Tudor Back Bay Black - Fornuft og følelser - En anmeldelse

Spennende mulighet med gummi fra Pelagosen @Audjoh, Må vurdere den nærmere! Benyttes endlink fra remmen, eller er det de fra Pelagosen i titan?

Inntil videre benyttes Nato. Må si at klokken kler det aller meste der. Her på Admirality Grey fra TS;


og her på en hissigere variant:
 
  • Liker
Reaksjoner: TJGundersen
Takk for tilbakemeldinger. Ser flere vil ha klokken i 39mm. For min del bærer den meget fint med sine 41mm. At lugsene er lange er med på å gi et lettere helhetsinntrykk. Det som er meget positivt er at kronen, selv om den stikker litt ut, ikke gnager mot hånden i det hele tatt forunderlig nok. Kan ha noe å si at klokken er lettere enn slektningene.

Tenker et bilde av dagens er på sin plass;


Ser at det er litt dumt med 22mm mellom lugsene. Rubber B vil antagelig ikke passe. Det jeg nå lurer på hvorfor ikke Tudor har lagd en gummirem til denne. Hvilke alternativer finnes - Isofrane? Og hvor får eventuelt tak i slikt?

Isofrane vil jo være et knakenes godt alternativ til en vintage inspirert diver.

Lite snap fra nettet:
tumblr_ny5otq91Iq1uxbrz7o1_1280.jpg


Kulere design eller mer behagelig gummirem er vanskelig å oppnå i mine øyne. :cool: Kan for eksempel kjøpes på watchobsession - aner dog ikke om det er billigste leverandør.
 
Bare hyggelig. :) Noen synes Isofrane er for tykk, selv synes jeg det hjelper på å holde klokken stabil. Min brukes på en Helson Shark diver som jo er en heftig rugg. Om du bor i Bergen kan du sikkert låne reima noen dager for å teste. De koster jo tross alt litt, så irriterende pengebruk om du ikke liker den.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bezel
Takk for tilbud om lån, men holder til sør for Bjørnefjorden og flere fjorder til. Blir nok til at jeg tar sjansen når det våres.
 
Spennende mulighet med gummi fra Pelagosen @Audjoh, Må vurdere den nærmere! Benyttes endlink fra remmen, eller er det de fra Pelagosen i titan?

Inntil videre benyttes Nato. Må si at klokken kler det aller meste der. Her på Admirality Grey fra TS;


og her på en hissigere variant:


Uten at jeg har prøvd dette selv så skal det gå med black bay end links på pelagos rubber.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bezel
Nydelig ur! Selv skulle jeg ha ønsket at Tudor hadde kjørt den fult ut med "lug holes". Det er dog det eneste jeg finner å pirke på denne skjønnheten. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bezel og Preben Lidi
Jeg har kjøpt denne nå, som mitt første kostbare klokkekjøp. Meget fornøyd så langt! Men lurer litt på en ting i forhold til fremtidig verdi. I følge selger er denne produsert i en veldig kort periode med ETA 2824-urverk/Rotor, før de gikk over til Chronometer, og at dette vil gi en fin økning i verdi etter hvert.

Noen som har en mening eller sannsynlig fasit på dette? : )
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos
Jeg har kjøpt denne nå, som mitt første kostbare klokkekjøp. Meget fornøyd så langt! Men lurer litt på en ting i forhold til fremtidig verdi. I følge selger er denne produsert i en veldig kort periode med ETA 2824-urverk/Rotor, før de gikk over til Chronometer, og at dette vil gi en fin økning i verdi etter hvert.

Noen som har en mening eller sannsynlig fasit på dette? : )

Jeg har en mening: Tror ikke ETA versjonene blir så særlig attraktive med årene. Det er standard-verk fra hylla. In-house chronometer må da være mer attraktivt?
På den andre siden så vil jo ETA versjonene være meget enkle å få utført service på da de fleste urmakere har kjennskap til verket.
Syns den nye versjonen så penere ut uten buet tekst på skiven, med unntak av lenken som jeg ikke helt klarte å like.

Uansett, gratulerer med ny og FLOTT klokke! :)
 
Ingen tro på at disse vil bli ansett som spesielt attraktive ifht. de andre. My 2 cents..
 
Flott anmeldelse av en flott klokke.
Etter mitt syn bærer denne nettere enn Sub maxi. 22mm "demper" størrelsen og på min arm sitter den akkurat som en 14060. Dette kommer uansett an på øyet som ser, størrelse på håndledd, smak og behag osv.

