Tips til ny klokke

Medlem
21. mars 2016
Innlegg
75
Sted
Oslo
Ny her og kjører på med min første post. Jeg er på jakt etter en ny klokke. En som er pen og kan brukes til dress, men som ikke nødvendigvis er en dressklokke.

Jeg ser på de klokkene jeg allerede har og alle har sort skive, det jeg ser etter en som er i hvitt, sølv eller champagne. Sweet spot på størrelse er 40-42. Det kan godt være en chronograph, men trenger ikke. Har sett på Hamilton Intra-Matic, men savner en sekundviser....

Her er linker til mine to favoritter, men jeg er ikke helt klar for å bruke +60.000 på en ny klokke...

https://www.hodinkee.com/articles/the-zenith-el-primero-chronograph-classic

http://www.nettbutikk.urmaker-bjerke.no/butikk/iwc-klokker/iwc-portugieser-chronograph/

Så... noen innspill/tips til en klokke som passer kriteriene over? pris mellom 3.000-30.000.

Innspill mottas med takk.
 
Enig i at det er en utrolig fin klokke, og den posten skal jeg notere meg. Prismessig rett nord for max, men likefullt:)
Flere forslag velkomne.
Takker.
 
Prismessig rett nord for max
Velkommen til Tidssonen :p Her har alle råd og tips det med å ligge nord for max, og i de fleste situasjoner kommer det anbefaling om å kjøpe en Sub :D
Men fra spøk til revolver - jeg hadde ikke stusset med å legge det lille ekstra i nettopp denne. Den er i praksis flett ny, og Zenith er et velrenomert navn hva armbåndsur angår.
 
Hamilton har mange fine klokker og er bra merke med hyggelige priser. Har selv 2.
Sjekk ut Longines Hydro Conquest.. Bra klokker til fine priser. Blir du lei den å skal selge den så holder de seg bra i pris.
Oris har mange fine klokker til bra priser. Tudor har mye fint. Omega speedmaster. Kjøper du brukt så får du en speedy til under 30K
Enig med @Skogsmatrosen . Legg til litt å kjøp Zenith!
Velkommen til TS og lykke til med ditt klokkekjøp. :):)
 
Redigert:
Kjem til å komme som forslag før eller seinare, så eg foregrip begivelsane... Explorer II Polar eller kvit Daytona :p
 
Hei!
Følg godt med på bruktmarkedet - kanskje du kan la tilfeldighetene avgjøre (men les deg opp litt på modell før du kliner til), og les denne tråden da jeg var i samme situasjon for en stund siden: Forslag til dressy klokke med hvit/lys skive? (Mye varierte forslag med bilder). Og se etter vintage. Mye å velge i spesielt denne stilen du ser etter, selv om det ofte er litt små klokker. Lykke til! :)
 
@Zawatch , takk for lenke til tråd, så mye bra der. Tror jeg skal følge aktivt med på bruktfronten og se om jeg finner noe der.
@CaveMan , bra tips der, sikler for tiden på en Tudor...

Det irriterende er at det er med klokker som med mye annet rart, en snodig korrelasjon mellom pris og design/kvalitet....
 
  • Liker
Reaksjoner: CaveMan og Zawatch
Bortsett fra Longines kan du jo se på Maurice Lacroix.

longines-L2.796.4.52.9_MED.jpg

longines-L2.808.4.52.6_MED.jpg

longines-L2.791.4.72.0_MED.jpg

maurice-lacroix-PT6288-SS001-130-2_MED.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: CaveMan og Preacher
Hva med en Longines LD?
Ikke akkurat en dressklokke, men det går. Originalremmen er pen.

Om der ikke ligger en for salg pr. i dag så dukker det nok snart opp en.

QllMV1Nk.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
ca3a0f5c15e4ae6442937f8ed36daec1.jpg


tycoon.jpg


Denne liker jeg godt ut fra bilder i alle fall. 41mm, dressy nok, og akkurat ca innenfor budsjett.
 
@havarduf , Legend diver er fantastisk, en utrolig flott klokke, synes også den funker bra til meste.

@Hansur , denne var også meget fin, og faktisk tilpasset alle mine krav:)

Jeg tror faktisk jeg har funnet det jeg leter etter! Fant denne artikkelen på Hodinkee igår.

Denne vile jeg ikke bli overasket om befant seg på mitt håndledd om ikke altfor lenge...
 
Ligger en Eterna Kon-tiki på finn til 7000,-
27_872601164.jpg


Nomos Zürich er jo ikke gal, men til prisen hadde jeg nok heller valgt Zenithen som det ble lenket til lenger oppe. Nomos har forøvrig flere modeller som kan være aktuelle.
zuerich_front.png



Hva med en Stowa?
Antea_KS41silber_neues_Logo.jpg


Men det du egentlig leter etter er selvsagt Junghans Max Bill, selges ikke i Norge bortsett fra brukt. Mulig å kjøpe fra utlandet.
027_4600.00.png


Hva med Union Glasshütte Noramis
D008.427.16.037.01.png
 
  • Liker
Reaksjoner: festus og Preacher
@kimare , den Junghans'en er sjukt fin:), den skal jeg sjekke ut nærmere, men den scorer på alle punkter.

Ikke gæli den Unionen heller, må også undersøkes. Takk for tips, bra jeg ikke har handlet allerede.
 
  • Liker
Reaksjoner: kimare
Den MontBlanc du lenket til på Hodinkee er utvilsomt veldig pen. Junghans er jo en klassiker blandt de minimalistiske klokkene. Samtidig som prisen er overkommelig. Finnes i flere varianter som du finner på nettsiden deres.

Uansett er det et luksusproblem å finne klokke med designet du leter etter. Det er latterlig mye pent å velge blant. Har selv en Tissot Visodate som jeg er godt fornøyd, men den er en litt annen kategori. Men dressy så det holder.
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern