Tråden om politikk, religion og makroøkonomi

Status
Stengt for ytterligere svar.
Må vel presisere at pulverisering av makt og ansvar går på den makten og ansvaret som "normalt sett" skal ligge hos folket. EU er styrt av teknokrater, den styringen som folk flest forventer og tror fremdeles skal ligge hos folket. At makten blir pulverisert betyr jo ikke at det automatisk blir anarki, men at det er udemokratiske krefter som overtar makten, på bekostning av demokratiske mekanismer. Pulverisering av makten i EU fører også til at man ikke vet hvor man skal legge ansvaret, da ansvaret også ser ut til å være pulverisert sett fra folkets ståsted, man har liten mulighet til å henge bjella på katten.

Når EU borgerne stemmer folk inn til EU-parlamentet har man mildt sagt liten kontroll på hva slags politikk resultatet av valget gir. Ikke slik som når man velger inn representanter i de ulike nasjonalforsamlingene, der man stemmer på politiske parti som senere danner en regjering ut fra sammensetningen i nasjonalforsamlingen. Ikke slik i EU, der federale politiske partier er forbudt, og man må fortsette å stemme på nasjonale partier.

Dette er omtrent som om det i Norge hadde vært forbud mot nasjonale politiske partier, men at man kun hadde stemt på de lokale partiene i hver kommune, uten at disse partiene kan samarbeide på en slik måte som de nasjonale partiene gjør, og som gjør det mulig å ha en viss forutsigbarhet på den politikken som faktisk kan bli resultatet etter et valg.

Grunnen til at EU har valgt en slik oppbygging er jo for at man ønsker å svekke folkets makt. Mange av EU's reformer har jo blitt nedstemt i mange EU land, uten effekt, man har bare kjørt sakene gjennom uansett. Og nå i de siste årene har man med unntak av Brexit valget sluttet å¨spørre folket om "råd" eller lov, man bare kjører det gjennom som man ønsker.

Resultatet er at EU vedtar den ene saken etter den andre som flertallet av befolkningen er uenige i, men som man ikke aner hva man skal gjøre med fordi det ikke er mulig å stemme for en politikk som sammenfaller med hver individuelle persons politiske synspunkt. Dette gjør seg utslag i at man ikke har kontroll på den politikken som blir ført i EU, og at politikken blir tilfeldig, og et offer for teknokrater, lobbyvirksomhet og annen påvirkning fra krefter man ikke engang har kjennskap til, press fra de sterke landene mot de svakere landene, hestehandler som man er totalt ukjent for folk flest og som gjør at EU har mer til felles med Sovjet Unionen, Kina og land der demokrati aldri har spillt noen viktig rolle.


Problemet er at EU stadig beveger seg mot en mer og mer Federal stat, men uten at man erstatter de nasjonale demokratiske prosessene med Federale prosesser. Dette i seg selv var en meget viktig grunn til at britene nå er ute av EU, og man ser allerede at det landet som er nummer en i Europa på vaksiner er UK, nummer to er Serbia, begge står helt utenfor EU's vaksineprogram, tilfeldig? Neppe.


Problemene EU skaper er mange, og kompliserte. Som sagt beveger man seg i retning av en federal stat, men man har nesten ingen federale instutisjoner. F.eks fungerer Norge som land fordi man har samlende instutisjoner som kongehuset, et Storting som huser nasjonale politikere som er delt inn i partier med en ulik politikk som stort sett passer mht folks ulike politiske syn, slik at man har en viss forutsigbarhet på hvilken politikk som føres på nasjonalt plan de neste årene. Man har nasjonale landsdekkende medier, i tillegg til lokale og regionale, landsdekkende aviser, radio og TV, et felles språk og en felles kultur. Nesten alt dette mangler i EU, likevel jobber man mot et federalt Europa, som om alt dette ikke betyr noe.

En meget farlig utvikling, jeg er iallefall redd og veldig skeptisk og til hva byråkratene i Brusser bestemmer, og er veldig glad for å bo i UK, et land som tross alt er ganske beskyttet mot EU's maktsyke byråkrater selv om det selvsagt påvirker alle land i Europa uavhengig om man er medlem eller ei.

