Ny her og kjører på med min første post. Jeg er på jakt etter en ny klokke. En som er pen og kan brukes til dress, men som ikke nødvendigvis er en dressklokke.
Jeg ser på de klokkene jeg allerede har og alle har sort skive, det jeg ser etter en som er i hvitt, sølv eller champagne. Sweet spot på størrelse er 40-42. Det kan godt være en chronograph, men trenger ikke. Har sett på Hamilton Intra-Matic, men savner en sekundviser....
Her er linker til mine to favoritter, men jeg er ikke helt klar for å bruke +60.000 på en ny klokke...
Støtter forslaget til @Skogsmatrosen. Den kan brukes til alt! (Bortsett fra kanskje bading, men da kjøper du bare en billig Seiko fra Creationwatches, så er du i boks)
Velkommen til Tidssonen Her har alle råd og tips det med å ligge nord for max, og i de fleste situasjoner kommer det anbefaling om å kjøpe en Sub
Men fra spøk til revolver - jeg hadde ikke stusset med å legge det lille ekstra i nettopp denne. Den er i praksis flett ny, og Zenith er et velrenomert navn hva armbåndsur angår.
Hamilton har mange fine klokker og er bra merke med hyggelige priser. Har selv 2.
Sjekk ut Longines Hydro Conquest.. Bra klokker til fine priser. Blir du lei den å skal selge den så holder de seg bra i pris.
Oris har mange fine klokker til bra priser. Tudor har mye fint. Omega speedmaster. Kjøper du brukt så får du en speedy til under 30K
Enig med @Skogsmatrosen . Legg til litt å kjøp Zenith!
Velkommen til TS og lykke til med ditt klokkekjøp.
Hei!
Følg godt med på bruktmarkedet - kanskje du kan la tilfeldighetene avgjøre (men les deg opp litt på modell før du kliner til), og les denne tråden da jeg var i samme situasjon for en stund siden: Forslag til dressy klokke med hvit/lys skive? (Mye varierte forslag med bilder). Og se etter vintage. Mye å velge i spesielt denne stilen du ser etter, selv om det ofte er litt små klokker. Lykke til!
@Zawatch , takk for lenke til tråd, så mye bra der. Tror jeg skal følge aktivt med på bruktfronten og se om jeg finner noe der. @CaveMan , bra tips der, sikler for tiden på en Tudor...
Det irriterende er at det er med klokker som med mye annet rart, en snodig korrelasjon mellom pris og design/kvalitet....
Nomos Zürich er jo ikke gal, men til prisen hadde jeg nok heller valgt Zenithen som det ble lenket til lenger oppe. Nomos har forøvrig flere modeller som kan være aktuelle.