Tidemann Urmakermester (Oslo)

Medlem
19. okt. 2011
Innlegg
5.367
Synes absolutt Tidemann fortjener sin egen skrytetråd her på forumet på linje med Lervik og andre!

Ringte i dag om en Jaeger LeCoultre jeg lenge har hatt på radaren, og hadde en særdeles hyggelig klokkeprat med Tom Andre Tidemann som til slutt endte med bestilling. Veldig vennlig og imøtekommende - tok seg tid til å snakke lenge, og godfølelsen (som er så viktig) satt fra første stund. Gleder meg til å bygge videre kundeforhold med urmaker Tidemann! :)

Pøs gjerne på med deres erfaringer.

Nettside: Tidemann Urmakermester - Forside
 
Redigert:
Vært innom han mange ganger og pratet. Utrolig hyggelig og imøtekommende. Skal jeg handle nytt er det der! Snakket om et par modeller spesifikt (har planer om å faktisk handle) og han har uoppfordret tilbudt ganske så fin pris..
 
Jeg slenger meg på her, enda jeg ikke har handlet noe der - så langt. Men, det blir en handel, det vet jeg.

Hvem har vel ikke hørt historiene om andre som har fått beskjed om eviglang ventetid hos andre urmakere, og der Lars Christian har tatt saken nærmest på sparket og sagt: "Kom igjen om et par timer så er det i orden".

Tar meg alltid tid til en tur innom Tidemann for å kikke når jeg er i Oslo. De er alltid like imøtekommende og jeg lærer alltid noe nytt når jeg er der.

At gutta stiller opp på GTG på Champagneriet er heller ikke noe minus akkurat:cool:
 
Jeg har også bare positive ting å si om Tidemann. Uformell og hyggelig å snakke med. Fikk både ny kunnskap, en demonstrasjon og en liten historietime. Har også fått utført en grundig verditakst av han på rimelig kort tid. Anbefales.
 
De gangene jeg har vært innom har man blitt tatt imot med åpne armer, skap åpnes og prøvingen kan starte! Nå kan jeg gå innom bare for en prat, men man blir alltid værende der alt for lenge! Butikken har super service og kan anbefales! Dette kommer til å ende med kjøp... har noe i kikkerten (som noen her vet) men vi får se hva som kommer iløpet av våren :)
 
Redigert:
Ikke handlet, men tittet. Blir tatt i mot med interesse og tid = fantastisk!
 
Jeg var innom Tidemann bare for å se, og det var en veldig hyggelig opplevelse. Selger tok seg veldig god tid og var både kunnskapsrik og interessert. Stor sjanse for at jubilemumsklokka mi blir handlet der.
 
Jeg har utelukkende gode erfaringer med Tidemann. Kunnskapsrik, entusiastisk og har alltid tid til en lang klokkeprat. Gir gode priser og tilsvarende service. Har opplevd at hans veiledende priser på JLC er flere tusenlapper under Bjerke, og i tillegg kommer rabattene.

Har kjøpt en JLC der, bestilt min andre og har ingen problemer med å anbefale dem!
 
Har vært innom et par ganger, og syns de er veldig hyggelige. Da jeg var der tidligere i dag overhørte jeg at selgeren (navn skal ikke nevnes) mente at Rolex var bedre enn Patek. Alle har selvfølgelig rett til egne meninger, men....
 
Har vært innom et par ganger, og syns de er veldig hyggelige. Da jeg var der tidligere i dag overhørte jeg at selgeren (navn skal ikke nevnes) mente at Rolex var bedre enn Patek. Alle har selvfølgelig rett til egne meninger, men....

Nu vel, om du tar evnen til å vise tiden/kroner vinner nok Rolex ganske overlegent. Så med mindre du har resten av samtalen er ikke sitatet ditt så mye verdt :)
 
Nu vel, om du tar evnen til å vise tiden/kroner vinner nok Rolex ganske overlegent. Så med mindre du har resten av samtalen er ikke sitatet ditt så mye verdt :)

Det er selvfølgelig et godt poeng selv om også Rolex sliter litt i forhold til andre "klokker" når du legger det synspunktet til grunn.

Han forsøkte å selge JLC, og pitchen hans var at JLC er bedre enn Rolex (jo jo) men for ikke å disse Rolex for mye la han til et par bevingede ord om PP.

Tror leksen er at en selger ikke skal si for mye om andre merker, men holde seg til å skryte av egne ting.

Den gode nyheten er at Tidemann begynner å selge Vacheron om kun kort tid.
 
+1!

Er godt fornøyd med Tidemann, og begge gutta er helt supre å snakke med når det gjelder klokker. Synes også det er gøy at de har sine egne helt klare preferanser når det kommer til "hot or not" innen klokkefronten, og jeg er personlig ikke alltid enig, men det er jo det som gjør at det er gøy å snakke med dem.

Jordnære, interesserte og engasjerte!

Har brukt dem på full-service av ur ved to anledninger, og prisene har vært absolutt ok. Tok litt tid nå siste gangen, men jeg hadde ikke noe dårlig tid, så ingenting som plaget meg. Men andre som har mer hast på å få tilbake klokkene fra service, bør kanskje være oppmerksomme på dette.

/Christopher
 
Alltid veldig hyggelig å ta turen innom Tidemann.
Det eneste "negative" er at jeg føler at jeg må kjøpe noe nytt. Dette fordi de yter enorm god service :cool:
 
Var innom for første gang i dag. Ble tatt godt imot og fikk prøve det jeg ønsket. Ble nesten spontankjøp der, men måtte besinne meg litt.. men det har resultert i et nytt sikleobjekt, og det liker vi vel? For øvrig er montrene for Vacheron satt opp og finpusset, så urene er straks på vei inn :)
 
Jeg har bare godt å si om brødrene Tidemann. Har snakket mye klokker med dem begge og også handlet en GO der til meget fordelaktig pris. Vi har også drukket litt champagne sammen på Champagneria:cool:
 
Siden denne tråden gikk meg hus fordi tillater jeg meg å vekke den til liv igjen. Mine erfaringer med brødrene Tidemann er utelukkende positive. Ypperlig og hyggelig service hele veien, også da jeg stadig var innom for kun for å kikke. Har både hatt service på vintage og kjøpt nytt. Like bra alt sammen. Topp folk. Sekser på terningen.
 
Både gode og mindre gode erfaringer med Tidemann. Første besøk var imponerende, hyggelig prat med kaffe og fikk med to flotte bøker hjem (Breguet og Glashutte). Flere hyggelige besøk siden. Så: I midten av februar i år leverte jeg inn en klokke til reparasjon, og det har vært null henvendelser fra Tidemann siden, selv om telefonnummer ble gitt. Jeg har ringt dem 3-4 ganger for å sjekke status. I dag (juni!) holdt jeg på å gå lei, og ringte mer eller mindre for å be om klokken min tilbake. Da sa de at den var ferdig! Da ble jeg både glad ... og litt oppgitt. Hvorfor hadde de ikke gitt beskjed? De reddet seg inn ved at en superhyggelig jente var der og blid som en sol da jeg kom rett før stengetid... Hun påpekte at de har hatt mye å gjøre og pusset opp litt i forbindelse med at de nå har fått inn VC, som jo mildt sagt frister enormt. Så, veldig mye bra, og jeg "heier" på norske ADer som tar inn de beste merkene, men håper de strammer litt opp på kundekommunikasjonen hvis de skal få full score...
 
Var innom idag for å hente en klokke som trengte polering. Service og kundevennlighet i verdensklasse. Neste klokke blir kjøpt her. Ja det blir en VC