The Speedmaster “Speedy Tuesday” Limited Edition

Dette lå i postkassa i dag:)

Vis vedlegg 53236
Samme her... Komisk nok sammen med Birken-magasinet... :D

IMG_0935.JPG
 
Jeg har 02xx. Reserverte ganske tidlig etter kunngjøringen, uten at jeg vet om det har så mye å si.
 
Synes dette gikk sent, jeg har rett over nr 1000 å ikke hørt en dritt enda, forsetter de med leveranser i denne farten så skal vi som har over 100 være glad hvis vi får sen før jul
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
Vanlig svart Speedmaster med lenke er jo finere og mer lesbar?
Smaken er som baken, vanlig sort finere? I dont think so, mer lesbar? Sikkert lettere å lese den sorte hvis man har +5 i brille styrke men har glemt brillene hjemme Men for meg som ikke har redusert syn eller planer om å dra den oppi verdensrommet så er den mer enn nok lesbar for mitt bruk
 
Den er sikkert lesbar nok til ditt bruk ja. Ved et statistisk forsøk på et tilfeldig utvalg av personer med normalt syn, er jeg ganske sikker på at testen ville vise at sort skive er mer lesbar og finest. Jeg tror også testen ville avdekket at lume i subdials er oppskrytt. Det ville også kanskje kommet for en dag at de fleste Omega modeller er limited editions, og at lenke er bedre enn rem.

Men dette blir jo rent hypotetisk...
 
Nå kjøper jeg ikke klokker utfra statestikk, hvis vi nå er inne på statestikk så tror jeg statestikken ville vise at de fleste som velger nye klokker i dag ikke legger statestikk til grunn for sitt valg.

I dette tilfelle så har jeg mine tvil om at syn eller lesbarhet spiller spesielt stor rolle. Jeg ville heller sagt at utseende på klokken ville ha stor betydning. lume, praktiskt eller ei, vet ikke, men her også tror jeg "kulhetsfaktoren" slår mer inn enn det praktiske med lumen. Jeg tror statestikken hadde vist at folk som kunne velge mellom lume tilsvarende på denne modellen og en "vanlig" modell hadde valgt lume som på denne modellen, ikke fordi det har så mye praktisk betydning, men det er kult. Å kulhetsfaktoren med denne klokken kan egentlig ikke sammenliknes med en ny "vanlig speedmaster" der havner den vanlige i 4 divisjon i forhold. Når det gjelder reim eller lenke, så er det sånn at begge deler kan kjøpes fritt begge veier. Siste speedy jeg kjøpe ny var på crocoreim, enkelt å greit fordi jeg synes den lenken som Speedmaster tradisjonelt blir levert med er helt ufattelig stygg, ( det er da min subjetive mening) jeg liker den gamle type lenken som prydet speedmaster på 60 og 70 tallet. Nå skal forøverig Omega levere 60 års jubileumsmodellen med den lenken, noe jeg ser frem til ettersom jeg har bestilt den også.

Mulig litt mye subjektivt her, men jeg tror muligens at jeg ikke er så langt unna de andre som også har kjøpt denne klokken. Det at alle klokkene ble solgt ut innen få timer, samt at det står en haug med folk i kø enda, samt at de går for "premium" på ettermarkedet bør vel være en god indikator på at statestikken vil vise at folk flest synes den er kul.


Den er sikkert lesbar nok til ditt bruk ja. Ved et statistisk forsøk på et tilfeldig utvalg av personer med normalt syn, er jeg ganske sikker på at testen ville vise at sort skive er mer lesbar og finest. Jeg tror også testen ville avdekket at lume i subdials er oppskrytt. Det ville også kanskje kommet for en dag at de fleste Omega modeller er limited editions, og at lenke er bedre enn rem.

Men dette blir jo rent hypotetisk...
 
Der er jeg ganske enig med deg, men sånn er det i den bransjen, se på Rolex, etter all sannsynlighet så er det bare tidsspørsmål om når de kommer ut med en GMT Master med "Coke" bezel. Klokken er der allerede i dag i to versjoner, hvis denne kommer så kommer den først og fremt til å generere mange års vente tid samt bli premium priset i en god stund etter lansering. Det vil jeg kalle hype. Men sånn er nå denne galskapen

Fine begge to, men litt hype etter min mening.
 
Kult at en del har fått Speedyene sine. Jeg venter fortsatt tålmodig, men innser vel at dette med levering i løpet av September kan holde hardt.

Ser også at en del av disse går rett ut i markedet igjen, omtrent med plasten på, og i skrivende stund ligger det to på Finn og en på KS her. Er Speedyen så kjip, eller er det folk som er ute etter å tjene "a quick buck"?
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Kult at en del har fått Speedyene sine. Jeg venter fortsatt tålmodig, men innser vel at dette med levering i løpet av September kan holde hardt.

Ser også at en del av disse går rett ut i markedet igjen, omtrent med plasten på, og i skrivende stund ligger det to på Finn og en på KS her. Er Speedyen så kjip, eller er det folk som er ute etter å tjene "a quick buck"?

Det er nok bare Tesla reservasjon flipperne, dvs. ikke noe å bry seg om ;)