I Norge ser man jo resultatet av at Norge er utpekt som EU's "batteri" på elektrisitet, et av verdens kaldeste land som fyrer med strøm, en strøm som nå skal bli like dyr som strømmen i Tyskland. Kan nevne at i UK er strømmen nå betydelig billigere enn i Norge, og britene fyrer uansett med gass for å varme husene. Greit, man kan selvsagt fjerne avgiftene på strøm i Norge, på en demokratisk måte, man har jo uansett 25% moms som er nesten høyest i verden på toppen av strømavgiften, men dette er vel kun FrP tilhenger av, og da blir det ikke noe av, som kjent er FrP et offer for den politisk korrekte propagandaen. En noe annen men helt klart beslektet diskusjon. Vi har en veldig liten hytte i Norge på et sted som ikke er kaldt, strømmen som står på er kun et minumum for at vannet ikke skal fryse, strømregningen på denne vesle hytta er nå omtrent nå like stor pr måned som jeg husker jeg betalte pr måned på et stort hus for 20 år siden på et mye kaldere sted. Hører at folk nå får sinnsyke strømregninger, må nok bare bli vant til dette.


Leste nettopp denne artikkelen skrevet av Mindaugas Kiskis, en advokat fra Litauen, som sammenligner sensuren i Sovjet Unionen, med at sensur er i ferd med å bli innført i EU:


Sensuren i EU er meget merkbar, forsøk å google på "kritikk av EU" som insitusjon og man finner knapt noe, side opp og side ned med propaganda på hvor fantastisk EU er, alt som minner om kritikk er luket bort og man finner det iallfall ikke ved å søke.


Misnøyen i f.eks Frankrike er enorm for tiden, svære voldelige demonstrasjoner pågår hele tiden, at media knapt nevner dette er en del av sensuren. Samme som man i sovjet-tiden opplevde, dersom man leste "Pravda" fikk man jo ikke vite så mye annet enn om hvor bra alt var.

Har tenkt at nå skal det bli interresant å sette seg ned med Netflix å se en kritisk dokumentar om EU, FN systemet eller andre overnasjonale organisasjoner. Nope! Finnes ikke. Så da blir det kritiske dokumentarer om Hitler og Trump isteden for, sikkert tilfeldig.
;)
 
Har tenkt at nå skal det bli interresant å sette seg ned med Netflix å se en kritisk dokumentar om EU, FN systemet eller andre overnasjonale organisasjoner. Nope! Finnes ikke. Så da blir det kritiske dokumentarer om Hitler og Trump isteden for, sikkert tilfeldig.
;)

Korrekt, sensuren og propagandaen er massiv, på alle plan. Eneste? kritiske film jeg har sett som handler om kritikk av "the establishment" er den Michael Moore laget om miljøbevegelsen, den som heter Planet of the Humans, den lå på youtube men er fjernet, visstnok etter initiativ av "klimaforskere".

 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: HerrUr og Hammerfjord
Har tenkt at nå skal det bli interresant å sette seg ned med Netflix å se en kritisk dokumentar om EU, FN systemet eller andre overnasjonale organisasjoner. Nope! Finnes ikke. Så da blir det kritiske dokumentarer om Hitler og Trump isteden for, sikkert tilfeldig.
;)

Du skal ikke finne kritikk på planene som bygger en "bedre verden".
Hvorfor "en bedre verden" skulle kritiseres?
quote-when-it-becomes-serious-you-have-to-lie-jean-claude-juncker-69-20-16.jpg



Kollektivisme krever at du må la deg bli styrt av dine følelser.
Å bli rasjonell eller pragmatisk kan bli farlig...Og individualistisk...Og dermed uønsket.
quote-you-must-have-your-heart-on-fire-and-your-brain-on-ice-vladimir-lenin-76-98-36.jpg


Alle vet at ingen er født som kollektivist.
Folk må bare komme seg der, på en måte eller en annen...Det handler om trening ser det sånn ut.
quote-no-one-is-born-a-communist-in-the-soviet-union-farmers-keep-on-looking-in-the-barn-for-n...jpg


Vi kan vel ha en verden styrt av en unik sentral makt med en unik visjon: mange har tenkt på det før. Ikke sant?
World-Government.jpg


Overnasjonale organisasjoner er ikke her for å bli kritisert.
De er her for ta kontroll over fortapte mennesker som kan ikke ta ansvar for seg selv...
willy-brandt-NWO.jpg
 
Vi kan være glade for at vi tross alt ble født i en tid der vi iallfall for en stund opplevde det vi oppfattet som og trodde var frihet, syns virkelig synd på barn og barnebarn. Det eneste vi kan gjøre er å opplyse om de sannhetene vi sitter inne med, og sørge for at økonomisk trygghet er på plass.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Korrekt, sensuren og propagandaen er massiv, på alle plan. Eneste? kritiske film jeg har sett som handler om kritikk av "the establishment" er den Michael Moore laget om miljøbevegelsen, den som heter Planet of the Humans, den lå på youtube men er fjernet, visstnok etter initiativ av "klimaforskere".


