The Speedmaster “Speedy Tuesday” Limited Edition

Svarer til alle tre her:) Jeg sendte de en mail og sa jeg ville plukke den opp i London. Tok en uke, men i dag sendte de bekreftelse tilbake. Skal på lang ferie om noen dager og flytter snart fra Canada hjem til Norge, så ville unngå styr rundt forskjellige nummer, tidssoner, osv.

Fikk ikke noe info rundt når klokken faktisk er klar.

Jeg ringte boutiquen i Old Bond Street og de bekreftet at de gir ut skjema for momsrefusjon, så det er ikke noe problem. Man får ikke hele momsen tilbake i følge boutiquen, men selv med det, sparer man noen tusen ferdig momset inn til Norge.

Kan jeg spørre om du vet hvor mange tusen besparelsen eventuelt vil komme på? Forstår selvfølgelig at du ikke kan komme med et nøyaktig svar her. Har i utgangspunktet ingen planer om å dra til London med det første, så om ikke besparelsen er all verden, vil det kanskje være like greit å få den levert hos AD i Norge?
 
Kan jeg spørre om du vet hvor mange tusen besparelsen eventuelt vil komme på? Forstår selvfølgelig at du ikke kan komme med et nøyaktig svar her. Har i utgangspunktet ingen planer om å dra til London med det første, så om ikke besparelsen er all verden, vil det kanskje være like greit å få den levert hos AD i Norge?
Ikke book tur til London på bakgrunn av dette, men det ser ut som besparelsen er på rundt 5000kr.

Antar da £4100 inklusiv mva pris (fra omegaforums), at du får tilbake 70% av momsen (basert på samtale med omega boutiquen), moms inn til Norge basert på pre-mva prisen i Storbritannia og utregnet av importkalkulatoren til tollvesenet, FX på 10,45, pris i Norge 52000kr.

Har ikke bodd i Norge på mange år og har ingen erfaring med momsrefusjon i Storbritannia, så hvis noen andre har meninger eller andre erfaringer, kom med dem:)
 
  • Liker
Reaksjoner: ilpadrino
Momsrefusjon i UK går i hvert fall ganske greit på Heathrow, men jeg lærte et par ting da jeg skulle ha igjen moms for en dress og en haug skjorter.

- Beregn ekstra tid! Momsrefusjonskontoret ligger langt unna, muligens i en annen kommune, antagligvis i Slough. Husker ikke hvilken terminal jeg var på, men bare å komme seg frem tok en stund. Da jeg kom til luka var den bemannet med en telefon, som resulterte i nye ti minutter venting.
- Ta med deg varen(e) du skal ha refusjon for. Jeg gjorde tabben å sende mine med innsjekket bagasje, og måtte bruke all min sjarm på dama fra det britiske tollvesenet for å få stemplet kvitteringen. Hun falt til slutt for "oss statsansatte imellom"-trickset, og en gjensidig forståelse blant byråkrater på lavt til mellomnivå.
- Etter stempling i Slough må du tilbake til en skranke ute i avgangshallen, hvor penger kan tilbakeføres kredittkort eller (muligens) utbetales i cash. Ikke sitér meg på sistnevnte, men jeg mener å huske det skal funke.

Så det går altså fint, men det bør ikke være ti minutter til flyet går. :)
 
Du finner det du trenger å vite her:
http://www.heathrow.com/file_source/Heathrow/Static/PDF/Airport_guide/vat-refund-leaflet_EN.pdf

Vær obs på at for ur og smykker så gjelder egne regler - disse MÅ fysisk vises innenfor Security og skjemaet må stemples av tollkontoret som også er innenfor.
Så du bør beregne god tid.

Har du handlet "vanlige varer" så kan du velge skranken utenfor hvis det er liten kø der, eller også den som ligger innenfor hvis køen er lang.
 
En litt stor, tom og hvit soveromsvegg fikk meg til å bestille disse plakatene. Overraskende nok ble de godkjent av dama, wohoo! Mangler bare en "Speedy Tuesday" nå :cool:
DSC_1025.JPG
 
Blir Bjerke på meg. Snakket med dem om Speedy Tuesday i dag, og hele greia hadde kommet bardust på dem også. Så er det bare å vente på "summer"...