Sydentur – all-inclusive eller ikke?

Takk for alle svar.
Skipper all inclusive. Høres ut som kjipe greier.

Kan absolutt starte dagen med kaffe og baguetter. Ser også at de har matvarebutikk noen hundre meter unna.
Prismessig koster hele opplegget en pent brukt submariner og da skal jeg ikke sitte der med et slitent pizzastykke og dødt utvannet øl.

Takk for alle svar.
Skipper all inclusive. Høres ut som kjipe greier.

Kan absolutt starte dagen med kaffe og baguetter. Ser også at de har matvarebutikk noen hundre meter unna.
Prismessig koster hele opplegget en pent brukt submariner og da skal jeg ikke sitte der med et slitent pizzastykke og dødt utvannet øl.
Er liten butikk i hovedbygget, men der blir du flådd. 1-2 Spar-butikker i bakgatene bak hovedbygget + Lidl straka vegen opp fra Princesa til rundkjøringen på hovedveien.

• Liker
Reaksjoner: ErikR
Tja, de gangene jeg reiste med barn fungerte AI veldig bra, både for oss voksne og ungene. (TUI reiseselskap) MEN: Jeg er veldig nøye med hvilket hotell jeg velger. Som veldig mange sier i tråden her: Noen hoteller kopierer forrige ukes meny.
Jeg blakket meg heller ikke de 3-4 gangene vi spiste ute på byen ila 2-uker.
Dette var i Tyrkia.

All incl. høres veldig dyrt ut når de sier 15 000,- men deler du beløpet over 14 dager er det ikke så gærnt, sett med norske øyne.

Men som sagt: Noen hoteller har en tendens til å kopiere menyen. Sjekk nøye omtaler på tripadvisor (heller det enn turoperatørenens skrytesider...)

Min/vår største fordel med AI er forenklingen og gleden til barna når de kan spise is, drikke brus og ete kjeks til krampa tar dem. Og far som ligger på stranda og drikker iskald øl og nyter livet uten å måtte tenke på vekslepenger.

• Liker
Reaksjoner: ErikR og Preacher
Styrer alltid unna AL. Ser ingen grunn til at barna mine skal trø i seg en masse sukker dagen lang i 14 dager. Tar gjerne frokosten på hotellet og resten av måltidene ute. Det er svært lite sjarmerende å reise til et nytt feriested for så å ta alle eller de fleste måltidene på et middelmådig hotell (som de aller fleste Al hoteller er).

• Liker
Reaksjoner: ErikR
Har aldri vært på all inclusve, men har både spist buffét på Danskebåten og vært på julebordshelger på høyfjellshoteller. Hvis noen bestemte at jeg skulle holde på med dét 14 dager i strekk, hadde jeg nektet. Alcudia er ikke kjent for å være verdens gourmet-hovedstad, men jeg er helt sikker på at dere finner både rimelige familevennlige og gode autentiske restauranter i hopetall. Er ikke litt av sjarmen med ferie å oppleve noe annet enn resorten man bor på?

Kjør på med AI, som du sier så er det halv pris enn hva du regner med å bruke ute.
Så du kan jo alltids ta noen dager på resturant.
Tenk på alt stresset du unngår med å slippe å stikke bort på butikken for å kjøpe frokost / lunsj / middag.
Eller å betale for ting når du er i baren/isbaren.
550,- / pr dag for latere dager er det vel verdt?

Maten/drikken skal jo stå i stil med hotellklassen du booker. Hvis ikke kan du jo alltids klage i etterkant. Er vel flere eksempler på at folk har fått avslag pga dette.

For oss så utgjør matopplevelsene under de korte ferieukene såpass mye at vi konsekvent har valgt det bort. Har barn på 10 og 13 nå, men praksisen har vi bedrevet siden de var små. Variasjon og valgfrihet betyr i så måte mye. Tror det i bunn og grunn koker ned til hvor opptatt man er av mat generelt, samt hva man ønsker å bruke av midler på dette under ferien:)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Seikomann
Vi var på Samos i fjor. Da valgte vi halvpensjon. Vi fikk da en suveren frokost som var et av dagens høydepunkt med flott utvalg og en rolig start sammen med barna, som da var 5 og 3. Skal nevnes at de er glade i mat og spiser det aller meste. I tillegg hadde vi lunsj der, den var så där. Fordelen var at man slapp å bryte opp midt i bading, soling osv. med et bybesøk. Men, middagen var alltid i byen, som var et kvarters gåtur unna. Da fikk vi en hyggelig kveld i byen med ulikt å se på samt noen gode restauranter og en fin gåtur frem og tilbake. En perfekt kombinasjon, egentlig. All-inclusive MÅ være helt überklasse for ikke å bli kjedelig, men til tross for det må du i kø osv. Jeg velger ikke det igjen, har prøvd det for noen år siden og det ble kjønnsløst.

• Liker
Reaksjoner: Callahan
Må si meg temmelig enig der. Fant et par veldig gode restauranter og. Den ene i bakken i sidegaten midt i gata ned til havna, samt den like ved hotellet på vi inn til sentrum. Utrolig rolig og deilig sted.