Tidssonen-tråden

448149773_1151637266098026_4758858583243726568_n.jpg

Min ene fridag denne uken <3 Ruslet ned i tv stuen i pysjen med en kaffekopp og åpnet youtube på tv. En perfekt rolig start! Takk @Jon Henrik.
Link til tråden: Klokkegnomen: 200k og 24timer

• Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Bgo80 og Jon Henrik
Citizen sin Promaster modellserie har noen fine GMT’er. Kanskje ikke de mest elegante reiseklokkene, men de har specsene til å trygt bli med på eventyr. Jeg har sett på den limiterte Brave Blossoms utgaven, syntes at sakura duratect og rosegull fargen går utrolig fint sammen
IMG_2857.jpeg
IMG_2856.jpeg
IMG_2858.jpeg
IMG_2859.jpeg

Fikk først somlet meg til å lytte inn til podden i dag (jeg har nylig gått fra Spotify til Tidal), og endte med å binge tre episoder. Personlig så likte jeg det her skikkelig godt!

Masse deilig kunnskap som formidles med entusiasme, og monologen fungerer ypperlig. Spesielt 17. mai episoden hvor jeg kunne studere tråden og klokkene som ble vurdert mens jeg lyttet, en gøy med interaksjon mellom pod og forum som jeg håper det kommer mer av. Syntes også bransjenyheter og dine refleksjoner rundt trender og fremtiden var interessant så ja takk, mer av det og. Alt av nørding er generelt kult (om det er komplikasjoner, personer, merker, historiske begivenheter, markeder/land osv..).

Fem stjerner og follow fra meg (y)

Hva med SPB411, @Jon Henrik ?

Den har riktignok 24-timers skalaen på bezel, men det er en friksjonsbezel, så man kan lett bruke den som tidtager likevel om man vil.
Jeg synes det er kult at de har laget en så tro kopi til den første GMTen sin.
Men den er en caller-GMT, og kanskje for liten for presidenten av Storklokkeklubben med sine 38.5mm?

Jeg kommer hvertfall til å holde et øye åpent for å få en av disse på salg etterhvert.

• Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Gratulerer så mye med en stilig klokke, @Jon Henrik!

Har fått hørt og sett de to siste episodene nå, bra retning på podkasten. Og ja, gjerne en god porsjon bransjenytt.

GMT: Ja, jeg er blant de som bruker 24-timers-bezelen på GMT. Ikke for å følge en tredje tidssone, men det er en rask måte å se en annen tidssone uten å stille klokken via kronen. Med venner som stadig befinner seg i andre verdensdeler, så er det praktisk. Nødvendig? Neppe, men det plager meg ikke at en del GMTer har det. Skjønner at dykkerbezel kan være praktisk.

Kult med en egen Tidssonenklokke. Gitt gjengen her inne, så vil jeg tro ideen kan bli knallbra!

Poden er super duper .
Og veldig behagelig med deg alene ❤️
Kan du ikke få lånt deg en slik en ?https://www.breitling.com/no-en/watches/professional/endurance-pro/X82310A51B1/

Hadde vært fint og fått dine hands on betraktninger , du er jo en slags purist wis men samtidig ikke på en måte, vet ikke om du forstår hva jeg mener , men hadde vært fint og fått dine tanker. Dette er jo en alternativ big boy også :)

• Liker
Reaksjoner: Jon Henrik