This or that - GS vs. JLC

35F89A8C-915D-43C5-8247-5467D127F256.jpeg
Jeg har en til salgs hvis det er interessant. Kjøpte den hos Urmaker Christensen for tre måneder siden, men ny fristelse (A. Lange 1815) gjør at den nå er til salgs for kr. 55.000 (nypris kr. 65t).
 
….. Og så er det jo litt gøy at man plutselig kommer over denne 4 år gamle tråden, nå som jeg har anskaffet et av urene jeg spurte om innspill på…
Og det ble jo da denne.
Det kan vel neppe kalles impulskjøp….
Jeg synes den gjør seg bra til dress med tanke på størrelse og utseende, men alt i alt bare en skikkelig raring som kan gå til det meste….

EBF30752-5D90-43D7-8181-74269D493C64.jpeg
 
Dersom jeg måtte velge blant disse to, så ville jeg slitt med å velge mellom dauphine-visere og sektor-urskive. Skulle jeg måtte velge - uten å foreslå en annen versjon, så ville jeg gått for JLC da jeg ikke fikser dauphine-visere.

Når det er sagt, så har jeg vært innom den GS-en selv og det finnes tusen andre varianter fra GS. Likeledes med JLC, så månefasen foreslått over her virker som en innertier innen GS/JLC.

Sliter du fortsatt med de blodfattige Grand Seikoene med dauphine-visere, @Loevhagen? :)
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: darkcho og Ivar
Åpenbart ikke. ;) Til alle haterne kan jeg jo svare ja; så blir de fornøyd. Heia @Ivar med flere. :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Jeg forstår ikke helt hva du mener her, men jeg er i alle fall ingen hater. 10 Grand Seikoer avkrefter vel det?
 
Usikker på denne sammenligningen, men helt enig i jlc MUT moon! Forøvrig - finnes denne i gult gull?
 
MUT moon er rålekker. Og ser utrolig flott ut i gull også. Jeg fikk prøve både sectorvarianten som jeg nå har fått og MUT moon i stål med både hvit og sort skive ved siden av hverandre for et par år siden. MUT Moon er nok både litt tynnere og mer dressy en sectorvarianten. Men jeg må si at det er utrolig lekkert med disse litt mindre dressklokkene på skinnreim. Jeg er mest bevandret i 40mm sportsur i stål. Her er en video med noen veldig flotte bilder;