Tidssonen Passaround II

Utrolig bra rapport fra Mathfjeld og maghas9.:)
Nå har brannmannen vært hos meg 2-3 dager. Jeg er ikke noe klokkeexpert men må si at det som allerede er skrevet om klokka stemmer. Første inntrykket er at klokka er liten men man blir fort vant til det, i hvert fall hvis du har pingle håndledd.:) Ser sikkert ikke bra ut på en dørvakt. Jeg likte ikke klokka så godt på bildene men den er mye finere live.

Passaround1of1-4.jpg

Jeg er ikke noe stor fan av korte og breie visere men det får gå. Jeg synes det blir en fin kombo blanke visere og sort matt skive.

Passaround1of1-7.jpg

Det hadde ikke gjort noe om de droppet cyclops. Datovinduet er ikke så lite at det er nødvendig. Det samme gjelder krona. Den er litt for stor.

Passaround1of1-6.jpg

Finishen på klokka er bra og den ser solid ut. Det jeg liker mest er skiva. Avhengig av hvordan lyset, treffer får man alle nyanser av sort og grått. Dessverre klarte jeg ikke å fange det med kamera. (det er sikkert kamera det er noe galt med:D)

Passaround1of1-5.jpg

Den som vinner klokka må regne med en runde med cape cod. Det er ikke noe som cape cod ikke fikser men klokka er bare halvveis på sin reise.

Passaround1of1-3.jpg

Prøvde å ta bilde av tritium-rørene men macro objektiv og skråvinkel er ikke noe for amatører.

Passaround1of1.jpg

Passaround1of1-2.jpg

Jeg tror jeg beholder den på Hirsch-remmen fra maghas9. Gummiremmen ser behagelig ut men den lukter virkelig sterkt. Jeg har en annen Ball klokke med gummirem men den lukta kjenner man bare hvis du har den under nesa. Det blir sikkert bedre etterhvert. Regner med at det er noen tilsetninger de bruker for å kamuflere gummilukt.

Passaround1of1-13.jpg

Baklokket ser fint ut. Ikke gravert men helt ok.

Passaround1of1-9.jpg

Passaround1of1-8.jpg

Passaround1of1-10.jpg

Og til slutt bilder av det som er best på en Ball, lume. Jeg tror alle blir skuffet når de ser lume på en Ball for første gang. Den er mye svakere enn man forventer men den lyser konstant og du trenger ikke å tenke på lading hvis du skal legge deg eller på kino. Den svikter aldri. Det gjør den faktisk, men først etter 20-30 år.:)

Passaround1of1-11.jpg

Og her sammen med min Ball. Våres brannmann har litt sterkere lume.
Passaround1of1-12.jpg

Skal prøve å ta noen flere bilder ute i dagslys, hvis temperaturen tillater det. :D
Takk for oppmerksomhet.

Takk for det Agassiz:) Meget flotte bilder av klokken fra deg:) Og på disse ser vi jo alle ripene;)

Synes forøvrig det er veldig hyggelig at flere liker Hirsch remmen jeg donerte til "brannmannen":D

Takk for fine ord, og takk for flotte bilder.

Kan virke som om denne klokken faller de fleste bedre i smak enn Stowaen, og godt er det.

Flotte bilder og knallbra rapport.:D
Dette har virkelig tatt seg opp fra forrige runde. Slikt kan man like.

Takk gutter.
I kveld skal klokka overleveres til Chr. Vi har hatt en fin uke. Da jeg så klokka på bildene første gang var jeg ikke så begeistret men etter en uke må jeg si at jeg liker den. Hadde ikke hatt noe imot å vinne den.:D

Passaround1of1-3-1.jpg

Passaround1of1-2-1.jpg

Brannmannen er ferdig vasket og klar til overlevering.

Passaround1of1-5-1.jpg

Passaround1of1-4-2.jpg

Bra greier, takk for fin rapport og ikke minst for vasking. Den trenger nok det i mellom slagene, sånn som den får kjørt seg:)

SAVNET:

Ball Fireman Racer.

Informasjon og erfaringer etterlyses. Dead or alive. (Helst alive).

Den har de siste ukene vært hos Chr og Solli, nestemann ut er BMG og deretter Mogens.

Da har passaroundklokken vært hos meg en uke. Timing er som kjent alt, og den kom samme uke som jeg kjøpte Braanaas Explorer Blackout. Noen liker som kjent moren, og noen liker datteren. Jeg liker nok Explorer bedre og innser nå at jeg ikke har vært rettferdig; ikke en gang streng men rettferdig.

Den har nok ikke fått mer enn et par dagers wristtime og jeg har ikke vent meg helt til den. Førsteinntrykket er varierende, den virker mindre enn det den er - Exploreren på 36 mm har mer "presence" på håndleddet. Krona virker uforholdsmessig stor, men lumen er sykt bra!

Min vurdering er et definitivt kanskje. Den når ikke opp mot mer "karismatiske" (i mangel av et bedre ord) klokker, men det er heller ikke å forvente. Innenfor prisklassen er det et spennende og godt ur. Innvendingene forsvinner etter en dags bruk og hadde ikke timingen vært så dårlig som den ble ville jeg antakelig vært fornøyd.

Min tid med Ball er over.
Jeg stemte på denne under vår avstemning av hvilket ur vi skulle gå for. Jeg syntes den så meget pen ut på bilder, størrelse, finish og alt annet så ut til å stemme.
Jeg var veldig spent på å få den mellom hendene og har gledet meg til å teste den.
Har nå fått brukt den og må vel egentlig bare innrømme at denne ikke gir meg hjertebank i det hele tatt.
Den er pen å se på med en flott skive, men den gir meg liksom ingenting.:confused:
Størrelsen er jo i utgangspunktet ok men den blir litt borte og anonym på hånden.
Krona er som andre har påpekt for stor og passer ikke helt med resten av uret.
Jeg liker å bruke klokker med god klaring mellom lenke/reim så den er "løs" på håndleddet. Det var ubehagelig å bruke Ball`n på denne måten. Krona gnager seg inn på oversiden av hånden.
Ball er kjent for sin lume, men jeg kan ikke si denne modellen imponerer stort her heller. Den er konstant, men kunne gjerne vært enda sterkere.
Finish skal den ha skryt for. Skiva er som sagt flott å se på og viserne er tøffe syns jeg.
Det er ikke meningen være party pooper, men Ball Fireman var ikke noe for meg.;)

Hmm.. Postet visst i feil tråd med bildet mitt, skulle være i dagens.. Blir med på neste passaround da.

Kan hende ikke helt off-topic, men noen kan kanskje la seg provosere - det er på ingen måter hensikten.

Jeg er i det stadiet av livet hvor jeg er for ung til å faktisk skjønne at jeg har et barnehagebarn,
han har nå til tross for det gått der i snart et halvår.

Et par uker ut i barnehagetilværelsen får vi så høre om "bamsen".
"Bamsen" er en teddybjørn som blir sent på rundgang, kall det gjerne passaround, mellom barnen.
Barnen (eller i hvert fall dess foreldre) blir så bedt å føre dagbok over hva "bamsen" får oppleve hjemme hos verten.

Lurer på om det efter denne runden blir en avstemming om hvilken type bamse som skal sendes rundt :)
Og bare så det er sagt, jeg er gjerne med på neste runde!!