Forslag til dressy klokke med hvit/lys skive?

Zawatch

Støttemedlem
Medlem
7. mai 2014
Innlegg
1.570
Sted
Nær Oslo
Klokkeboksen begynner å bli full og jeg er rimelig fornøyd, men innser at det mangler en med hvit skive ala denne:

07-Zawatch-8170314_zpsc41dffd9.jpg


Ser altså etter en automatisk klokke som kan erstatte denne quartz Certinaen i utseende med noe av følgende egenskaper:

  • Hvit skive
  • Fin med brun skinnreim (men kan gjerne komme på lenke så jeg har den muligheten også, og heller kjøpe uorg. reimer)
  • Gjerne Chronograf (men ikke absolutt krav)
  • Zenith, IWC, VC, B&M og andre kan være aktuelle, men også rimeligere merker som Seiko, Oris, Tissot, CW...
  • Brukt. Prisklasse 5-60k, helst noe som holder sin verdi godt og/eller mye horologi for pengene.
  • Ca 40-42mm, men ikke for tykk (har små håndledd)
  • Gjerne enkel stiren og klassisk, men med moderne touch
  • Gjerne racing preg/detaljer/historie (bilinterressert).
  • Muligens gull(-farget eller andre materialer) klokke eller detaljer?
  • Tydelige visere/god lesebarhet skader ikke (god lume er også fint)

Primære bruksområder:
-Jobb (stort sett skjorte+olabukse)
-Sosiale lag, og romantiske middager. (Både veldig uformelle og litt mer formelle. Men har Railmaster til dress).


RASKT google bildesøk med noen eksempler på klokker jeg kan like (kun med tanke på utseende, har ikke undersøkt modell/merke, pris, historie osv):

1421061544-43162900.jpg


georg-jensen-white-koppel-517-chronograph-white-dial-watch-product-1-2978494-028310929_large_flex.jpeg
 
Redigert:
@braza2013
Hehe, bra forslag, men har lignende speedmaster Schumacher Legend med hvit panda skive.. Så ønsker litt annen stil enn denne..

@Kohe321
Bra forslag, har sett litt på Hamilton og det kan absolutt være aktuelt. Dog litt usikker på den modellen, et kanskje tallene på den skiven som ikke helt treffer meg...
 
Redigert av en moderator:
I beste TS-ånd: øk budsjettet litt, og kjøp Daytona :cool:

Evt Tudur Big Block, Iwc Portoguese (er vel ikke chrono men dog).

Edit: Longines har også noen pene i klassen +/- 20k.

Budsjettløsningen heter Seagull 1963 Chrono med hvit skive, og har column wheel manuelt verk, som det heter på nynorsk :)
 
Redigert:
Jeg har denne i grå, og er meget fornøyd. Har smale håndledd selv, og denne sitter godt på meg.

longines-conquest-classic-chronograph-l2.786.4.76.6.jpg

longines-conquest-classic-l2.786.4.76.6-l2.786.8.76.3-l2.786.5.56.7.jpg
 
[*]Brukt. Prisklasse 5-60k, helst noe som holder sin verdi godt og/eller mye horologi for pengene.

Er dette en skriveleif @Zawatch, eller var det så stort prisspenn? Forslagene til nå varierer bra i pris i alle fall. Vi vil jo alltid tøye prisgrensene. Er en hvit 16520 innafor prismessig? I så fall er vel saken biff?

1000-18.jpg
 
Redigert av en moderator:
Kan støtte oppom Longines som en god kandidat til +-20K. Den gjør seg like godt med brun skinnreim som på lenke.
Her er min: