TAG Heuer-tråden

Medlem
13. sep. 2019
Innlegg
200
Sted
Trondheim
Nå er det på tide at TAG Heuer får sin egen tråd!

Starter med et bilde av min Carrera 160 Years Montreal Limited Edition.

615D97A9-0F4A-43F4-A7F1-3AA0FFEECA49.jpeg
 
Her er min første ordentlige klokke.
En herlig Formula 1.
TAG.JPG


Tag Heuer - Formula 1 (0).jpg


Selvfølgelig liker en kar som meg at den er rød. Noe som gjør den litt ekstra i iøynefallende.

"Dessverre" så er det quartz, så den gir ikke lenger den godfølelsen og bære-comfort som mekaniske ur. Den har ligget godt i boksen de siste årene. Den har ikke en gang fått sin kolonne i "Klokkebruk-listen" min.

Batteriet har for lenge siden gått ut og ligger i en pose ved siden av klokken. Selvfølgelig har denne en spesiell stjerne i samlingen. Den bærer heller ikke store spor av slitasje heller.

8
 
IMG_20200928_222445.jpg

Her er min Tag Heuer Professional. Opprinnelig min fars klokke. Denne klokken var min tidligere beater. Har lest litt om denne modellen. Detter er den tidligste Tag Heuer Professional. Dette var en modell som ble frontet like etter at Tag-group kjøpte Heuer og ble til Tag Heuer i 85. I den anledning lot de også Timothy Dalton debutere som James Bond med denne klokken på armen i Living Daylight. Tag Heuer's første og så langt siste opptreden i James Bond. Dette var slik jeg har forstått det, starten på Tag Heuer.

IMG_20200928_222506.jpg

Ikke en voldsomt dyr klokke, men vil aldri selge den pga affeksjonsverdien. Denne har vært båret mye og reist kloden rundt. Her fra en golfbane i Portugal der jeg spilte min livs golfrunde. Masse gode minner.
 
Flott klokke den LE Carrera'en

Følger opp med en LE til. Ut fra hva jeg vet (blitt antydet) har Nortime kun fått et par stykker til Norge.
Har ikke fått bekreftet produksjons anntall av TH, men tror det er ca 1000 stk.

Legger også ved bilde av enda en LE Tag.


IMG_20200909_132551.jpg


IMG_20170227_193020.jpg
 
77386EE0-2A64-4452-8FBF-7448B939619C.jpeg

Link-lenken var den nedtonete videreføringen av Sports/eleganse lenken på forgjengeren. En av de siste 30 års mer kontroversielle design.Et design hatet av mange og det er jo lov. Som bruksur derimot fantastisk. Svært komfortabel lenke, chronometer og 200m wr under 10mm høyt. Og mulig å få i kasseversjon der det var mulighet for vanlige remmer.
 
Og den deilige annenhver børstet og blank lenkeledd ....mmmmm

Den klokken der @Chronodiver er grunnen til at jeg kjøper de "Senna" F1 klokkene. De er liksom litt røffere en dagens dress link.
Er ikke så mye sport som eleganse (S/EL) igjen i dagens utgaver.

Håper de lager en tøffere LINK neste gang.
Dessuten syntes jeg Link bør ha Bezel look.

Har jo sikla litt på Link chronoen til Snekker Otto på tv også da.
 
Her er min første ordentlige klokke.
En herlig Formula 1.
Vis vedlegg 214659

Vis vedlegg 214660

Selvfølgelig liker en kar som meg at den er rød. Noe som gjør den litt ekstra i iøynefallende.

"Dessverre" så er det quartz, så den gir ikke lenger den godfølelsen og bære-comfort som mekaniske ur. Den har ligget godt i boksen de siste årene. Den har ikke en gang fått sin kolonne i "Klokkebruk-listen" min.

Batteriet har for lenge siden gått ut og ligger i en pose ved siden av klokken. Selvfølgelig har denne en spesiell stjerne i samlingen. Den bærer heller ikke store spor av slitasje heller.

8
Syntes du skal begyne å bruke den jeg, for den var faktisk kul. Er vel ikke mange av de røde heller.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Syntes du skal begyne å bruke den jeg, for den var faktisk kul. Er vel ikke mange av de røde heller.

Jeg har sett hvite og svarte utgaver. Men røde har jeg ikke sett utenom min.

Flott, egentlig. Men nå vil jeg måtte koste på nytt batteri. Sist jeg fikk satt inn nytt batteri fikk jeg en utvidet kontroll på klokken. Fikk skryt av at den var pent holdt. 8- )

Da brukte jeg klokken noen dager før den gikk i boksen. Neste gang den skulle på hånden var batteriet tomt... (Det tok visst litt tid...)

Den burde vært brukt mer....

8
 
Panda Autavia er nice.
Er faktisk litt lysten på den nye Autavia serien. Tror det er en ypperlig sportslig penklokke.