Tudor Back Bay Black - Fornuft og følelser - En anmeldelse

Gummireima til Pelagosen passer på BB. Bildet nedenfor er sakset fra klocksnack.

TaS3G91.jpg

Flott review! Er like fornøyd med min etter 2mnd, og den sitter mer eller mindre konstant på håndleddet.

• Liker
Reaksjoner: Bezel
Spennende mulighet med gummi fra Pelagosen @Audjoh, Må vurdere den nærmere! Benyttes endlink fra remmen, eller er det de fra Pelagosen i titan?

Inntil videre benyttes Nato. Må si at klokken kler det aller meste der. Her på Admirality Grey fra TS;

og her på en hissigere variant:

• Liker
Reaksjoner: TJGundersen
Takk for tilbakemeldinger. Ser flere vil ha klokken i 39mm. For min del bærer den meget fint med sine 41mm. At lugsene er lange er med på å gi et lettere helhetsinntrykk. Det som er meget positivt er at kronen, selv om den stikker litt ut, ikke gnager mot hånden i det hele tatt forunderlig nok. Kan ha noe å si at klokken er lettere enn slektningene.

Tenker et bilde av dagens er på sin plass;

Ser at det er litt dumt med 22mm mellom lugsene. Rubber B vil antagelig ikke passe. Det jeg nå lurer på hvorfor ikke Tudor har lagd en gummirem til denne. Hvilke alternativer finnes - Isofrane? Og hvor får eventuelt tak i slikt?

Isofrane vil jo være et knakenes godt alternativ til en vintage inspirert diver.

Lite snap fra nettet:
tumblr_ny5otq91Iq1uxbrz7o1_1280.jpg

Kulere design eller mer behagelig gummirem er vanskelig å oppnå i mine øyne. :cool: Kan for eksempel kjøpes på watchobsession - aner dog ikke om det er billigste leverandør.

Bare hyggelig. :) Noen synes Isofrane er for tykk, selv synes jeg det hjelper på å holde klokken stabil. Min brukes på en Helson Shark diver som jo er en heftig rugg. Om du bor i Bergen kan du sikkert låne reima noen dager for å teste. De koster jo tross alt litt, så irriterende pengebruk om du ikke liker den.

• Liker
Takk for tilbud om lån, men holder til sør for Bjørnefjorden og flere fjorder til. Blir nok til at jeg tar sjansen når det våres.

Spennende mulighet med gummi fra Pelagosen @Audjoh, Må vurdere den nærmere! Benyttes endlink fra remmen, eller er det de fra Pelagosen i titan?

Inntil videre benyttes Nato. Må si at klokken kler det aller meste der. Her på Admirality Grey fra TS;

og her på en hissigere variant:

Uten at jeg har prøvd dette selv så skal det gå med black bay end links på pelagos rubber.

• Liker
Nydelig ur! Selv skulle jeg ha ønsket at Tudor hadde kjørt den fult ut med "lug holes". Det er dog det eneste jeg finner å pirke på denne skjønnheten. :)

• Liker
Reaksjoner: Bezel og Preben Lidi