This or that - GS vs. JLC

Kommer vel ikke som noe sjokk men jeg ville definitivt gått for GS i dette tilfellet ;)
kvaliteten på GS sine visere og indekser er i toppklasse, og designet er så rent og tidløst som man kan få det. (uten å bli for simpelt, takket være fra litt flair i kassepolering, blå viser, osv.)

JLC'en er forsåvidt pen den også, men får ikke godfølelse av skjelett-viserne og plasseringen av datovindu.

• Liker
Reaksjoner: uret
Liker alt bedre med GS’en. Men lugsa til JLC’en er så mye mer sexy :rolleyes:

C7D1EA6B-7E45-43A9-9841-F28FE36E5610.png
44272695-3537-4710-8CAC-BCBB8C7C0DEA.png

• Liker
Reaksjoner: uret
Jeg ville gått for JLC'en, men bare fordi jeg digger sektor-skiven og måten viserne treffer markørene perfekt :cool:

Grand Seiko! Jeg er fullstendig innhabil da jeg er så heldig å eie en SBGW253 selv. Denne klokka gir meg en skikkelig godfølelse og er den ultimate dressklokken spør du meg. Tynn kasse, perfekt størrelse (38mm), ren skive, går fullstendig under radaren (for de som liker det) og har en rå finish. Å trekke opp det manuelle urverket gir også en fin tilleggsdimensjon.

Fikk høre at det kom 5 stk. til Norge og Urmaker Christensen i Stortingsgaten fikk inn 2 stk. Vil anta at de er gått ut alle sammen da jeg fikk inntrykk av damen i butikken at det hadde vært stor etterspørsel/interesse for denne modellen. Men "limited edition" på 1960 stk. gjør jo at det er mulig å skaffe denne modellen på ett eller annet vis.

Lykke til med valget!

IMG_3032.JPG

Grand Seiko! Jeg er fullstendig innhabil da jeg er så heldig å eie en SBGW253 selv. Denne klokka gir meg en skikkelig godfølelse og er den ultimate dressklokken spør du meg. Tynn kasse, perfekt størrelse (38mm), ren skive, går fullstendig under radaren (for de som liker det) og har en rå finish. Å trekke opp det manuelle urverket gir også en fin tilleggsdimensjon.

Fikk høre at det kom 5 stk. til Norge og Urmaker Christensen i Stortingsgaten fikk inn 2 stk. Vil anta at de er gått ut alle sammen da jeg fikk inntrykk av damen i butikken at det hadde vært stor etterspørsel/interesse for denne modellen. Men "limited edition" på 1960 stk. gjør jo at det er mulig å skaffe denne modellen på ett eller annet vis.

Lykke til med valget!

Vis vedlegg 73258

Jeg mener de hade en hos Grøtteland i Sandnes sist jeg var innom.

• Liker
Reaksjoner: acidx
….. Og så er det jo litt gøy at man plutselig kommer over denne 4 år gamle tråden, nå som jeg har anskaffet et av urene jeg spurte om innspill på…
Og det ble jo da denne.
Det kan vel neppe kalles impulskjøp….
Jeg synes den gjør seg bra til dress med tanke på størrelse og utseende, men alt i alt bare en skikkelig raring som kan gå til det meste….

EBF30752-5D90-43D7-8181-74269D493C64.jpeg

Dersom jeg måtte velge blant disse to, så ville jeg slitt med å velge mellom dauphine-visere og sektor-urskive. Skulle jeg måtte velge - uten å foreslå en annen versjon, så ville jeg gått for JLC da jeg ikke fikser dauphine-visere.

Når det er sagt, så har jeg vært innom den GS-en selv og det finnes tusen andre varianter fra GS. Likeledes med JLC, så månefasen foreslått over her virker som en innertier innen GS/JLC.

Sliter du fortsatt med de blodfattige Grand Seikoene med dauphine-visere, @Loevhagen? :)

• Liker
  • Haha
Reaksjoner: darkcho og Ivar