Tanker rundt komplikasjoner

En komplikasjon jeg ikke forstår hvorfor ikke finnes, eventuelt som jeg aldri har sett er ukenummer. Må ofte slå opp i en kalender for å finne ut hvilken uke det er eller når uke 8 er f.eks. Kona er veldig glad i å bruke ukenummer i hvert fall.

"Husk at vi skal til [nevø] i uke 6!". Jeg aner jo ikke hvilken dato dette er, men hvis jeg kan titte på klokken og se det er uke 4 er det lett å regne seg frem til.

Blancpain har dette på noen modeller :)

8837-1130-53B_front.png

En komplikasjon jeg ikke forstår hvorfor ikke finnes, eventuelt som jeg aldri har sett er ukenummer. Må ofte slå opp i en kalender for å finne ut hvilken uke det er eller når uke 8 er f.eks. Kona er veldig glad i å bruke ukenummer i hvert fall.

"Husk at vi skal til [nevø] i uke 6!". Jeg aner jo ikke hvilken dato dette er, men hvis jeg kan titte på klokken og se det er uke 4 er det lett å regne seg frem til.

Jeg har aldri møtt så mange mennesker opptatt med uke nummer som i Norge...
Alt for abstrakt for meg og de mennesker som har ikke kalenderen rett under nesen sin eller alle andre som husker ikke fullstendig helle kalender med uken nummer i hodet sitt...Kanskje noen autist gjør det men hvem eller?
Da er det lite vits å snakke om uke nummer når man skulle krysse en bekjent i gata eller på supermarked for eksempel.
Når noen snakker om uke nummer til meg, jeg får lyst å snakke om trekke tabell relevans på hydroliske boltetrekking med de forskjellige friksjoner som utgjøres på enkelte materialer ved bruk av enkelte smøremidler...

• Liker
Reaksjoner: larskp86
Réserve de marche som vist f.eks. på @Hammerfjord sin flotte Sea Hawk hadde jeg glemt. Super funksjon som jeg alltid har likt, men dessverre aldri har hatt. Spesielt Panerais lineære tankmåler på 8 Days verket synes jeg er flott.

Jeg vil også haste til å si at det er en annen klokke som kler dag/natt indikator svært godt: JLC Master 8 Days. Her får du også stor dato og gangreserveindikator på kjøpet. Noen må kjøpe den som ligger på KS før jeg igjen blir svak.

@Wangensten: Jeg glemte også kalkulatoren til Breitling. Den klassiske Navitimeren er vel den eneste klokka som kler å ha en rotete skive.

Jeg må bare sørge for tråden også på side 2 har bilde av det som helt objektiv og uten noen som helst tvil er verdens vakreste klokke:
Men den jeg savnet mest er flyback
DSC_0712.JPG

Redigert av en moderator:
..denne fikk jeg lyst på!

En komplikasjon jeg kunne tenkt meg er soloppgang og -nedgang.

Det hadde vært stilig! Man trenger da en årskalender og equation of time, og på en eller annen måte må man la klokken få vite hvor man er på jordkloden. I alle fall hvis man vil at det skal virke på mer enn noen få steder.

Det er blitt laget i alle fall ett lommeur som viser soloppgang og -nedgang (link her), men den viste bare riktig i New York.

Det hadde vært stilig! Man trenger da en årskalender og equation of time, og på en eller annen måte må man la klokken få vite hvor man er på jordkloden. I alle fall hvis man vil at det skal virke på mer enn noen få steder.

Det er blitt laget i alle fall ett lommeur som viser soloppgang og -nedgang (link her), men den viste bare riktig i New York.

martin-braun-eos.jpg

De som ikke ser nytten av månefase trenger kanskje ikke denne heller:

christiaan-van-der-klaauw-planetarium-edelstaal-ckpt3344-front_1.jpg

Christiaan van der Klaauw - Planetarium.

Jepp, nøyaktig fremstilling av planetenes forhold til hverandre og solen i vårt solsystem.