Tråden for verdenstid - World Timer

Har litt sansen for Omega Aqua Terra Worldtimer:
IMG_1625.png

IMG_1627.jpeg

IMG_1626.jpeg

IMG_1628.jpeg
 
Trivelig at tråden engasjerer og ikke minst at det dukker opp mange spennende klokker man ikke ser så ofte!

@Jon Henrik: Med et Sellitabasert verk er RW virkelig ingen dum pakke. Om jeg ikke hadde hatt en GMT allerede, så hadde denne stått høyt på lista. Hadde vært interessant å prøve den på armen, er veldig nysgjerrig på lesbarheten viserne gir.
Jeg la ikke merke til dag/natt-indikatoren på Montblanc - den var snedig!

@Wada: Det er flotte klokker! Denne tråden har åpnet øynene mine for at Jaeger-LeCoultre er mer enn Reverso.
Morris Grossmanner stilig og annerledes, men her må en klare seg med "bare" syv tidssoner.

@HenrikS: Omega Aqua Terra er knallfin, har absolutt en plass i denne tråden. Men de var overraskende store, 43 x 14,1 x 50,3 mm er kanskje ikke for alle. Nesten like stor som min Seamaster PO :)
 
En liten observasjon: Jeg vil tro det i stor grad handler om hvem som utgjør de største kundegruppene, men av klokkene med kart på skiven er de fleste av den nordlige halvkule. Noen unntak er det jo, der Farer forsøker å favne om seg med litt mer, og Frederique Constant og Moritz Grossmann slår et slag for hele kloden.
Finnes det klokker med kun den sydlige halvkule?
 
En liten observasjon: Jeg vil tro det i stor grad handler om hvem som utgjør de største kundegruppene, men av klokkene med kart på skiven er de fleste av den nordlige halvkule. Noen unntak er det jo, der Farer forsøker å favne om seg med litt mer, og Frederique Constant og Moritz Grossmann slår et slag for hele kloden.
Finnes det klokker med kun den sydlige halvkule?

Ift. kart er det ikke helt uvanlig at det lages ulike versjoner eller spesialmodeller for ulike markeder. Også når det gjelder stedsnavn (hadde gjort seg med Fredrikstad istedenfor Paris :))
 
  • Elsker
Reaksjoner: seiltid
Har prøvd den på armen ved flere anledninger. Jeg liker designet godt men synes ikke den kler proposjonene sine, den er både for stor og tykk.
Et sånn klokke kler bedre å være litt mer elegant og nett IMO.

Fun fact: Bjerke solgte en av disse i Platina i fjor. De er det nok ikke så mange av her på berget. Tross at dimensjonene er like er den Platina veldig mye penere i farger og design.
 
@Jon Henrik er bare en gretten gammel gubbis ;) Så lenge klokkene viser bynavn/tidssoner, og man enkelt da kan endre dette og se tiden på de ulike stedene, er det innafor (nok) å kalle det en world timer - spørrumej.

En enkel GMT-viser not so much. Hadde vi begrenset tråden til world timere som viste alle tidssoner samtidig, hadde utvalget som kan bæres på håndleddet - og ikke tas av for å studere baksiden - vært skammelig liten.
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
@Jon Henrik er bare en gretten gammel gubbis ;) Så lenge klokkene viser bynavn/tidssoner, og man enkelt da kan endre dette og se tiden på de ulike stedene, er det innafor (nok) å kalle det en world timer - spørrumej.

En enkel GMT-viser not so much. Hadde vi begrenset tråden til world timere som viste alle tidssoner samtidig, hadde utvalget som kan bæres på håndleddet - og ikke tas av for å studere baksiden - vært skammelig liten.

Helt fullstendig riv ruskende feil Erddal!!!

Kjøpt og betalt av klokkelobbyen!!!

Hva blir det neste? At kvartsklokker kan kalles mekaniske – hvis de identifiserer seg sånn?!?!???
 
@Jon Henrik er bare en gretten gammel gubbis ;) Så lenge klokkene viser bynavn/tidssoner, og man enkelt da kan endre dette og se tiden på de ulike stedene, er det innafor (nok) å kalle det en world timer - spørrumej.

En enkel GMT-viser not so much. Hadde vi begrenset tråden til world timere som viste alle tidssoner samtidig, hadde utvalget som kan bæres på håndleddet - og ikke tas av for å studere baksiden - vært skammelig liten.
Da er denne innafor også, og den var på lager i Oslo sist uke.
1000018478.jpg
 
  • Liker
  • Sint
Reaksjoner: Jørgen og Jon Henrik