Tanker om Watch Vault

Nå har de altså lansert dette og det første de gjør er å organisere en «lanserings-auksjon» av en Rolex på Facebook.

Det virker jo litt rart, det gjør jo det.

• Liker
Reaksjoner: 123uno
Uvanlig mye negging mot dette prosjektet, synes jeg. Dette er vel så vidt jeg kan se et forsøk på å lansere en app for å samle salgskanalene for klokker som i dag befinner seg litt på facebook, litt på finn.no, litt her, litt her og der. Kanskje hive på muligheter for å kommunisere litt i samme slengen. Er ikke det kult det, da?

At de evt. køler litt med finansielle instrumenter er vel ikke mer mystisk enn at folka har brukt en god del timer på dette prosjektet i et par år uten lønn, og kanskje også lagt ut for kostnader av egen lomme. Ikke helt urimelig at de får noe igjen for jobben.

• Liker
Reaksjoner: Mitch Rapp og Genta
Uvanlig mye negging mot dette prosjektet, synes jeg. Dette er vel så vidt jeg kan se et forsøk på å lansere en app for å samle salgskanalene for klokker som i dag befinner seg litt på facebook, litt på finn.no, litt her, litt her og der. Kanskje hive på muligheter for å kommunisere litt i samme slengen. Er ikke det kult det, da?

At de evt. køler litt med finansielle instrumenter er vel ikke mer mystisk enn at folka har brukt en god del timer på dette prosjektet i et par år uten lønn, og kanskje også lagt ut for kostnader av egen lomme. Ikke helt urimelig at de får noe igjen for jobben.

Problemet i mine øyne er at dette ble solgt inn som nærmest en børs-rakett, mens prosjektet har blitt utsatt flere ganger og at appen er veldig så som så. Tror du investorene får pengene igjen?

Jeg forstår ikke hvorfor man skal heie på noen som prøver å kommersialisere noe som fungerer helt fint uten at noen skal ha en cut.

Det er lov å prøve å lage butikk, men det er da virkelig ikke noe krav om å heie frem alle som starter bedrift, det kommer an på hva bedriften driver med!

(I tillegg virker jo disse folka her som totale amatører)

Jeg forstår ikke hvorfor man skal heie på noen som prøver å kommersialisere noe som fungerer helt fint uten at noen skal ha en cut.

Det er lov å prøve å lage butikk, men det er da virkelig ikke noe krav om å heie frem alle som starter bedrift, det kommer an på hva bedriften driver med!

(I tillegg virker jo disse folka her som totale amatører)
Ikke glem at enhver form for saklig kritikk egentlig bare er misunnelse og jante..

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver og kvasbo
"Forrige uke møttes styret i selskapet. I styremøtet ble klart at selskapet ikke kunne fortsette driften da det ikke er tilstrekkelig kapital tilgjengelig for å dekke selskapets økonomiske forpliktelser. Det har vært en berg-og-dalbane reise for selskapet siden begynnelsen, vi har hatt opp- og nedturer. Nå er det bråstopp. Det ble besluttet å melde oppbud til Bærum Tingrett."

"Forrige uke møttes styret i selskapet. I styremøtet ble klart at selskapet ikke kunne fortsette driften da det ikke er tilstrekkelig kapital tilgjengelig for å dekke selskapets økonomiske forpliktelser. Det har vært en berg-og-dalbane reise for selskapet siden begynnelsen, vi har hatt opp- og nedturer. Nå er det bråstopp. Det ble besluttet å melde oppbud til Bærum Tingrett."
Når var oppturen?

Har vel skjedd mye greier i kulissene her.

Ett av styremedlemmene fratrådte 12.12.2022, nestemann 06.01.2023, og 03.03.2023 ble registrert en fullmakt om kapitalforhøyelse sammen med noe konvertibelt lån. Fullmaktene ser imidlertid ut til å ha blitt gitt den 31.01, så desember-januar har sikkert hatt noe action. Ble også gjort en veldig liten endring i kapital omtrent i midten av februar, på hele 450 kroner og 60 øre.

Ligger sikkert noe snacks i de kunngjorte endringene fra Brreg, men de er gebyrbelagt og jeg har mistet Proff Forvalt-tilgangen jeg hadde gjennom jobb,og jeg er ikke 241-kroners interessert...

Jeg ønsker avslutningsvis å utrette den største takknemlighet for at du hadde troen på prosjektet, din støtte og ditt bidrag til Watch Vault AS som har hjulpet oss gjennom de 5 årene som gikk med til prosjektet.

Les: Din støtte og ditt bidrag til lønn til de som står bak..

Ikke at "I told you so", men I told you so.. ;)

Syns det er skivebom å kritisere ivrige gründere som er blendet av egen idé. Heller flere enn færre slike ensporede folk, som er villig til å velge bort det trygge mot det risikable.

Jeg har pratet med folk som både jobber for og kjenner godt til situasjonen rundt Watch Vault, og ingenting jeg har hørt eller sett tyder på at dette er gutter som har forsøkt seg på noe ufint. Det må være lov å prøve ut og samle frivillig støtte til en idé – selv om andre kan mene at den er dårlig.

Om det skal rettes noen pekefinger mot noen, så er det kanskje partnerne, markedsføringskanaler og ekkokammere på SoMe som bør gå litt i seg selv. Innovasjon Norge og andre offentlige støtteordninger viser også sin problematiske rolle, som i praksis legitimerer prosjekter som dette ovenfor uerfarne småsparere og amatør-investorer ved sin støtte.

Ingen har vunnet noe på utfallet her – men det er noen som åpenbart har båret mer risiko enn andre underveis.