Tannlege

ErikR

Støttemedlem
Medlem
31. juli 2010
Innlegg
2.091
Sted
Stavanger
Har nettopp komt tilbake fra tanlegen. Skulle dit for å sette på "bandasjefilm" på baksiden av fortenna for å begrense syreskade.

Kom hjem med slightly modified fortenner. De blei litt lengre. Tannlegen hadde bygd de litt opp før han satte på filmen vi ble enig om. Ser jo bra ut men det hadde jo vært greit å vite på forhåd at jeg kom til å se annerledes ut når jeg jeg dro enn når jeg kom?

Men det aller verste er nå i etterkant å snuse med bedøvelse i munnen.

Vet ikke hvorfor jeg deler dette på interweben. Ha en videre fin dag!

Erik
 
Snuse med bedøvelse.... haha. Kan tenke meg at det er litt av en utfordring. :D
 
LOL!
Sorry, men dette var bare fønny:mrgreen:
Sist jeg var hos tannlegen fikk jeg operert ut en visdomstann, bedøvde hele den ene siden og jeg suglet som en tulling uten at jeg merket det:D Fikk pussig nok noen merkelige blikk...
Finnes det noe værre enn tannlegebesøk?
 
Jeg fikk en rotfylling for en del år siden, ba om 10 minutters pause etter 1 time.

Tannlegen var meget "sint" når jeg kom inn og hadde tatt en røyk.

PS: Røykfri på 5. året...
 
Prostata undersøkelse.

Man skal lete lenge etter å føle seg mer hjelpesløs en når man ligger der på legebenken og stirrer tomt inn i veggen på andre siden av rommet imens legen holder på.
Jeg er 28 år og visste ike helt hva legen mente når han anbefalte undersøkelsen. Jo før jo bedre...
 
Finnes det noe værre enn tannlegebesøk?

1. Prostataundersøkelse. (Stor mann med "love-glove")
2. Gastroskopisk undersøkelse (rrrrhhhhcchhhhhhhhhhrrrrraaaa)
3. Trøbbel-i-tårnet undersøkelse (Jeg visste ikke det fantes så store q-tips)

Jeg tar gjerne rotfylling før lunsj og visdomstanntrekking etter lunsj fremfor å gjennomgå noen av dem igjen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan og Preacher
I mai måtte jeg trekke en tann etter en mislykket rotfylling. Desverre gikk ikke trekkingen helt bra heller. Et fragment av roten satt igjen.
Operasjonen foregikk ved at det ble saget et hull i kjeven, som kirurgen plukket ut fragmentet gjennom.

Jeg gikk på tilsammen 21 smertestillende tabletter hver dag i tre uker. Flere av dem med kodein ( morfin).

Det var vondere enn når jeg hadde tre hjerteattakk i løpet av to døgn for seks år siden...
 
I mai måtte jeg trekke en tann etter en mislykket rotfylling. Desverre gikk ikke trekkingen helt bra heller. Et fragment av roten satt igjen.
Operasjonen foregikk ved at det ble saget et hull i kjeven, som kirurgen plukket ut fragmentet gjennom.

Jeg gikk på tilsammen 21 smertestillende tabletter hver dag i tre uker. Flere av dem med kodein ( morfin).

Det var vondere enn når jeg hadde tre hjerteattakk i løpet av to døgn for seks år siden...

Men ellers så er helsa på topp:eek:
 
Kjenner at humøret går veeeeldig fort ned når jeg tenker på tannlegebesøk.. Helve......!
 
Kjenner at humøret går veeeeldig fort ned når jeg tenker på tannlegebesøk.. Helve......!

100% enig. Har ikke vært hos tannlegen siden jeg dimma fra armyen. Det er vel 5-6 år siden nå. Kanskje på tide med en visit snart :(
 
Burde kanskje tatt meg en tur jeg også. Blarte å brekke av en liten bit av fortanna når jeg skulle løsne krona på en certina, ja, jeg vet, DUST!
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Blarte å brekke av en liten bit av fortanna når jeg skulle løsne krona på en certina, ja, jeg vet, DUST!

LOL!
Dette må være den mest underholdende tråden to date:mrgreen:
On topic, så har endelig tannverken min gitt seg etter to dager...Ikke faen om jeg trekker ut en visdomstann til! NEVER!
 
Var å la igjen et par lapper hos sadisten her forleden. Kom til å tenke på at det kunne vært en idé å fått han over på klokkesjuka. Lå å så på en sliten "two tone" quartz sak som han sikkert hadde fått i kinderegg. Hadde han derimot vært WIS kunne jeg kanskje møtt opp litt oftere enn én gang i skuddåret.

:mrgreen:
 
Trakk en visdomstann for et par år siden. Tannen satt så godt fast nede i kjeven at det hele endte med at tannlegen min måtte søke assistanse hos en eldre og mer erfaren kollega. Til slutt fikk de den ut med rå muskelkraft, men hele seanser hadde tatt så lang tid at bedøvelsen hadde begynt å avta i det de begynte å sy. Heldigvis er jeg ikke noe pyse når det kommer til slike ting, men tro meg, det var langt fra behagelig.

Da jeg besøkte samme tannlege i år, fikk jeg opplyst at han husket meg meget godt da jeg hadde vært den første pasienten han utført dette inngrepet på(!) :-|


Ellers hadde jeg en trivelig(?) rendezvous med en Volvat lege som undersøkte meg der bak. Jeg kan ikke tenke meg en annen undersøkelse hvor større tillit til legen er ønskelig, men i mitt tilfelle hjalp det ikke akkurat stort at vedkommende hadde en Rolex DJ med så mye strekk at jeg egentlig bare burde dratt på meg buksene og forlatt kontoret umiddelbart :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
LOL!
Dette må være den mest underholdende tråden to date:mrgreen:
On topic, så har endelig tannverken min gitt seg etter to dager...Ikke faen om jeg trekker ut en visdomstann til! NEVER!

Å få trukket en visdomstann er luksus! Prøv å få den delt i fire ved hjelp av et bor, for deretter å trekke/jekke ut fire deler... x 2...

Bortskjemte er dere! :p