Tidemann Urmakermester (Oslo)

Klokke på service hos Tidemann

Ser Tidemann får mye gode tilbakemeldinger her.

Jeg skal være enige i at de er veldig imøtekommende og hyggelige. De gangene jeg har vært der har det vært et hyggelig besøk.

Etter at jeg leverte en klokke inn for service må jeg dessverre si at mitt inntrykk har endret seg. De selger klokker i det øvre prissjiktet og da mener jeg de bør levere god service.

Jeg leverte inn en jaeger lecoultre klokke på service i midten av mai. Denne klokken var kjøp på Tidemann ca 2 år tidligere. Jeg fikk beskjed om at det var mye å gjøre og at det kunne ta noen dager. Dette var selvsagt greit.

Litt over en måned senere ringte jeg siden jeg ikke hadde hørt noe. Da fikk jeg beskjed om at min klokke var en av de neste som stod for tur.

Ytterligere 1 mnd senere, 21 juli, sendte jeg en mail for å be om status, hørte ikke noe, sendte en ny mail 10 dager senere og igjen dagen etter. Fikk ingen respons på mine henvendelser.

I går ringte jeg inn fordi de ikke svarte på mine mail. Da får jeg beskjed om at det er feil på en komponent og at klokken må sendes inn til jaeger lacoultre. Jeg ba om å få vite hvor lang tid dette kunne ta. Da fikk jeg beskjed om ca 2-3 måneder.

Dette betyr at jeg må vente et halvt år på en service på en produktfeil. Jeg vet ikke om dette er normalt eller ikke, men må dessverre si at det for meg har vært en skuffende opplevelse og at jeg vil tenke meg om to ganger før jeg går til innkjøp av klokke fra Tidemann.
 
Etter å ha hentet ut en ny klokka fra Tidemann i går, synes jeg det er på sin plass å skryte litt av dem. Det er alltid hyggelig å komme inn der. Spesielt Tom-Andre har alltid tid til lang & engasjert klokkeprat. Den oppriktige lidenskapen for klokker er åpenbar, og uansett om en handler eller ikke har jeg kun gode opplevelser der.

Jeg synes det er imponerende hvor mange merker de har tatt inn til Norge, og hvor mye de dermed har bidratt til å gjøre utvalget her hjemme bedre. Blir spennende å se om de får sving på Piaget, og ikke minst hvilket merke som blir det neste.
 
Er av og til innom Tidemann for å se på det fantastiske utvalget de har av klokker, og for å slå av en kort prat. Nå er det gått en stund siden sist, og jeg ville se litt på hva de hadde inne av VC og Breguet. På Breguet var utvalget fantastisk, men på VC heller slunkent. Sjefen sjøl var opptatt med en annen kunde, så da jeg spurte en dame om de hadde noen av "chronografene i Patrimony serien, jeg ser at dere har noen fra Overseas", så ser hun på meg, studerer klokkene og peker på to Overseas "dette er vel chronografer?"

Ja, jeg skjønner at sjefen sjøl vier tiden sin til dem som kanskje er tettere på en kjøpesituasjon enn jeg var i dag, men ansett hvertfall noen som er litt interessert da!
 
Jeg sendte en henvendelse angående min Glashütte via Tidemanns nettside. En uke etterpå ringte jeg for å purre, og fikk da beskjed om at de hadde hatt det travelt, men skulle gå gjennom e-postene sine med en gang. Det er nå to uker siden, og jeg har ingenting hørt.

Jeg får vel ringe dem igjen. Eller sende en telefax?
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Jeg har sendt et par eposter til dem (i tillegg til å ha vært innom). Jeg har fått svar, men det har tatt 2-3 uker.
For meg er det et lite irritasjonsmoment.
 
Ett besøk av meg i forrige uke, og ett av min kone i går, burde begge resultert i belastning i tusen-kroners-klassen. I stedet fikk vi begge et det-går-på-huset-svar av Lars Christian Tidemann. Imponerende!
Veldig hyggelig mann, med snus i leppa» sa min kone.)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kurt
Jeg må si meg svært imponert over servicen hos Tidemann.
Overseasen bråstoppet her en dag og det er jo lite trivelig..
Etter en liten prat med Lars ble vi enige om at jeg skulle komme innom så skulle han se på den mens jeg ventet. Tok turen til Oslo i går og han satte i gang øyeblikkelig.
Det viste seg å være en skrue som hadde løsnet og deler av verket måtte demonteres.
Etter 1 time er uret klart. Verket har fått litt smøring, gangen justert, pakninger smurt, avmagnetisert verket og trykktestet uret.
Eneste kostnaden ble diesel og bompenger.
Fantastisk service ☺
 
