Tannlege

Haha, meget bra bilde, Jolu! Sitter og småhumrer på kontoret, og da jeg så avataren til Hopalong måtte jeg virkelig le! :D:D:D
 
Er dette noe vi kanskje bør gjøre Rolex' markedsavdeling oppmerksom på? Ikke bare benytter yrkesdykkere og eventyrere seg av urene deres, men også proktologer! Det kan de jo kapitalisere på..

Utrolig festlig bilde du hadde der, JoLu! :D *save til harddisk*
 
Ortopeden står klar? Et øyeblikk, må bare ta et par wristshots...:D

DSC00569.jpg
 
For en som har opplevd skoletannlege på tidlig 70 tall, så har man opparbeidet seg en høy smerteterskel og immunitet mot angst. Den gang tror jeg at enhver fersking ifra odontologisk fakultetet, sørget for storstilt øving innen borring. Smertestillende var science fiction.

Visdomstenner forsvant på tidlig 90 tall. De ble skåret/borret ut hos en tannkirug i Riddervolds gate. Tok bare to om gangen.... Godt var det ...og selv med en stor dose paralgin forte, så var dette ikke synonymt med kos.

Heldigvis ikke noen tannlegeangst på mine eldre dager. Kan anbefale tannlegene Dingsør og Danielsen på Majorstuen. Her får du god hjelp av hyggelige damer som kan sitt fag. Så slipper man dårlige vibber ifra filmen "Marathon man" med Dustin Hoffman... ..
 
  • Liker
Reaksjoner: Hopalong
Tok mine to siste visdomstenner for ett par år siden. Jeg vil herved trekke tilbake alt jeg sa om min første opplevelse med visdomstenner.

I motsetning til til første gangen var jeg nå godt forbi 25 år, og advarselen var der ved røntgen; "Det kan være dette tar litt tid". Det er visstnok en greie med visdomstenner, og 25 år.

Det var riving, sliting, banning, og den ordinære praten fra tannhelsesekræteren om opplevelsen med siste eks-kjæreste.

Deilig? Nei. Jævlig? Ja.

Men, jeg innbiller meg at rotfylling er enda verre (spesielt takket være @Frodo), men ikke verre enn en uskyldig liten prostata-exam.
 
Dro ut en visdomstann på under 2 minutter. Rotfylling tok ca 3 besøk på 1 time hver. :/

Verste jeg har vært borti var etter operasjon av skeiv neseskillevegg. Måtte ha plast-skinner og tamponger oppi hvert nesebor i over 24 timer. Umulig å puste.
 
Jeg trakk alle 4 visdomstennene i narkose samtidig. La ikke merke til klokka på tannlegen eller anestesi legen. :p
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Trakk 2 visdomstenner hos kjevekirurg. Gruet meg fælt siden det var krokete røtter, og visstnok mye arbeid å få ut.
Kjevekirurg var en erfaren kar på over 60. Brukte 50 minutter fra jeg kom inn. Det inkluderte å sette bedøvelse, vente på at bedøvelse virket, operere ut to tenner og vente i 15 minutter med bomull i kjeften for å stoppe blødning.
Effektiv kar!
 
Trakk 2 visdomstenner hos kjevekirurg. Gruet meg fælt siden det var krokete røtter, og visstnok mye arbeid å få ut.
Kjevekirurg var en erfaren kar på over 60. Brukte 50 minutter fra jeg kom inn. Det inkluderte å sette bedøvelse, vente på at bedøvelse virket, operere ut to tenner og vente i 15 minutter med bomull i kjeften for å stoppe blødning.
Effektiv kar!


Tannlege idag.
Ordna 1 hol.

15år eidan sist.

Hjelpes. Hadde glemt kor lite digg det der er ass...

Disse to innleggene hadde vært helt hysteriske hvis tannlegen hadde vært byttet ut med rompedoktor.:D
 
  • Liker
Reaksjoner: Ompalompa og Oddemann