Veldig liberal Michael Moore var en media-darling for en stund... Når han kritiserte de "onde kapitalistene".
Men gjennom sin etterforskning, kanskje kom han litt for nær solen og brent seg.
Yur.jpeg


 
  • Liker
Reaksjoner: Frabr
Vi kan være glade for at vi tross alt ble født i en tid der vi iallfall for en stund opplevde det vi oppfattet som og trodde var frihet, syns virkelig synd på barn og barnebarn. Det eneste vi kan gjøre er å opplyse om de sannhetene vi sitter inne med, og sørge for at økonomisk trygghet er på plass.

Jeg tror vi ble varslet av mange.
quote-the-illusion-of-freedom-will-continue-as-long-as-it-s-profitable-to-continue-the-illusio...jpg


Men det trenger ikke å bli som "planlagt".
Det er ikke noe nytt at fallende oligarkier transformerer seg i diktatur for å overleve.
Men inntil nå, har ingen fått det til å holde seg på plass ved hjelp av uendelig sentralisering.
 
Veldig liberal Michael Moore var en media-darling for en stund... Når han kritiserte de "onde kapitalistene".
Men gjennom sin etterforskning, kanskje kom han litt for nær solen og brent seg.
Vis vedlegg 242066


Interresant å høre Bezmenov. Revolusjonen spiser sine barn. Det kan nok være en del kjente venstre-intellektuelle etter krigen som viet livet sitt til marxismen og drømte om revolusjonen mens de hevet sin borgerlige lønn, som kanskje kan være like glad det ikke ble noe av:mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
For å bli klar og tydelig.
Etter min mening er det INGEN "mystiske krefter" som fullstendig kontrollerer verdens økonomien eller politikken.
Verden har alltid vært veldig splittet og er det fortsatt.
Dessuten er det mange sykliske forskninger som viser på at det fins større påvirknings krefter enn menneskehets bestemmelse.
Men som sier George Soros, vårt nåværende økonomisk og politisk system (som har mest innflytelse i verden) ble basert i Washington.
Han beskriver det som "...the United States own the Washington consensus, the current order" og mener at Kina burde komme seg inn for å skape en "new world order".
Og det er det jeg har tidligere beskrevet som en "ny verdens orden" ingen nasjon skulle lede.
En verden planlagt uten styrende "rike"... Egentlig for første gang i menneskehets historie.
Det betyr i bunn og grunn at USA burde bli det siste "rike".
Alt skulle sitte hos FN eller en lignende styreplattform ofte kalt for "world consensus".
Det mange misliker i en slik plan, er at lobbyen som er allerede bak FNs mange bestemmelser vil få enda mer å si på internasjonal nivå.
Denne lobbyen er ikke helt ukjent eller gjemt : den er formert av velkjente organisasjoner ofte kalt for Tankesmie.

Jeg er ikke enig med George Soros (og sine venner)s visjoner men jeg liker at han har alltid vært en mann som sier ting rett ut.

 
Redigert:
Interresant å høre Bezmenov. Revolusjonen spiser sine barn. Det kan nok være en del kjente venstre-intellektuelle etter krigen som viet livet sitt til marxismen og drømte om revolusjonen mens de hevet sin borgerlige lønn, som kanskje kan være like glad det ikke ble noe av:mrgreen:

På samme måte ble hele 1789 post fransk revolusjonens periode et rent slakteri inntil Napoleon gjort et statskupp i 1799.
 
Buybacks festen er tilbake...
Man kan ikke skifte børsen.
jesus fish.gif

buybacks 3.29.jpg



"One would have hoped that if the global financial community had learned one lesson from the covid crisis, it would be that companies would be far less reckless when repurchasing billions in shares - all with the express purpose of making shareholders and management richer - while levering up and exposing themselves to catastrophic risk, usually culminating in taxpayer bailout requests as the following headline from just over a year ago summarized so well."
Boeing want a bailout.png
 
  • Liker
Reaksjoner: HerrUr
Har tenkt at nå skal det bli interresant å sette seg ned med Netflix å se en kritisk dokumentar om EU, FN systemet eller andre overnasjonale organisasjoner. Nope! Finnes ikke. Så da blir det kritiske dokumentarer om Hitler og Trump isteden for, sikkert tilfeldig.
;)

De finnes på youtube. Jeg fant selvfølgelig ikke de jeg har sett, men noen nye for meg dukka opp. Si ifra hvis det er møl.