Min erfaring med Tidemann er følgende:
- Så lenge du får prate med en av brødrene så er det tipp topp, god service.
- Ja, litt tomme montre for tiden. GO er mistet, og ALS har de vel ikke mye inne av?
- Får du ikke tak i en av brødrene, og blir møtt av en asiatisk dame, så kan man like gjerne snu i døra. Hun kan ikke veldig mye, om noe, og følger heller aldri opp det hun lover.
- Skal du sende dem en epost, send eposten 3-4 uker før du trenger et svar
 
  • Liker
Reaksjoner: LeMaitre
Har gått litt tid siden dette skjedde, men vil allikevel skryte litt til..
Kulelageret til rotoren på Chopard MilleMigliaen tok kvelden for en tid tilbake. Mye ulyder fra rotoren da gitt.
Tune ble kontaktet og der var svaret at den måtte sendes til Sveits for skifte av rotor/kulelager samt serves. Kostnaden ble anslått til 6,5K+. Lenge å vente og relativt kostbart synes jeg da så tok turen innom Tidemann igjen.
Lars Chr. foreslo å forsøke å bytte bare kulelageret og det lød jo som en fin løsning. Eneste ulempen var at rotoren kunne bli litt misfarget da den måtte varmes opp for å få skiftet kulelageret. Nå ser jeg jo ikke på rotoren hver dag så jeg leverte fra meg klokken.
Kulelager ble skiftet (og rotor litt misfarget), verket smurt opp og uret ble trykktestet. Dette tok noe lenger tid enn avtalt så når jeg kom for å hente den og betale for jobben endte jeg opp med kun å betale en nærmest symbolsk sum..
 
Enig med @MrMstone.

Var innom Tiedemann i går for å prøve en JLC jeg lenge har ønsket meg. Etter å ha prøvd klokken på armen en liten stund, fortalte jeg den asiatiske damen at jeg ville tenke litt på det, samt prøve på en annen klokke på Bjerke før jeg bestemte meg. Hun spurte hvilke klokke jeg skulle prøve, og jeg svarte en fra IWC. Da svarte hun raskt tilbake at "IWC ville hun aldri kjøpt". Deretter følger hun opp med en 5 minutters monolog hvor det blant annet kom frem følgende:

- IWC var et skikkelig drittmerke.
- IWC var ikke på topp-ti listen over produsenter (les: bør nevnes at listen hennes bestod av blant annet 1) ALS, 2) VC, 3) Brequet, 4) GO og 5) JLC, PP ble ubetydelig nevnt som nummer 6).
- Bjerke hadde dårlig service og hun ville ikke handlet der.

De andre som jobber der har jeg imidlertid veldig gode erfaringer med. Hyggelige og serviceinnstilte mennesker.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: aksgro
Prøver å nå Tidemann på telefon, ingen som svarer og blir koblet til anonym telefonsvarer fra Telenor etter et par-tre ring.

Må si jeg ikke synes det gir et veldig proft inntrykk når de ønsker å plassere seg i high-end markedet.
 
Kanskje jeg er utvalgt VIP.. Ringte i forrige uke og valgte verksted. Ble koblet til en svarer og begynte å legge inn en melding. Mens jeg la inn meldingen ble jeg oppringt og fikk prate med broren som driver med reparasjoner
 
Solskinnshistorien fortsetter.. Overseas'en har oppført seg mildt sagt snodig en stund. Går perfekt i lang tid for så å sakne mange minutter på et par timer før den går perfekt igjen. Var innom i dag og Lars kastet seg over jobben. En times tid etterpå var klokken klar igjen. Rakk dessverre ikke å hente den før vi kjørte hjem fra Oslo, men det får bli i neste uke. Stor takk for enestående service.
 
Var inne på Tidemanns for att sätta på ett länkledd på omegan, fick det gjort gratis og fick prövd en overseas når jag väntade! Blir ikke bedre än så :)
 
Var for første gang på Tidemann i dag og snakket lenge med den ene broren. Veldig hyggelig og interessant. Fikk prøve masse fett som ligger langt over min liga, bl a en tourbillion ALS og en Zeitwerk ALS. Fikk rett og slett lyst til å kjøpe klokke der. Sånn skal det være!
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Var for første gang på Tidemann i dag og snakket lenge med den ene broren. Veldig hyggelig og interessant. Fikk prøve masse fett som ligger langt over min liga, bl a en tourbillion ALS og en Zeitwerk ALS. Fikk rett og slett lyst til å kjøpe klokke der. Sånn skal det være!
Jeg var også innom idag og hadde en lik opplevelse. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: navnetmitt