Tidemann Urmakermester (Oslo)

Prøvde litt forskjellig GO hos Tidemann i dag, og må si at jeg er imponert. Han nølte ikke med å vise frem godsakene.
Har ikke noe noe kjøps erfaring derfra, men det lille jeg opplevde var veldig bra!

Har nettopp hatt en Zenith El Primero på service hos Tidemann. De brukte litt tid på jobben (nesten fem uker), men det får ferietid da skylden for.

Alltid hyggelig å ha med Tidemann å gjøre. Flinke, trivelige folk.

Servicen kom på kr. 6.500,- noe som var "jævlig billig" i følge Tidemann selv. Vet ikke helt om "billig" er det første ordet som slo meg når jeg fikk prisen, men det er klart: El Primero er jo ikke det enkleste å skru på. Uansett ble det gjort en god jobb, og ikke minst var det en boost for selvtilliten at ekspeditøren nesten ikke ville gi meg klokken tilbake, og sendte meg ut døren med beskjed om å si i fra om jeg noengang ville selge klokken. :)

Tidemann er OK i min bok!

Har hatt ett par besøk hos T

Dette er den mest hyggelige sjappa (som vi sier det i Elvebyen) du kan oppsøke for en klokkeprat og tafsing på Østlandet. Positivt inntrykk hver gang, såfremt det ikke er altfor mange cruiseturister i butikken.

Må skryte mer av Tidemann, hadde litt problemer med bezelen på min 16613, de tok den i mot kl 15 på onsdag og fikk den tilbake når jeg var innom igjen på torsdag. Da hadde de oljet, renset og sjekket om det var noe. Fantastisk service som alltid :)

Var innom Tidemann i dag for å hente takstbevis for min MUT Moon, og hva fikk jeg meg med hjem?
Litt lett lesestoff :cool:

VC neste?

20130828_145820_zps33f05766.jpg

Både gode og mindre gode erfaringer med Tidemann. Første besøk var imponerende, hyggelig prat med kaffe og fikk med to flotte bøker hjem (Breguet og Glashutte). Flere hyggelige besøk siden. Så: I midten av februar i år leverte jeg inn en klokke til reparasjon, og det har vært null henvendelser fra Tidemann siden, selv om telefonnummer ble gitt. Jeg har ringt dem 3-4 ganger for å sjekke status. I dag (juni!) holdt jeg på å gå lei, og ringte mer eller mindre for å be om klokken min tilbake. Da sa de at den var ferdig! Da ble jeg både glad ... og litt oppgitt. Hvorfor hadde de ikke gitt beskjed? De reddet seg inn ved at en superhyggelig jente var der og blid som en sol da jeg kom rett før stengetid... Hun påpekte at de har hatt mye å gjøre og pusset opp litt i forbindelse med at de nå har fått inn VC, som jo mildt sagt frister enormt. Så, veldig mye bra, og jeg "heier" på norske ADer som tar inn de beste merkene, men håper de strammer litt opp på kundekommunikasjonen hvis de skal få full score...

Ser problemet, og har tildels opplevd det samme selv. Men når sant skal sies informerte de meg om at de hadde veldig mye å gjøre for tiden etter økende pågang, og at de desverre ikke kunne garantere at de fikk gjort med en gang. De sa at jeg eventuelt kunne vente og komme tilbake senere, eller at de kunne ringe når de fikk bedre tid. Når det gjelder hvorfor de ikke hadde ringt og sagt i fra om at den var ferdig, skulle det ikke overraske meg om de akkurat var ferdig med reperasjonen :)

Var en tur innom forleden for å se an et par modeller jeg har spanet på over internett de siste ukene. Som alltid, veldig godt mottatt og veldig god service.

Redigert:
Har hatt en JLC inne til rens, og fikk beskjed om at det nok ville ta litt tid da det var mye å gjøre for tiden. Avtalte at jeg skulle komme innom om 5 uker for da var den nok ferdig. Fikk også vite pris på forhånd.

En god uke etter fikk jeg en beskjed på mobilen som sprudlende kunne fortelle at klokken var ferdig og at den var blitt fantastisk flott.

Lenge før avtalt tid.

Når jeg hentet klokken fikk jeg en lang og god gjennomgang av alt som var blitt gjort med klokken og hva jeg kunne forvente fremover.

