste som ikke har gitt meg wow-effekt er den nye lenken til Black Bay med in-house (2016). Det er mulig jeg er historieløs, men jeg synes det ligner på et sykkelkjede. At pluggene er synlige på siden av lenken var et resultat av håndverksmessige begrensinger, ikke stil......

Inspirert av @OBHaugland skaffet jeg meg en Isofranerem fra Watchobsession.

Remmen er meget behagelig og myk. Jeg må si at tykkelsen passet til kassen. Vaniljelukten antar jeg avtar i takt med bruk.

Hva gjelder stil, så må jeg si at denne remmen fremhever det maskuline designet til Tudor.

Kort sagt og som et supplement til den opprinnelige anmeldelsen; Dette er en klokke som kler det aller meste av remmer, nato og lenke. Det er nesten vanskelig å bestemme seg. Når jeg hadde den på lenke og så bilder av den på nato, da tenkte jeg Wow. Nå som jeg har hatt den på nato og så bilder av den på lenke tenkte jeg: Wow-wowesen! Det blir antagelig ikke enklere fremover med Isofrane inkludert i miksen. Imidlertid; Det kan kapt kalles et problem.

Det eneste som ikke har gitt meg wow-effekt er den nye lenken til Black Bay med in-house (2016). Det er mulig jeg er historieløs, men jeg synes det ligner på et sykkelkjede. At pluggene er synlige på siden av lenken var et resultat av håndverksmessige begrensinger, ikke stil......

Ser fabelaktig ut. Får ikke mindre lyst på å BBB når du poster slikt. Gummi/NATO på sommeren, lenke høst/vinter. Enkelt og greit. :cool:

Og ja, vaniljelukten avtar ganske mye. :)

• Liker
Reaksjoner: hm.turoy og Bezel
Flott anmeldelse og svar under. Hår å grubler på en Black Bay. Vil bli klokken som brukes i det daglige. Spørsmålet et egentlig om det er verdt å hå for en ny, med det nye verket som det skrytes av eller om en skal gå for en med det gamle...

Vil en merke forskjell, evnt vil en ha behov for den ekstra gangreserven når den stort sett henger på lanken? Dette vil og kunne påvirke nytt eller brukt... So many questions...

• Liker
Reaksjoner: westmouth
Spørsmålet et egentlig om det er verdt å hå for en ny, med det nye verket som det skrytes av eller om en skal gå for en med det gamle...

Vil en merke forskjell, evnt vil en ha behov for den ekstra gangreserven når den stort sett henger på lanken? ...

Om du skal gå for ny eller gammel er vanskelig å svare på. Det er detaljer som avgjør. Hva gjelder verket, så kan en holde ETA-verket sin noe rimeligere og mer tilgjengelige service - opp mot lengre gangreserve og vissheten om Chronometersertifisert selvprodusert verk.

I forhold til skiven - så må en se om en liker Tudor-rosen og det jeg kaller ankerdesign opp mot den mer kliniske nye skiven med Tudor-skjold/smilefjes og rett tekst. Lenken er "oppgradert" og da er spørsmålet om du liker den enkle gamle, eller den mer naglete og stripete nye.

Foreslår at du setter opp en "Pro et Con/Pro aut Con" analyse - der du først tilfeldig lister opp alle argumenter i hver sin kolonne for/ mot, før du rangerer disse i prioritert rekkefølge. Alternativt kan du la pris og tilgjengelighet avgjøre. Haster det, så kan du velge den gamle versjonen - som fortsatt er i butikk, men har du ro og is i magen klarer du antagelig vente på den nye.

• Liker
Reaksjoner: @carslakk og Gubben11
Det hele faller rett og slett ned til tafsing og følelser.... Har tid til å vente, må si at etter å ha lest anmeldelsen med rosen og ankeret er dette noe syns er fint, men som jeg gjerne ikke hadde lagt merke. Blir vanskelig å se på skjoldet nå uten å tenke på en vidåpen smilemunn, så takk for det :) Får rett og slett kjenne litt på de hos forhandler og se. Forstod prisen kom til å ligge på rundt 31.000 kr. Er det vanlig/kan man regne med å få ett vist avslag når en handler over disk eller er det uvanlig med pruting og avslag på klokker i denne klassen?

Det hele faller rett og slett ned til tafsing og følelser.... Forstod prisen kom til å ligge på rundt 31.000 kr. Er det vanlig/kan man regne med å få ett vist avslag når en handler over disk eller er det uvanlig med pruting og avslag på klokker i denne klassen?

Antar at det er vanlig, og i alle tilfelle lite skadelig, å rette en høflig henvendelse til forhandler og forhøre seg om hva slags pris de kan tilby.

(Forresten; Beklager å ha henledet oppmerksomheten din mot svakheten ved Tudorskjoldet)

Det går bra, ikke så ødeleggende. Du har åpenbart ett godt øye for detaljer, og setter ord på det på en fin måte. Har tidligere prøvd BBB på hånden og sammenlignet for meg selv mot Pelagos, og endte opp med å like BBB best. Virket mer eksklusiv. Var da kjekt å lese din anmeldelse etterpå for å få påpekt alle de detaljene en selv ikke la merke til, men som kanskje var det som gjorde den til en favoritt..

• Liker
Reaksjoner: Bezel