Superverdi for pengene, bruktpris ca 10-12’, ditt valg?

Hvilken ville du valgt?

  • Oris 65 (40mm)

    Stemmer: 42 33,1%
  • Longines LLD

    Stemmer: 39 30,7%
  • Sinn 103st

    Stemmer: 46 36,2%

  • Antall stemmer
    127
  • Avstemningen stengte .
Medlem
26. april 2011
Innlegg
5.077
5F83C630-85FE-4B8D-8C99-DA63C27BD2EA.png
C078B847-F667-47BD-8182-79B592F9EA51.jpeg

DSC_3962.jpg


@fredskijj :)
 
Redigert:
Valgte Oris, men hadde tatt LLD om det ikke var for litt for lange lugs for min lanke. Alle tre er vinnere i min bok.
 
Har vel hatt Sixty-Five syv ganger nå. Både på lenke, tropical og begge fargene. Er noe spesielt med den som tiltaler meg, så skjønner ikke hvorfor jeg selger den gang på gang. Det nærmer seg vel jakten på en ny en igjen nå :eek:
 
Klokke(verdi)glede @Hammerfjord, klokkeglede. Ikke resalgverdi :)

Der snakker jeg ikke om videresalg men om "mest klokke for pengene". Altså performansene.
Har jeg for eks. valg mellom to klokker jeg liker, en i stål som er god for 300m og en annen i titan som er god for 3000m skal jeg velge den titan 3000m.
Også klokkegleden kan bli større når en klokke kan gjør mer enn en andre: de to andre gir bare tid og dato.
Jeg har prøvd denne Longines en gang og falt ikke pladask.
Denne Oris har noe med bezelen jeg er ikke helt med.
Derfor hadde jeg valgt Sinn kronometer.
 
Der snakker jeg ikke om videresalg men om "mest klokke for pengene". Altså performansene.
Har jeg for eks. valg mellom to klokker jeg liker, en i stål som er god for 300m og en annen i titan som er god for 3000m skal jeg velge den titan 3000m.
Også klokkegleden kan bli større når en klokke kan gjør mer enn en andre: de to andre gir bare tid og dato.
Jeg har prøvd denne Longines en gang og falt ikke pladask.
Denne Oris har noe med bezelen jeg er ikke helt med.
Derfor hadde jeg valgt Sinn kronometer.
Fair enough :) Orisen er sykt behagelig på hånda og går greit til prisen å være for min del. Jeg er bare tjukk i hodet som selger den gang på gang
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord og Genta
Sinn er uten tvil mye pang for pengene.
Men 7750-verket med sine anti-smoothe chronotrykkere og ubalanserte skive lay-out gir meg ikke godfølelsen.
Legend Deskdiver med sine laaange remfester ligger ikke godt på mitt håndledd.
Regner med at mange vil oppleve det samme.
Samtidig er det helt høl i hue å måtte skru opp den ene krona for å stille inn bezel før et eventuelt dykk.
Hvem faan klarer det kunststykket liggende i overflaten med dykkerhansker på nevene?:rolleyes:
Pen klokke, for all del.
Men, burde den ikke vært litt mer dykkervennlig hvis den skal kalle seg dykkerklokke?
Rent designmessig ligger Oris et hode foran de andre, så den får min stemme.
 
Sinn er uten tvil mye pang for pengene.
Men 7750-verket med sine anti-smoothe chronotrykkere og ubalanserte skive lay-out gir meg ikke godfølelsen.
Legend Deskdiver med sine laaange remfester ligger ikke godt på mitt håndledd.
Regner med at mange vil oppleve det samme.
Samtidig er det helt høl i hue å måtte skru opp den ene krona for å stille inn bezel før et eventuelt dykk.
Hvem faan klarer det kunststykket liggende i overflaten med dykkerhansker på nevene?:rolleyes:
Pen klokke, for all del.
Men, burde den ikke vært litt mer dykkervennlig hvis den skal kalle seg dykkerklokke?
Rent designmessig ligger Oris et hode foran de andre, så den får min stemme.

Som deg foretrekker jeg en mer balansert bi-compax kronometer.
Du har en del gode poenger men Oris´n der er egentlig ingen dykkerklokke med sine stakkarslige "100m" som er bare "egnet til oppvask".
Det er en Speedmaster Pro. god for også.
Min ble i hvert fall trykktestet for 10 atm/100m uten problem.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Valgte LLD til tross for lange lugs, den passer fint på min hånd. Blir ikke helt fortrolig med skiven på Oris, klarer ikke å bestemme meg for om jeg liker den eller ikke. Kanskje Oris skal prøves i løpet sv året. På Sinn syns jeg der er litt mye på gang på skiven, virker litt rotete. Få vekk tallene på skiven, kanskje også fjerne dag og dato så snakket vi.
 

Ok, så fordi to andre modeller ligner, så ligner ikke de to modellene vi pratet om. Jeg vet ikke om det er språket du sliter med, men når du sier "nok om det" så fordrer utsagnet at du har kommet med en autorativ bekreftelse/avkreftelse typ "siste ord er sagt", men så er fryktelig sjelden tilfelle når det kommer til dine innlegg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis