Dessuten er ikke mer Kina en kommunist stat uansett at partiet kalles fortsatt for "kommunist".
Kina er en autokrati med en kapitalistisk økonomisk modell styrt av stats subsidiering.
Den kinesiske staten har subsidiert økonomien for å holde eksports prisene sine ned og industriens vekst opp: man kan vanligvis ikke ha en middelklasse som vokser (lønnene som går opp) og fortsatt produsere varene til omtrent samme pris for å forbli konkurransedyktig.
Det ble gjort med stats subsidiering.
Og Kina kjøpte store mengder av Amerikanske statsobligasjoner for å senke sin Renminbi foran US$, noe som også hjulpet på å holde sin eksport opp.
Det er Deng Xiaoping (1978-1989) som startet å reformere Kina vekk fra den økonomisk kommunist modellen.
www.britannica.com
Fra 1989 med fallet av Soviet Unionen og "himmelske freds plass" revolten, har Kina gjort seg sakte ferdig med kommunismen.
Hvis alt hadde gått i 72 års sykluser, hadde alt vært gjennomsiktig lenge siden...
Jeg peker på sammenhengende hendelser og sier:
"For meg handler det mest om sammenhenger vi sliter fortsatt å forklare.
Men at alt i vår verden er omringet av matematikk er nok kjent."
Jeg tror på at jeg er tydelig nok.
Når jeg sier at jeg forventer en politisk skifte i EU for 2023 har det faktisk også en sammenheng med en annen syklus i USA : rike syklusen.
Som sagt: her er det en del sammenheng man peker på og INGEN har enda forstått.
time-price-research-astrofin.blogspot.com
Hvis man gidder ikke å lese seg inn i dette med et åpent sinn, er det ikke noe vits å komme med raske og kort tenkte kritikker.
Kina er en autokrati med en kapitalistisk økonomisk modell styrt av stats subsidiering.
Den kinesiske staten har subsidiert økonomien for å holde eksports prisene sine ned og industriens vekst opp: man kan vanligvis ikke ha en middelklasse som vokser (lønnene som går opp) og fortsatt produsere varene til omtrent samme pris for å forbli konkurransedyktig.
Det ble gjort med stats subsidiering.
Og Kina kjøpte store mengder av Amerikanske statsobligasjoner for å senke sin Renminbi foran US$, noe som også hjulpet på å holde sin eksport opp.
Det er Deng Xiaoping (1978-1989) som startet å reformere Kina vekk fra den økonomisk kommunist modellen.
Deng Xiaoping | Biography, Reforms, Transformation of China, & Facts | Britannica
Deng Xiaoping, Chinese communist leader who was the most powerful figure in China from the late 1970s until he died in 1997. He abandoned many orthodox communist doctrines and attempted to incorporate elements of the free-enterprise system and other reforms into the Chinese economy. Read more...
Hvis alt hadde gått i 72 års sykluser, hadde alt vært gjennomsiktig lenge siden...
Jeg peker på sammenhengende hendelser og sier:
"For meg handler det mest om sammenhenger vi sliter fortsatt å forklare.
Men at alt i vår verden er omringet av matematikk er nok kjent."
Jeg tror på at jeg er tydelig nok.
Når jeg sier at jeg forventer en politisk skifte i EU for 2023 har det faktisk også en sammenheng med en annen syklus i USA : rike syklusen.
Som sagt: her er det en del sammenheng man peker på og INGEN har enda forstått.
From Conquest to Affluence to Collapse | The 250 Year Empire Life Cycle
Time ▾ Price ▴ Research Time Price Research
Hvis man gidder ikke å lese seg inn i dette med et åpent sinn, er det ikke noe vits å komme med raske og kort tenkte kritikker.