Strålende at du tar deg tid og poster din anmeldelse. Kudos! - som ungdommen sier.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Bezel
Tviler også på at de vil bli spesielt attraktive, men at klokkene vil bli generelt attraktive, tror jeg på. Spesielt siden jeg sitter med en selv. Se på Pelagos, den første uten inhouse holder seg forholdsvis stabilt i pris, og jeg vil tro at den gjør det en stund fremover, også. Vi får håpe det samme gjelder BB.

Uansett, gratulerer med flott klokke og ikke tenk på gjensalgsverdi nå! Kos deg og eksperimenter med masse remmer. BB kler så å si alt!
 
Tviler og på at de med ETA vil bli spesiellt attraktive, men dette er et meget nøyaktig verk ;) Var så heldig og ha en BBB i et par måneder før jeg solgte den for finansiering av Sub. Har ingen god forklaring på hvorfor jeg flippet?. Jeg likte BBB veldig godt og var kjempefornøyd med den. Mener den nye med in-house ikke har Tudor rosen på skiva som denne, men med Tudor Logo. Kansje dette kan bli attraktivt?
 
Redigert:
Jeg har kjøpt denne nå, som mitt første kostbare klokkekjøp. Meget fornøyd så langt! Men lurer litt på en ting i forhold til fremtidig verdi. I følge selger er denne produsert i en veldig kort periode med ETA 2824-urverk/Rotor, før de gikk over til Chronometer, og at dette vil gi en fin økning i verdi etter hvert.

Noen som har en mening eller sannsynlig fasit på dette? : )

Jeg tror kombinasjonen av kort produksjonstid og rose på skiven vil gjøre Tudor B B Black verdt å samle på for fremtiden ;) Rød og blå vil ikke holde seg like godt i pris er min tese...
 
Inspirert av @OBHaugland skaffet jeg meg en Isofranerem fra Watchobsession.

Remmen er meget behagelig og myk. Jeg må si at tykkelsen passet til kassen. Vaniljelukten antar jeg avtar i takt med bruk.

Hva gjelder stil, så må jeg si at denne remmen fremhever det maskuline designet til Tudor.

Kort sagt og som et supplement til den opprinnelige anmeldelsen; Dette er en klokke som kler det aller meste av remmer, nato og lenke. Det er nesten vanskelig å bestemme seg. Når jeg hadde den på lenke og så bilder av den på nato, da tenkte jeg Wow. Nå som jeg har hatt den på nato og så bilder av den på lenke tenkte jeg: Wow-wowesen! Det blir antagelig ikke enklere fremover med Isofrane inkludert i miksen. Imidlertid; Det kan kapt kalles et problem.

Det eneste som ikke har gitt meg wow-effekt er den nye lenken til Black Bay med in-house (2016). Det er mulig jeg er historieløs, men jeg synes det ligner på et sykkelkjede. At pluggene er synlige på siden av lenken var et resultat av håndverksmessige begrensinger, ikke stil......
 
Inspirert av @OBHaugland skaffet jeg meg en Isofranerem fra Watchobsession.

Remmen er meget behagelig og myk. Jeg må si at tykkelsen passet til kassen. Vaniljelukten antar jeg avtar i takt med bruk.

Hva gjelder stil, så må jeg si at denne remmen fremhever det maskuline designet til Tudor.

Kort sagt og som et supplement til den opprinnelige anmeldelsen; Dette er en klokke som kler det aller meste av remmer, nato og lenke. Det er nesten vanskelig å bestemme seg. Når jeg hadde den på lenke og så bilder av den på nato, da tenkte jeg Wow. Nå som jeg har hatt den på nato og så bilder av den på lenke tenkte jeg: Wow-wowesen! Det blir antagelig ikke enklere fremover med Isofrane inkludert i miksen. Imidlertid; Det kan kapt kalles et problem.

Det eneste som ikke har gitt meg wow-effekt er den nye lenken til Black Bay med in-house (2016). Det er mulig jeg er historieløs, men jeg synes det ligner på et sykkelkjede. At pluggene er synlige på siden av lenken var et resultat av håndverksmessige begrensinger, ikke stil......

Ser fabelaktig ut. Får ikke mindre lyst på å BBB når du poster slikt. Gummi/NATO på sommeren, lenke høst/vinter. Enkelt og greit. :cool:

Og ja, vaniljelukten avtar ganske mye. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: hm.turoy og Bezel