Det ultimate dress-uret ?

Hvilken dressur ville du valgt ?

  • Van der gang 20003 black steel

    Stemmer: 0 0,0%
  • Glashütte Senator black

    Stemmer: 0 0,0%
  • IWC Portuguese

    Stemmer: 2 100,0%

  • Antall stemmer
    2
Det er ikke en nato, men en regimental nylon rem fra J Press. Og ja visst bruker jeg det til høytider :D Det matcher et av mine yndlingsslips etter fattern, perfekt for julaften. Noen ganger er kontraster å anbefale. Croco til hverdags og nylon til fest ;)
 
Vis det matcher slipset høres det nice ut! :D
Ble litt bekymret for at du gikk rundt med noe som krasjet med resten av antrekket. Trodde liksom ikke at det var helt deg..... hehe.
 
Av de tre foreslåtte ville jeg valgt GO sixties men ikke chrono utgaven - men den klassiske jeg har i min samling
IMAG0106.jpg
 
Var innom Alf Lie i dag, kjempehyggelig kar som jobbet der. Fikk se begge IWC modellene + boken Watches from IWC 2010/2011. Da kan man vel gjette hva som blir lektyre i kveld :D

Ny uoppnårlig favoritt 44,2 mm:

sihh_iwc-9-of-4.jpg


Alf Lie: Vår historie som en av Norges eldste urmakerbedrifter strekker seg helt tilbake til 1836. Siden den gang har vi etablert oss som en naturlig del av Norges og Oslos historie. Det Norske Slottet har fått sine klokker og ur regelmessig justert av oss og det var også vi som leverte tidssignalene til NRK som gikk hjem til det norske folk
 
Enig :) Jeg er meget glad i min 5001, men foretrekker tynnere ur til dress. Synes det er pent med en mindre diameter også.

Egentlig synes jeg en Omega Constellation pie-pan er et perfekt dressur. Verket er av meget høy kvalitet, skiven har en fantastisk dybde, størrelsen er perfekt og vintage-creden høy. Attpåtil kan de kjøpes til en overkommerlig pris. Alle bør ha en Pie-pan :D


Av nyere dressur vil jeg velge denne:

Av de opprinnelige alternativene ville det bli GO for min del.
 
Redigert:
[Edit: Så ikke at denne tråden var såpass gammel...jaja :) ]

+2 for Constellation Pie Pan. Litt partisk er jo jeg, siden jeg har en selv :)

Men la meg få lansere et nytt forslag..Omega De Ville Hour Vision..den er så nyyyyyydelig! :D

43133412202001-20.png
 
Har selv Portuguesen. Skiven, fargen og kassens utførelse fremstår for meg som det perfekte for et dress-ur.

Er forøvrig enig med de som mener kassen er litt for høy. Opplever at det kan bli litt problemer med enkelte skjorter hvor uret ikke glir under skjortearmet.
 
Fine klokker, elsker Glashutte!

Vil legge til et par jeg liker veldig godt!

26_Glashutte_Original_PanoReserve_08.jpg


zenith-class-elite-moonphase-2.jpg


08_Jaeger_LeCoultre_01.jpg


+ Samtlige PP-klokker! :)

Min øverste uoppnåelige grail i dressurkategorien må bli:
ldufourf01.jpg