Tidemann Urmakermester (Oslo)

Innom på snarvisitt idag og testet noen fremtidige grails.
Fikk også hjelp med en supergod poleringsjobb på en lenke. Tidemann kan polering!

Fikk også vite at Tidemann nå blir forhandler av cartier!!
 
Fikk superbra hjelp på polering idag. Fikk også klådd litt mens jeg ventet, vet hva min neste er...tror jeg!

Innimellom snadderet fikk jeg også vite at Tidemann blir cartier forhandler! Kult!
 
Innom på snarvisitt idag og testet noen fremtidige grails.
Fikk også hjelp med en supergod poleringsjobb på en lenke. Tidemann kan polering!

Fikk også vite at Tidemann nå blir forhandler av cartier!!

Fikk superbra hjelp på polering idag. Fikk også klådd litt mens jeg ventet, vet hva min neste er...tror jeg!

Innimellom snadderet fikk jeg også vite at Tidemann blir cartier forhandler! Kult!

Etc etc ...

Og ellers @Entropy? Er du i feriemodus (les: på fylla)
 
Redigert av en moderator:
Neida, var bare at jeg ikke så at tråden var postet, og emnet stod tomt, så tenkte jeg hadde klart å slette innlegget istedet for å poste.

Men... For deg som ser dobbelt var vel dette behagelig lesning?
 
Hadde en Breitling inne hos dem nettopp som hadde vært på service der i Januar, men så hadde minuttelleren på kronografen slutten å fungere. Dette ble fikset raskt og greit på garantien på servicen. Fikk også sett på noen klokker mens jeg var der og må si servicen var fantastisk. Glashütte står nå høyt på listen over "most wanted" klokker hos meg!
 
Jeg har jo vært litt (bittelitt) kritisk til Tidemann tidligere på grunn av PP dissing. Nå er jeg dypt imponert; sendte en kollega bort med Paneraien for service før sommerferien. Tidemann fikset den på et par dager og til en meget konkurransedyktig pris. Her har Bjerke mye å lære!
 
I dag har jeg handlet min andre JLC hos Tidemann, og har bare godt å si om dem! Godt utvalg og ypperlig service! Alltid hyggelig å stikke innom der for en klokkeprat, og når det er tid for å close dealen er det en glede :D
 
fick en fantastisk deal på en GO en gång i tiden, bara pruta på!
 
Prøvde litt forskjellig GO hos Tidemann i dag, og må si at jeg er imponert. Han nølte ikke med å vise frem godsakene.
Har ikke noe noe kjøps erfaring derfra, men det lille jeg opplevde var veldig bra!
 
Har nettopp hatt en Zenith El Primero på service hos Tidemann. De brukte litt tid på jobben (nesten fem uker), men det får ferietid da skylden for.

Alltid hyggelig å ha med Tidemann å gjøre. Flinke, trivelige folk.

Servicen kom på kr. 6.500,- noe som var "jævlig billig" i følge Tidemann selv. Vet ikke helt om "billig" er det første ordet som slo meg når jeg fikk prisen, men det er klart: El Primero er jo ikke det enkleste å skru på. Uansett ble det gjort en god jobb, og ikke minst var det en boost for selvtilliten at ekspeditøren nesten ikke ville gi meg klokken tilbake, og sendte meg ut døren med beskjed om å si i fra om jeg noengang ville selge klokken. :)

Tidemann er OK i min bok!
 
Har hatt ett par besøk hos T

Dette er den mest hyggelige sjappa (som vi sier det i Elvebyen) du kan oppsøke for en klokkeprat og tafsing på Østlandet. Positivt inntrykk hver gang, såfremt det ikke er altfor mange cruiseturister i butikken.
 
Må skryte mer av Tidemann, hadde litt problemer med bezelen på min 16613, de tok den i mot kl 15 på onsdag og fikk den tilbake når jeg var innom igjen på torsdag. Da hadde de oljet, renset og sjekket om det var noe. Fantastisk service som alltid :)
 
Var innom Tidemann i dag for å hente takstbevis for min MUT Moon, og hva fikk jeg meg med hjem?
Litt lett lesestoff :cool:

VC neste?

20130828_145820_zps33f05766.jpg
 
Både gode og mindre gode erfaringer med Tidemann. Første besøk var imponerende, hyggelig prat med kaffe og fikk med to flotte bøker hjem (Breguet og Glashutte). Flere hyggelige besøk siden. Så: I midten av februar i år leverte jeg inn en klokke til reparasjon, og det har vært null henvendelser fra Tidemann siden, selv om telefonnummer ble gitt. Jeg har ringt dem 3-4 ganger for å sjekke status. I dag (juni!) holdt jeg på å gå lei, og ringte mer eller mindre for å be om klokken min tilbake. Da sa de at den var ferdig! Da ble jeg både glad ... og litt oppgitt. Hvorfor hadde de ikke gitt beskjed? De reddet seg inn ved at en superhyggelig jente var der og blid som en sol da jeg kom rett før stengetid... Hun påpekte at de har hatt mye å gjøre og pusset opp litt i forbindelse med at de nå har fått inn VC, som jo mildt sagt frister enormt. Så, veldig mye bra, og jeg "heier" på norske ADer som tar inn de beste merkene, men håper de strammer litt opp på kundekommunikasjonen hvis de skal få full score...

Ser problemet, og har tildels opplevd det samme selv. Men når sant skal sies informerte de meg om at de hadde veldig mye å gjøre for tiden etter økende pågang, og at de desverre ikke kunne garantere at de fikk gjort med en gang. De sa at jeg eventuelt kunne vente og komme tilbake senere, eller at de kunne ringe når de fikk bedre tid. Når det gjelder hvorfor de ikke hadde ringt og sagt i fra om at den var ferdig, skulle det ikke overraske meg om de akkurat var ferdig med reperasjonen :)
 
Var en tur innom forleden for å se an et par modeller jeg har spanet på over internett de siste ukene. Som alltid, veldig godt mottatt og veldig god service.
 
Redigert:
Har hatt en JLC inne til rens, og fikk beskjed om at det nok ville ta litt tid da det var mye å gjøre for tiden. Avtalte at jeg skulle komme innom om 5 uker for da var den nok ferdig. Fikk også vite pris på forhånd.

En god uke etter fikk jeg en beskjed på mobilen som sprudlende kunne fortelle at klokken var ferdig og at den var blitt fantastisk flott.

Lenge før avtalt tid.

Når jeg hentet klokken fikk jeg en lang og god gjennomgang av alt som var blitt gjort med klokken og hva jeg kunne forvente fremover.

Som alltid en glede å gå innom dem. (Og de har jo så mange lekre klokker)
 
Helt motsatt opplevelse. Leverte inn en klokke før jul og ble fortalt 3 uker. Var innom tidligere i uken og da hadde de ikke engang begynt på den. Tidemann er hyggelig han og slår gjerne av en prat, men det hadde vært OK med et realistisk estimat. Hadde de sagt 2mnd hadde jeg godtatt det.
 
Kjøpte min Frederique Constant Slim Line Moonphase der, veldig hyggelige og kunnskapsrike. Morsomt å prate med noen med så sterk innlevelse og ikke minst utrolig mye kunnskap. En kort tur innom ble raskt til 2 timer. Anbefaler alle å handle av disse karene, spent på hva de får inn i butikken fremover, virker som om de kommer tett på flere av produsentene. Vi mangler en Blancpain handler..