Ting som varer evig.

Det første som slår meg er produkter fra Tumi. Har blant annet pc-veske, carry-on og toalettmappe fra dette merket. Her får man virkelig god kvalitet for pengene.
Det andre jeg kommer på i farten, er et sort dressbelte jeg har fra Bulgari som jeg kjøpte for 12 år siden. Har brukt det nesten daglig (dvs. i kombinasjon med sorte sko) siden den gang, og det er fortsatt nesten like fint som da det var nytt. Har hatt en del andre belter fra andre "eksklusive" merker som blant annet Alfred Dunhill, men kvaliteten og holdbarheten er langt fra det samme. Kan i samme slengen også anbefale Bulgaris "seven fold" slips.
 
Liker tråden!

Bestefars gamle talje, bestefars gamle donkraft, Zippo-lighter, Dupont-lighter, gode glass, Fällkniven, Strømeng-kniv, Gibson og Martin gitarer, sko fra Tricker’s, Alden og Crockett & Jones, styrkeløftbelte fra SBD (enorm gamechanger) og ikke minst dobbelrifle fra Merkel. Tror den overlever en atomkrig. (For øvrig villig til å selge til rett pris).

Nydelig tråd!

Spesielt å nevne et styrkeløftbelte, men når du sier det har jeg brukt mitt ukentlig i 35 år. Kan ikke si at jeg har forsøkt å ta vare på det men det har knapt slitasje
 
Det første som slår meg er produkter fra Tumi. Har blant annet pc-veske, carry-on og toalettmappe fra dette merket. Her får man virkelig god kvalitet for pengene.
+1 Har en Tumi PC/jobb veske som har vært brukt i +10 år. Like fin og fremdeles sporbar via Tumi ved et eventuelt tap.
 
  • Liker
Reaksjoner: DJDAN
Spesielt å nevne et styrkeløftbelte, men når du sier det har jeg brukt mitt ukentlig i 35 år. Kan ikke si at jeg har forsøkt å ta vare på det men det har knapt slitasje

Skal litt til å ødelegge 13 mm solid lær… Magisk sak!
 
Denne tråden varmer et tradisjons hjerte. Trist at miljø aktivister o.l. angriper Defendere og andre eldre objekter i en misforstått miljøkamp i sin iver for å nå viktige miljø mål. Etter mitt syn er det beste miljøvern å bruke ting lengst mulig og ikke bytte ut fungerende objekter med ny-produserte ting.
 
Redigert:
+1 Har en Tumi PC/jobb veske som har vært brukt i +10 år. Like fin og fremdeles sporbar via Tumi ved et eventuelt tap.
Artig! Min Tumi PC-veske er faktisk også 10 år gammel, og også like fin!
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Gin
En god fyllepenn er ikke feil om du skriver for hånd.
Jeg har et par stykker nå, men de jeg bruker mest er en stor og tung "signaturpenn", en Levenger L-Tech, som jeg bruker med vakuumfyller og blekkhus når jeg sitter ved skrivebordet, og en kompakt Kaweco Brass Sport som brukes med blekkpatroner og bor i jakkelomma til skriblerier på farten, og dessuten et par penner til som ligger i skuffen hjemme.
Man sparer vel ikke akkurat så voldsomt mye, men jeg synes det er litt stas å ha en god penn med fint blekk å signere/ta notater/skissere med. Så mister du den heller ikke like lett som rimelige kulepenner, du vet at den skriver godt, du kan rette ut eller bytte splitten om den får seg en kilevink, og ellers er det ikke mye som kan gå i stykker på den.
 
  • Liker
Reaksjoner: politrew og EDirdal
Denne her varer evig. Brukt av meg i rundt 25 år etter at jeg overtok den fra far. Det er en av de utrolig få tingene jeg omgir meg med som ikke er merket med noe som helst av informasjon om produsent, opphavsland eller advarsler mot å la barna leke uten tilsyn. Men ikke gjør det likevel.

6F49C98D-82AD-45CF-B90B-A0FDF1CD8C92.jpeg


Jeg har en ganske lik etter svigerfar også. I reserve liksom. Den kommer nok ikke til å bli brukt i min tid

Forresten. Jeg er en sånn antisnobb så jeg bruker kosten til å fordele Gillette gel med, ikke til å piske opp sandeltresåpe fra en organisk såpekoker i nordengland. Da varer boksen kjempelenge.

LarsB
 
Arvet en da tilårskommen Zippo av en tidligere kollega, da jeg jobbet som lærling i Hafslund for sikkert 16 år siden.
Kjøpte ca. samtidig en Leatherman Wave, og begge kommer til å overleve meg.

-Zippo har jeg ikke, men kjøpte en original Leatherman i 1993 da jeg var konfirmant. Den ligger fortsatt i lommen på arbeidsbuksa og er i nær daglig bruk, og ser ut til å overleve meg med god margin. Den er, sammen med Speedmasteren og en primus, blant tingene et av barna har spurt om de ikke kan overta når jeg dør... :D

Burde få tak i et nytt belteetui til den - det opprinnelige forsvant i sikkerhetskontrollen på Vigra for noen år siden, da tyttebærpolitiet mente at det ikke holdt å ha selve leathermanen i innsjekket bagasje - jeg måtte gi fra meg etuiet, også, i tilfelle jeg skulle finne på å true noen med at jeg hadde en liten foldekniv i beltet og at jeg ikke var redd for å bruke den.
 
