Tanker om Watch Vault

Hva er det som fungerer greit egentlig? Fremstår som en likbleik kopi av Chrono24 hittil.

Hva mener du ikke fungerer greit da?
Å si at dette er en ren kopi av C24 blir helt feil. Man kan dele bilder og tekst selv, være med i grupper og legge ut klokker for salg.

Har jeg troa på at dette blir den neste Tiktok? Nei.
Har de faktisk produsert noe? Ja.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mitch Rapp
Har ikke lest meg opp, men en database der man kan dokumentere og katalogisere klokkesamlingen sin, må være en god idé. Jfr. www.discogs.com som er uvurderlig for de som driver med vinylplater, f.eks.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Hvordan overføre invistorverdier. Lurer på hva selskapet er verdsatt til ink alle opsjoner o_O Betaler for "innsikt i klokkemarkedet" eller bare tidenes sellout for annonser i en FB gruppe.

De som putter penger i dette topper nesten de som putter penger i Flyr.

Konvertible låneavtaler

Selskapet har 5 konvertible låneavtaler som skal innfris ved motregning til aksjer i denne emisjonen. Dette er kortsiktig gjeld til samarbeidspartnere og investorer som har vært involvert i prosjektet i en lengre periode. Samlet sett utgjør lånebeløpet NOK 509 249. Hele beløpet innfris ved motregning i denne emisjonen til aksjekurs NOK 10,75, som tilsvarer en rabatt på NOK 7,33 per aksje. Totalt utgjør de konvertible lånene 47 372 aksjer.


Opsjonsavtaler

Selskapets generalforsamling har inngått opsjonsavtaler med Klokkeriet AS og Adrian Falch Karlsen. Opsjonsavtalene sikrer bedriften tilgang på innsikt i klokkemarkedet og nøkkelkompetanse knyttet til drift og utvikling av selskapets plattform gjennom de kommende årene. Opsjonsavtalene gir rett til å innløse aksjer til pålydende, opsjonshavere betaler derfor ingen overkurs.
 
  • Liker
Reaksjoner: hardangervidda
Hvordan overføre invistorverdier. Lurer på hva selskapet er verdsatt til ink alle opsjoner o_O Betaler for "innsikt i klokkemarkedet" eller bare tidenes sellout for annonser i en FB gruppe.

De som putter penger i dette topper nesten de som putter penger i Flyr.

Konvertible låneavtaler

Selskapet har 5 konvertible låneavtaler som skal innfris ved motregning til aksjer i denne emisjonen. Dette er kortsiktig gjeld til samarbeidspartnere og investorer som har vært involvert i prosjektet i en lengre periode. Samlet sett utgjør lånebeløpet NOK 509 249. Hele beløpet innfris ved motregning i denne emisjonen til aksjekurs NOK 10,75, som tilsvarer en rabatt på NOK 7,33 per aksje. Totalt utgjør de konvertible lånene 47 372 aksjer.


Opsjonsavtaler

Selskapets generalforsamling har inngått opsjonsavtaler med Klokkeriet AS og Adrian Falch Karlsen. Opsjonsavtalene sikrer bedriften tilgang på innsikt i klokkemarkedet og nøkkelkompetanse knyttet til drift og utvikling av selskapets plattform gjennom de kommende årene. Opsjonsavtalene gir rett til å innløse aksjer til pålydende, opsjonshavere betaler derfor ingen overkurs.

Jeg forstår ingenting av den opprinnelige verdsettelsen. Selskapet skal bli ganske så stort for at investorer skal få igjen pengene sine med et brukbart avkastningskrav gitt den (enorme) risikoen i dette prosjektet. Opplever at en stor del av offentlige emisjoner har ganske luftige tanker om egen verdi, og dessverre mener jeg de fleste deler for lite av oppsiden med nye investorer.
 
Nå skal jeg ikke være pirkepoliti, men kreativ formulering av selskapets erfaring når de opptrer som selger.
Det virker på meg som uryddig når de profilerer seg selv slik på egendrevet side, og er den største kommersielle aktøren der.

Kan godt være at de som jobber der til sammen har 14 års erfaring, men det blir som å si at Orkla har noen hundretusen år med erfaring fra sin produksjon.

15B1BFB8-D9F1-4F27-B5C0-E4977914444D.jpeg
 
Så de er en gråmarkedsforhandler av klokker? For i mine øyne er det intet nytt under solen her. Noen som kan forklare meg hva de har trengt kapital til? Alt man trenger er vel en lisens og en konto på finn - strengt tatt. Dette lukter humbug lang vei, håper ikke altfor mange har stappet pengene sine i dette, da er jeg redd de er tapt.
 
Nå har de altså lansert dette og det første de gjør er å organisere en «lanserings-auksjon» av en Rolex på Facebook.

Det virker jo litt rart, det gjør jo det.
 
  • Liker
Reaksjoner: 123uno
Uvanlig mye negging mot dette prosjektet, synes jeg. Dette er vel så vidt jeg kan se et forsøk på å lansere en app for å samle salgskanalene for klokker som i dag befinner seg litt på facebook, litt på finn.no, litt her, litt her og der. Kanskje hive på muligheter for å kommunisere litt i samme slengen. Er ikke det kult det, da?

At de evt. køler litt med finansielle instrumenter er vel ikke mer mystisk enn at folka har brukt en god del timer på dette prosjektet i et par år uten lønn, og kanskje også lagt ut for kostnader av egen lomme. Ikke helt urimelig at de får noe igjen for jobben.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mitch Rapp og Genta
Uvanlig mye negging mot dette prosjektet, synes jeg. Dette er vel så vidt jeg kan se et forsøk på å lansere en app for å samle salgskanalene for klokker som i dag befinner seg litt på facebook, litt på finn.no, litt her, litt her og der. Kanskje hive på muligheter for å kommunisere litt i samme slengen. Er ikke det kult det, da?

At de evt. køler litt med finansielle instrumenter er vel ikke mer mystisk enn at folka har brukt en god del timer på dette prosjektet i et par år uten lønn, og kanskje også lagt ut for kostnader av egen lomme. Ikke helt urimelig at de får noe igjen for jobben.

Problemet i mine øyne er at dette ble solgt inn som nærmest en børs-rakett, mens prosjektet har blitt utsatt flere ganger og at appen er veldig så som så. Tror du investorene får pengene igjen?
 
Uvanlig mye negging mot dette prosjektet, synes jeg. Dette er vel så vidt jeg kan se et forsøk på å lansere en app for å samle salgskanalene for klokker som i dag befinner seg litt på facebook, litt på finn.no, litt her, litt her og der. Kanskje hive på muligheter for å kommunisere litt i samme slengen. Er ikke det kult det, da?

At de evt. køler litt med finansielle instrumenter er vel ikke mer mystisk enn at folka har brukt en god del timer på dette prosjektet i et par år uten lønn, og kanskje også lagt ut for kostnader av egen lomme. Ikke helt urimelig at de får noe igjen for jobben.

Jeg forstår ikke hvorfor man skal heie på noen som prøver å kommersialisere noe som fungerer helt fint uten at noen skal ha en cut.

Det er lov å prøve å lage butikk, men det er da virkelig ikke noe krav om å heie frem alle som starter bedrift, det kommer an på hva bedriften driver med!

(I tillegg virker jo disse folka her som totale amatører)