 
De finnes på youtube. Jeg fant selvfølgelig ikke de jeg har sett, men noen nye for meg dukka opp. Si ifra hvis det er møl.




Takk for det. Har sett deler av de, men her er det litt av det samme politisk korrekte venstreliberale ståsted som vi blir bombardert med i alle kanaler og medier slik jeg oppfatter det. Ingenting galt med det forsåvidt, men mer interresant med andre perspektiver og meninger til en forandring synes jeg.
 
EU skulle oppleve sterke politiske bølger gjennom den kjente 72 år syklusen.
1951 (Kull&stål felleskap / Paris traktat) og 2023.
1957 Roma traktaten og 2029.

"Politisk skifte" syklusen kan finnes litt overalt og kan til og med påvirke to kontinenter.
Som 72 års bølgen hvor USA sin uavhengighet fra England i 1776 (som ble hjulpet av Frankrike), får en ny politisk påvirkning fra den 1848 europeiske politisk skifte.
Litt fakta der:

For Soviet Unionen : 1917 (Bolsjevik revolusjon) -1989 (østblokk revolusjon)... 72 år igjen.

I 1717 blir fundert den første Frimurer losje i England og 72 år senere, frimurerne spiller en avgjørende role inn i den 1789 franske revolusjonen med den Grand Orient de France losjen(fundert i 1773).
Noe de erkjenner selv:
"Naturally they played an important role in the events of 1789. Masons contributed in all forums and on all the sides of the French Revolution. They are however, over-represented among the Girondins. Beyond personal agendas, Masonic sociability and the operation of the lodges, based on open debate and elections, have undoubtedly contributed - perhaps in many instances unconsciously – in the dissemination of new ideas. In the years leading to the French Revolution, prestigious lodges such as Les Neufs Soeurs, Les Amis Réunis or La Candeur regrouped recruits from the "Parti Philosophique ." "

Det er nå kjent at Mirabeau (aktivist bak den franske revolusjonen) var finansiert av Engelske banker via en Sveitsisk bankmann.
Grunnen var enkelt: etter 1776 tapet var ikke England klar til å også miste investeringene sine i India på grunn av franske påvirkninger.
Selvsagt hadde den engelske kronen sterke interesser til å hjelpe å styrte den franske kronen av.
At den første engelsk Frimurer losjen spilt en role med å påvirke den andre losjen i Paris, er bare å spekulere på...

72 år etter 1789 kommer den Amerikanske borgerkrigen i 1861: et nytt "politisk skifte" utløser seg.

I 1861 kommer den første liberal politisk parti i Tyskland.
Et parti med sosiale programmer.

72 år senere i 1933, Adolf Hitler kommer på makt: enda en avgjørende politisk skifte basert på sosiale programmer.

Som sagt, disse 72 år sykluser med politisk skifte er litt overalt og jeg forventer at EU skal også føle det på kroppen.

Man kan kalle det for pseudovitenskap.
For meg handler det mest om sammenhenger vi sliter fortsatt å forklare.
Men at alt i vår verden er omringet av matematikk er nok kjent.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: hen
2021 - 72 = 1949 hva kan vi forvente i år på bakrunn av denne syklusen?

1949- NATO opprettet, Mao erklærer kommunist Kina, første VW boble solgt i usa, sør-Afrika innfører apartheid, Geneve konvensjonen blir vedtatt, COMECON opprettes, første valg i Israel, osv.

Det er nesten uendelige muligheter for kombinasjoner så det er gode muligheter for tilfeldigheter. Hvis ikke tilfeldigheter, må det nesten være en naturlov og jeg har vondt for å se hvordan en naturlov kan virke inn på sosiale forhold. Eneste jeg kan se er dette med jordaksens rotasjon. Jordaksen bruker 25772 år på å rotere 360 grader dermed 72 år på en grad.

Det er i det minste en gøy måte å lese historie på.

Klokke relatert; hva skjedde i fjor på Seamasterens 72 års dag?
 
  • Liker
Reaksjoner: Swearengen
2021 - 72 = 1949 hva kan vi forvente i år på bakrunn av denne syklusen?

