Litt sprekte glass stopper ikke meg. Bestilte nytt i går. 2 nye faktisk. Vet jo aldri hva eller om man får ting.
Som man kunne se på en av de første inleggene så satt krona så jævelig fast i crowntuben at jeg måtte dra ut crowntuben sammen med krona da jeg først dro den ut. Klarte knapt å trekke klokka med krona i.
Dette pga pakningen inni krona.
Seiko lagde disse kronene (som fjørhusene) ikke mulig å serve. Man klarer ikke å grave ut o-ringen og erstatte den med en ny. Ganske likt som på seiko vintage dykkere.
Fett nok. Krona er blitt en servicedel. Ok. Og det er jo et lass med kroner å få tak i. 500kr for en ny en. Null problem. Null stress joggedress tenker kanskje du?
Problemet er at dette er 50 år gamle nos kroner som aldri er vært tredd innpå en crown tube. Eller stått montert innpå en crowntube. Dvs at disse kronene har en o-ring som passer ENDA dårligere innpå. Man får rett og slett ikke brukt disse kronene. Ikke rart de er så billige
Litt googling senere og lest på diverse fora: aceton, grave og fjerne.
Som sagt som gjort.
Da kan jeg jamre over å ha en 61gs som ikke er vanntett. Men så kan jeg trøste meg med at INGEN har en 61gs som består en trykktest uansett.
Frem med skive of visere.
Stiller tiden uten visere heøt til datoen akkurat knepper over. Merk den flotte fingeren mellom 25 og 24.
På med skive og stramme skiveskruene.
På med visere.
Her kommer kassen!
Og på med rotoren helt til slutt.