Muligens var Leatherman bedre tidligere? Men i min forrige jobb knakk jeg flere da metallet på disse er ganske sprøtt. Kanskje jeg brukte de de utenfor tiltenkt bruksområde, men jeg føler ikke at kvaliteten er noe å rope hurra for.
 
1E41C166-FADC-495F-94EE-781756BA5900.jpeg

Min Haglöfs Rabot bukse. Disse er umulig å slite ut. Helt uovertruffen slitestyrke. 20 år nå og sett bort fra malingsflekk er den som ny. Aldri funnet tilsvarende bukser fra Haglöfs etter denne. Stoffet minner om stoffet neste evigvarende produkt er laget av:
09CF6F5F-E207-4648-B082-65B6B5732817.jpeg

Sukk min Cyclops Vulcan Originalproduksjon. Det finnes masse nyere og hippere sekker for tur med bedre komfort. Men denne har det jeg søker etter i alle produkter; den tåler så sykt juling. Ingen ytre skader etter å ha blitt slept rundt siden 2002. Det som har gjort turene ekstra kjekt med disse to følgesvennene er vissheten om at varm mat eller drikke aldri har vært langt unna. Pga:
0856F47C-BDC8-49F2-AC25-4615C7DD108D.jpeg

Min kjære Omnifuel. Aldri svikter, alltid fungert. Ikke den minste og langtifra den som arbeider mest lydløst. Men for et kraftverk av en brenner. Denne som mine to andre følgesvenner ble alle kjøpt i en PX på Balkan i 2002. De har klart jobben prikkfritt til nå i firspann med sistemann:
8C3677E1-6990-4AC5-9443-8888E50A1105.jpeg

For mange bare en lommekniv, for nerder en svært spesiell sak fra fordums tider. For meg en fantastisk sak som en dag om kjempelenge skal videre til min eldste datter.
Som dere ser er den knipset i kunstig lys. Det betyr at dagens tur er omme.

Tidssonen er et fantastisk sted. Tusen takk og god helg alle sammen!
 
Vis vedlegg 314387
Min Haglöfs Rabot bukse. Disse er umulig å slite ut. Helt uovertruffen slitestyrke. 20 år nå og sett bort fra malingsflekk er den som ny. Aldri funnet tilsvarende bukser fra Haglöfs etter denne. Stoffet minner om stoffet neste evigvarende produkt er laget av:
Vis vedlegg 314389
Sukk min Cyclops Vulcan Originalproduksjon. Det finnes masse nyere og hippere sekker for tur med bedre komfort. Men denne har det jeg søker etter i alle produkter; den tåler så sykt juling. Ingen ytre skader etter å ha blitt slept rundt siden 2002. Det som har gjort turene ekstra kjekt med disse to følgesvennene er vissheten om at varm mat eller drikke aldri har vært langt unna. Pga:
Vis vedlegg 314393
Min kjære Omnifuel. Aldri svikter, alltid fungert. Ikke den minste og langtifra den som arbeider mest lydløst. Men for et kraftverk av en brenner. Denne som mine to andre følgesvenner ble alle kjøpt i en PX på Balkan i 2002. De har klart jobben prikkfritt til nå i firspann med sistemann:
Vis vedlegg 314394
For mange bare en lommekniv, for nerder en svært spesiell sak fra fordums tider. For meg en fantastisk sak som en dag om kjempelenge skal videre til min eldste datter.
Som dere ser er den knipset i kunstig lys. Det betyr at dagens tur er omme.

Tidssonen er et fantastisk sted. Tusen takk og god helg alle sammen!

Det gjør meg oppriktig glad å se turutstyr bli brukt slik det skal. «Støy» fra brenner?! Spiller det noen rolle? Funksjon trumfer. Alltid. Skjønner du har vært på noen eventyr. Da gir det ekstra verdi til utstyret. Spesielt når det skal gå i arv. God tur!
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Det gjør meg oppriktig glad å se turutstyr bli brukt slik det skal. «Støy» fra brenner?! Spiller det noen rolle? Funksjon trumfer. Alltid. Skjønner du har vært på noen eventyr. Da gir det ekstra verdi til utstyret. Spesielt når det skal gå i arv. God tur!
Nei den «støyen» betyr bare at flammen er massiv. Jeg bare registrerer at det veldig ofte i tester av brennere legges vekt på lydnivå… Og som du nok tenker, så tenker jeg og ; hvem gir f…
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Nei den «støyen» betyr bare at flammen er massiv. Jeg bare registrerer at det veldig ofte i tester av brennere legges vekt på lydnivå… Og som du nok tenker, så tenker jeg og ; hvem gir f…

Ingenting er som å sovne til en gammel type Optimus 111 på full fres. Vel vitende om at fyringsvakta er opplagt og våken, så klart.