1949- NATO opprettet, Mao erklærer kommunist Kina, første VW boble solgt i usa, sør-Afrika innfører apartheid, Geneve konvensjonen blir vedtatt, COMECON opprettes, første valg i Israel, osv.

Det er nesten uendelige muligheter for kombinasjoner så det er gode muligheter for tilfeldigheter. Hvis ikke tilfeldigheter, må det nesten være en naturlov og jeg har vondt for å se hvordan en naturlov kan virke inn på sosiale forhold. Eneste jeg kan se er dette med jordaksens rotasjon. Jordaksen bruker 25772 år på å rotere 360 grader dermed 72 år på en grad.

Det er i det minste en gøy måte å lese historie på.

Klokke relatert; hva skjedde i fjor på Seamasterens 72 års dag?

2021?

Hva er det du på peker på som stort "politisk skifte" for 2021?
Jeg ser ikke på 1949 som avgjørende angående "politisk skifte".
Jeg pårstår ikke at ALT går i 72 års sykluser. Du gjør det.
Man må se på sammenheng der: USA er koblet til Europa, historisk og politisk sett.
Å blande Kina med Mao, NATO, Sør Afrika og Israel er ikke helt logisk.
 
Redigert:
Dessuten er ikke mer Kina en kommunist stat uansett at partiet kalles fortsatt for "kommunist".
Kina er en autokrati med en kapitalistisk økonomisk modell styrt av stats subsidiering.
Den kinesiske staten har subsidiert økonomien for å holde eksports prisene sine ned og industriens vekst opp: man kan vanligvis ikke ha en middelklasse som vokser (lønnene som går opp) og fortsatt produsere varene til omtrent samme pris for å forbli konkurransedyktig.
Det ble gjort med stats subsidiering.
Og Kina kjøpte store mengder av Amerikanske statsobligasjoner for å senke sin Renminbi foran US$, noe som også hjulpet på å holde sin eksport opp.

Det er Deng Xiaoping (1978-1989) som startet å reformere Kina vekk fra den økonomisk kommunist modellen.
Fra 1989 med fallet av Soviet Unionen og "himmelske freds plass" revolten, har Kina gjort seg sakte ferdig med kommunismen.

Hvis alt hadde gått i 72 års sykluser, hadde alt vært gjennomsiktig lenge siden...
Jeg peker på sammenhengende hendelser og sier:
"For meg handler det mest om sammenhenger vi sliter fortsatt å forklare.
Men at alt i vår verden er omringet av matematikk er nok kjent."


Jeg tror på at jeg er tydelig nok.
Når jeg sier at jeg forventer en politisk skifte i EU for 2023 har det faktisk også en sammenheng med en annen syklus i USA : rike syklusen.
pluto-cycle-Glubb.jpg


Som sagt: her er det en del sammenheng man peker på og INGEN har enda forstått.


Hvis man gidder ikke å lese seg inn i dette med et åpent sinn, er det ikke noe vits å komme med raske og kort tenkte kritikker.
 
2021?

Hva er det du på peker på som stort "politisk skifte" for 2021?
Jeg ser ikke på 1949 som avgjørende angående "politisk skifte".
Jeg pårstår ikke at ALT går i 72 års sykluser. Du gjør det.
Man må se på sammenheng der: USA er koblet til Europa, historisk og politisk sett.
Å blande Kina med Mao, NATO, Sør Afrika og Israel er ikke helt logisk.


Jeg vet ikke hvordan dette fungerer, men jeg tenkte at siden det er sykluser så må vel noen av de syklusene slutte i 2021 og at vi dermed får et politisk skifte i år. Jeg er ikke helt sikker på hva som er "avgjørende" politiske skifter, men opprettelsen av Nato, Comekon og kommunist Kina må vel kunne kalles avgjørende eller? Jeg "påstår" vel ingen ting, jeg bare lurte på om vi kunne bruke denne syklusen til å forutse ting i år. Jeg er kke helt sikker på hva du mener med "USA er koblet til Europa, historisk og politisk sett" i denne sammenhengen, jeg trudde dette gjaldt over alt, ikke kun i forholdet USA og Europa. Jeg blander dem ikke sammen, jeg bare ramsa opp noen tilfeldige hendelser for 72 år siden som de fleste har hørt om.

Kanskje 36 års syklusen passer bedre? 2021-36=1985 Den blei nevnt i sammenheng med det republikanske partiet i USA, hvor partienes dominans i US politikk gikk i 72 års sykluser. The 72 Year Cycle: Dawn of a New Republican Era: Johnson, Brian E: 9781475287363: Amazon.com: Books De sier ikke mer om 36 år i sammendraget. Kanskje du vet mer?
 
"Hvis man gidder ikke å lese seg inn i dette med et åpent sinn, er det ikke noe vits å komme med raske og kort tenkte kritikker. "

Rolig nå Hammerfjord, ikke nødvendig å gå i skyttergrava! Det kan vel ikke bli annet enn raske samtaler her på et forum. Jeg føler vel egentlig ikke at det var kritikk, men et forsøk på å forstå teorien og prøve den ut i en samtale. Hvis kravet er at alt skal slukes rått så trur jeg ikke det er helt for meg.

Men igjen; Jeg liker det du skriver og du kommer altid med ting som jeg ikke har hørt om før og det synes jeg er interesant.

Edit; " Når jeg sier at jeg forventer en politisk skifte i EU for 2023 har det faktisk også en sammenheng med en annen syklus i USA : rike syklusen. " Det kan stemme med opprettelsen av den Europeiske kull og stål unionen i 1951.
 
Jeg vet ikke hvordan dette fungerer, men jeg tenkte at siden det er sykluser så må vel noen av de syklusene slutte i 2021 og at vi dermed får et politisk skifte i år. Jeg er ikke helt sikker på hva som er "avgjørende" politiske skifter, men opprettelsen av Nato, Comekon og kommunist Kina må vel kunne kalles avgjørende eller? Jeg "påstår" vel ingen ting, jeg bare lurte på om vi kunne bruke denne syklusen til å forutse ting i år. Jeg er kke helt sikker på hva du mener med "USA er koblet til Europa, historisk og politisk sett" i denne sammenhengen, jeg trudde dette gjaldt over alt, ikke kun i forholdet USA og Europa. Jeg blander dem ikke sammen, jeg bare ramsa opp noen tilfeldige hendelser for 72 år siden som de fleste har hørt om.

Kanskje 36 års syklusen passer bedre? 2021-36=1985 Den blei nevnt i sammenheng med det republikanske partiet i USA, hvor partienes dominans i US politikk gikk i 72 års sykluser. The 72 Year Cycle: Dawn of a New Republican Era: Johnson, Brian E: 9781475287363: Amazon.com: Books De sier ikke mer om 36 år i sammendraget. Kanskje du vet mer?

Det som er observert, er at mange sykluser går i 6 bølger.
Syklusene kan skifter med nasjoner eller kontinenter men man finner sammenheng mellom USA og Europa angående politiske og økonomiske hendelser.
Det har nok å gjør med at USA ble fundert av Europeerne osv.
USA sin historie er en del av Europea sin historie.
Det er en del politikere og økonomer som mener at hvis det blir en revolusjon i Frankrike, er det store muligheter for at det samme skal skje i USA eller det motsatte.

2021 er ikke ferdig enda og det er mulig vi ser en del politiske og økonomiske reformer eller veldig uvanlige tiltak.
Vi starte hele Modern Monetary Theory nå....Yippi...
 
"Hvis man gidder ikke å lese seg inn i dette med et åpent sinn, er det ikke noe vits å komme med raske og kort tenkte kritikker. "

Rolig nå Hammerfjord, ikke nødvendig å gå i skyttergrava! Det kan vel ikke bli annet enn raske samtaler her på et forum. Jeg føler vel egentlig ikke at det var kritikk, men et forsøk på å forstå teorien og prøve den ut i en samtale. Hvis kravet er at alt skal slukes rått så trur jeg ikke det er helt for meg.

Men igjen; Jeg liker det du skriver og du kommer altid med ting som jeg ikke har hørt om før og det synes jeg er interesant.

Det jeg mener er at disse som er interessert burde lese litt og tenke videre.
Å spør meg hvorfor ingenting skjedde i 2021 fordi så mye skjedde i 1949 er ikke helt en god måte på å starte sånn diskusjon.
Greit nok, ikke noe skyttergrave samtale ;) og takk for din interesse.
Som sagt: jeg har ikke svaret...Jeg bare peker på en del sammenheng.
Vi får se hva som skjer i 2023.

Det er mange matematikere som sier det samme: alt er koblet sammen på en matematisk måte.
Men ingen forstår helt hvordan.
 
  • Liker
Reaksjoner: hen
Status
Stengt for ytterligere svar.