Traktortråden ..ordentlig på jordet....

Medlem
13. jan. 2011
Innlegg
249
Sted
Øst for Glomma
Sitter her for å se gjennom sommer 2010 med diverse traktorbilder :D

Har som regel med et pocketkamera når vi driver på i tillfelle noen gode motiver dukker opp.

Legger ut en test om det er noe som dere har morro av eller er det bare meg som er litt skrudd.

I såfall legges denne tråden snart død ;) Her kommer ett par :cool:

Matpause med besøk av fatter
2336juni-7juli2010168.jpg


Lessevogn
2336juni-7juli2010174-1.jpg


Tore som jobber hos oss med brødskiva underveis....
2336juni-7juli2010170.jpg


Her er vi nesten alle på plass
2_pause2_thorvaldruud.jpg


Raking før pressing
239269-14102010007.jpg


Rive
2432008-27102010060.jpg


Halmpressing
2432008-27102010053-1.jpg


Transport av traktoregg
2411510-23102010018.jpg
 
Fett :cool: herlige bilder Norge har alltid vært et jordbruks, fangst og fiske- samfunn helt til UD's Jens Evenesen prikket inn lotto- kupongen for oss med Ekkofisk/ frigg noen nautiske mil langt nede på kartet i 1969. Mulig bitt av nasjonalromantikken nå midt i Ski-VM http://www.visitnorway.com/360/geiranger/

Traktor: Disse Tyskerne, dette er pure galskap :D

[video=youtube;C3eRru7LfMw]http://www.youtube.com/watch?v=C3eRru7LfMw[/video]
 
Jeg har alltid lurt på om det fins rånere på landet. Råning med traktor. hehe. :D
 
Jeg har alltid lurt på om det fins rånere på landet. Råning med traktor. hehe. :D

Det skal jeg love deg at det er. Når jeg gikk på Time vgs. i mine yngre dager så husker jeg hvor overrasket jeg ble da jeg trappet opp første skoledag. La meg forklare hvordan det er på Bryne:

4-5 traktorer linet opp på parkeringsplassen på Time vgs. med neon-lys montert på understellet, og i "kabinen". Et særdeles høylytt anlegg spilte harry-musikk (sikkert ikke harry-musikk for de som bor på Bryne) fra traktorene. Og når de skulle kjøre ned til butikken i lunchen, så var det full gass ut av parkeringsplassen, uten å ta hensyn til hverken fotgjengere eller andre bilister.

Råning generellt er harry, men råning med traktor er ufyselig! :D
 
Det skal jeg love deg at det er. Når jeg gikk på Time vgs. i mine yngre dager så husker jeg hvor overrasket jeg ble da jeg trappet opp første skoledag. La meg forklare hvordan det er på Bryne:

4-5 traktorer linet opp på parkeringsplassen på Time vgs. med neon-lys montert på understellet, og i "kabinen". Et særdeles høylytt anlegg spilte harry-musikk (sikkert ikke harry-musikk for de som bor på Bryne) fra traktorene. Og når de skulle kjøre ned til butikken i lunchen, så var det full gass ut av parkeringsplassen, uten å ta hensyn til hverken fotgjengere eller andre bilister.

Råning generellt er harry, men råning med traktor er ufyselig! :D

Bryne sentrum på en lørdagskveld utfor kebabsjappa..... legendarisk. Kolonnekjøring med traktorer gjennom hele bryne med endestopp på kebaben... Drita fjortisjenter tilber sine traktorhelter .... priceless...
 
Den mest brukte sjekkefrasen på Jæren er visstnok "Skal du være med hjem og se på kraftuttaket?" ;)

Trådstarter: Jeg har ikke noe forhold til traktorer større enn de gamle Fordene, men et tiltakende ønske om å flytte til et mindre gårdsbruk. Den gården din ser jo nydelig ut - akkurat slik jeg forestiller meg bruk på Østlandet, med store jorder og slake hellinger. Jeg får sommerlukt i nesen bare av å se på bildene. Det må kry av ringduer på åkrene og rådyr langs kantene hos deg forresten - går du noe på jakt?
 
Traktor er gøy. Sånn erre bare. Nå er jeg fra indre østland da, så det ligger nok litt i blodet, men hadde det ikke vært for at kona hadde pakka ungene og sølvtøyet og reist kjappere enn du kan si "massey ferguson" så skulle jeg hatt en traktor i tunet. Sånn til å hente ved, jage katter, måke snø på hele oppkjørselen (tar jo en halvtime med håndemakt) og generelt vedlikehold av ehhh tja si det. @Hopalong. I min ungdom (føler meg bestandig så gammel når jeg sier det) var jeg småforlovet med en ungmøy, hvis far hadde en stor gård på hedmark, og da mener jeg stor i forhold til andre gårdsbruk på hedmark, ikke i forhold til vestlandske frimerker, hvor de må bolte fast mosen, og kyra har teleskopbein. Det var bølgende kornåkre og frodige skoger, og hun ungmøyen var odelskvinne uten søsken. Hun var igrunn min rake motsetning, jaktmotstander, veganer (enda værre enn vegetarianer), rødstrømpe og generelt i opposisjon, så det gikk som det gikk. Men jeg fikk nå kjørt mye traktor den tiden det varte;)
 
Den mest brukte sjekkefrasen på Jæren er visstnok "Skal du være med hjem og se på kraftuttaket?" ;)

Trådstarter: Jeg har ikke noe forhold til traktorer større enn de gamle Fordene, men et tiltakende ønske om å flytte til et mindre gårdsbruk. Den gården din ser jo nydelig ut - akkurat slik jeg forestiller meg bruk på Østlandet, med store jorder og slake hellinger. Jeg får sommerlukt i nesen bare av å se på bildene. Det må kry av ringduer på åkrene og rådyr langs kantene hos deg forresten - går du noe på jakt?

Er nok ingen stor jeger og høsten er det fullt opp så jeg har leid bort rådyrjakta til ettpar gode venner de tar to hver så da blir det ettpar gode rådyrmiddager utpå høsten.
Elgjakta går fattern og svoger på for meg :cool:

Duer er det plenty av her ja , særlig de åra en dyrker erter :)

Mye gode svar her, morro :cool::cool::cool:
 
Ja, sånn kan det gå når bremsene dine ligger igjen på langsletta :p