Som alltid en glede å gå innom dem. (Og de har jo så mange lekre klokker)

Helt motsatt opplevelse. Leverte inn en klokke før jul og ble fortalt 3 uker. Var innom tidligere i uken og da hadde de ikke engang begynt på den. Tidemann er hyggelig han og slår gjerne av en prat, men det hadde vært OK med et realistisk estimat. Hadde de sagt 2mnd hadde jeg godtatt det.

Kjøpte min Frederique Constant Slim Line Moonphase der, veldig hyggelige og kunnskapsrike. Morsomt å prate med noen med så sterk innlevelse og ikke minst utrolig mye kunnskap. En kort tur innom ble raskt til 2 timer. Anbefaler alle å handle av disse karene, spent på hva de får inn i butikken fremover, virker som om de kommer tett på flere av produsentene. Vi mangler en Blancpain handler..

Klokke på service hos Tidemann

Ser Tidemann får mye gode tilbakemeldinger her.

Jeg skal være enige i at de er veldig imøtekommende og hyggelige. De gangene jeg har vært der har det vært et hyggelig besøk.

Etter at jeg leverte en klokke inn for service må jeg dessverre si at mitt inntrykk har endret seg. De selger klokker i det øvre prissjiktet og da mener jeg de bør levere god service.

Jeg leverte inn en jaeger lecoultre klokke på service i midten av mai. Denne klokken var kjøp på Tidemann ca 2 år tidligere. Jeg fikk beskjed om at det var mye å gjøre og at det kunne ta noen dager. Dette var selvsagt greit.

Litt over en måned senere ringte jeg siden jeg ikke hadde hørt noe. Da fikk jeg beskjed om at min klokke var en av de neste som stod for tur.

Ytterligere 1 mnd senere, 21 juli, sendte jeg en mail for å be om status, hørte ikke noe, sendte en ny mail 10 dager senere og igjen dagen etter. Fikk ingen respons på mine henvendelser.

I går ringte jeg inn fordi de ikke svarte på mine mail. Da får jeg beskjed om at det er feil på en komponent og at klokken må sendes inn til jaeger lacoultre. Jeg ba om å få vite hvor lang tid dette kunne ta. Da fikk jeg beskjed om ca 2-3 måneder.

Dette betyr at jeg må vente et halvt år på en service på en produktfeil. Jeg vet ikke om dette er normalt eller ikke, men må dessverre si at det for meg har vært en skuffende opplevelse og at jeg vil tenke meg om to ganger før jeg går til innkjøp av klokke fra Tidemann.

Etter å ha hentet ut en ny klokka fra Tidemann i går, synes jeg det er på sin plass å skryte litt av dem. Det er alltid hyggelig å komme inn der. Spesielt Tom-Andre har alltid tid til lang & engasjert klokkeprat. Den oppriktige lidenskapen for klokker er åpenbar, og uansett om en handler eller ikke har jeg kun gode opplevelser der.

Jeg synes det er imponerende hvor mange merker de har tatt inn til Norge, og hvor mye de dermed har bidratt til å gjøre utvalget her hjemme bedre. Blir spennende å se om de får sving på Piaget, og ikke minst hvilket merke som blir det neste.

Er av og til innom Tidemann for å se på det fantastiske utvalget de har av klokker, og for å slå av en kort prat. Nå er det gått en stund siden sist, og jeg ville se litt på hva de hadde inne av VC og Breguet. På Breguet var utvalget fantastisk, men på VC heller slunkent. Sjefen sjøl var opptatt med en annen kunde, så da jeg spurte en dame om de hadde noen av "chronografene i Patrimony serien, jeg ser at dere har noen fra Overseas", så ser hun på meg, studerer klokkene og peker på to Overseas "dette er vel chronografer?"

Ja, jeg skjønner at sjefen sjøl vier tiden sin til dem som kanskje er tettere på en kjøpesituasjon enn jeg var i dag, men ansett hvertfall noen som er litt interessert da!

Jeg sendte en henvendelse angående min Glashütte via Tidemanns nettside. En uke etterpå ringte jeg for å purre, og fikk da beskjed om at de hadde hatt det travelt, men skulle gå gjennom e-postene sine med en gang. Det er nå to uker siden, og jeg har ingenting hørt.

Jeg får vel ringe dem igjen. Eller sende en telefax?

• Liker
Reaksjoner: Oddemann