Stuhrling orginal Aquadiver Regatta ble til Longines HydroConquest.

Jeg skjønner jeg må lære litt om de forskjellige urverkene. Noen tips på hvor jeg kan lese meg opp litt generelt om urverk under ventetiden. Prøver og lese så mye som mulig her inne da Gleder meg vanvittig til den kommer og i mellomtiden så får jeg kose meg med Victorinox Quartz'n min. Og vintage DeVille'n. Ble igrunn veldig fin med ny skinnrem fra urmaker Næss hadde jeg bare skjønt hvordan jeg laster opp bilder nå så

[video=youtube;TQd-0YXqmR0]https://www.youtube.com/watch?v=TQd-0YXqmR0[/video]

[video=youtube;uGcoIue1Bs8]https://www.youtube.com/watch?v=uGcoIue1Bs8[/video]

Der er et par videoer som er et "must see" som en introduksjon til mekaniske verk. Når du har skjønt "the basics" er det lettere å lese seg opp på ulike verk :)
 
Testing av bildeposting. Noe av det eksisterende utvalget jeg har
image_zpse93447ce.jpg
http://i738.photobucket.com/albums/...3f413e0cdad2d155436129a7818d6_zpsbcjpai0x.jpg
 
4e13f413e0cdad2d155436129a7818d6_zpsbcjpai0x.jpg
den fæle strikk lenka er nå byttet ut med en nydelig skinnrem i god kvalitet. Hevet inntrykket av klokka betraktelig
 
Kjenner jeg blir smågal av og vente på HydroConquesten min.... Rett og slett fordi etter og ha surfet litt over middels mye på TS i det siste så har jeg lyst på så mange flere... Har oppdaget en ny verden av mekaniske ur i overkommelig prisklasser jeg har lyst til og fylle opp samlingen med. Seiko sk007 og oo9, Orient Ray, hamilton khaki, Tissot Visodate osv.... Men jeg kan jo bare ikke handle flere før Longines er trygt på armen. Jeg er rett og slett bitt av basillen og vet at iløpet av 2015 vil antallet klokker øke mye mere enn hva som er fornuftig. Jeg ønsker meg rett og slett MANGE klokker. Finnes det medisiner mot dette?:p:cool:
 
Kjenner jeg blir smågal av og vente på HydroConquesten min.... Rett og slett fordi etter og ha surfet litt over middels mye på TS i det siste så har jeg lyst på så mange flere... Har oppdaget en ny verden av mekaniske ur i overkommelig prisklasser jeg har lyst til og fylle opp samlingen med. Seiko sk007 og oo9, Orient Ray, hamilton khaki, Tissot Visodate osv.... Men jeg kan jo bare ikke handle flere før Longines er trygt på armen. Jeg er rett og slett bitt av basillen og vet at iløpet av 2015 vil antallet klokker øke mye mere enn hva som er fornuftig. Jeg ønsker meg rett og slett MANGE klokker. Finnes det medisiner mot dette?:p:cool:

Kort sagt: NEI - ingen medisin :mrgreen:!

Har selv kjøpt "litt" mange ur siden fant denne siden (tidssonen). Men, du får mye glede ut av de du nevner over. Både SKX007 og SKX009 har kommet inn i løpet av året for min del, og bedre kvalitet for prisen skal man vel lete lenge etter.
 
Nei kjøpte den fra creationwatches for 800kr. Jeg bestilte versjonen med blå skive og bezel. Og så blir den levert på gummirem ( som jeg nok bytter med NATO etterhvert. Så den er forholdsvis ulik HC jeg har bestillt da HC har lenke, svart bezel og offwhite skive. Tenker at Orienten blir perfekt på ærbe hvor det er en viss fare for dings og riper. Kan brukes der hvor man er litt bekymret for HC's ve og vel. Det jeg lurer på om Ray er: den kan ikke trekkes opp manuelt hvis gangreserve utgår, hvordan får man den til og gå igjen hvis den feks har ligget rolig en stund da?
 
Det jeg lurer på om Ray er: den kan ikke trekkes opp manuelt hvis gangreserve utgår, hvordan får man den til og gå igjen hvis den feks har ligget rolig en stund da?

Det er bare å holde klokken med urskiven opp, og bevege den fra side til side. Da vil du høre rotoren gå, og etter et par slike bevegelser begynner den å tikke. Gjør det litt til, så har du startreserve til å stille den på før du tar den på armen.
 
Det er bare å holde klokken med urskiven opp, og bevege den fra side til side. Da vil du høre rotoren gå, og etter et par slike bevegelser begynner den å tikke. Gjør det litt til, så har du startreserve til å stille den på før du tar den på armen.

Var ikke værre nei :D Tusen takk for raskt svar :cool:
 
Grattis med Blue Ray, virkelig klokke for alle pengene. Kjøpte en selv for ikke lenge tilbake for samme formål, og er superfornøyd. Den er også utrolig tøff på mesh-lenke, det bør du prøve.
 
  • Liker
Reaksjoner: wreckmaster
Hei

Gratulerer med ny hobby! Longines er absolutt noe som lar seg høre. De Ville er også et fint ur, særlig når man får en finere rem. Croco med foldespenne kanskje?

Hvis jeg skulle leke tante Sofie så ville jeg forsiktig minne om at også rimelige klokker blir dyre til sammen, bare det blir mange nok med ulikt tilbehør.

For blir du blitt av basillen stopper det ikke der. Du vil få deg noen favoritter du sikler etter, og her går prisene opp, opp, opp for manges del.

Kan være lurt med en slagplan allerede nå, sette opp en klokkekonto og heller spare.

Du bestemmer hva som er best for deg. Jeg noterte meg at du hoppet fra kinaur til Longines temmelig raskt. Det lover ikke godt for lommeboken. Hungeren etter mer og bedre stilner ikke...
 
Hei

Gratulerer med ny hobby! Longines er absolutt noe som lar seg høre. De Ville er også et fint ur, særlig når man får en finere rem. Croco med foldespenne kanskje?

Hvis jeg skulle leke tante Sofie så ville jeg forsiktig minne om at også rimelige klokker blir dyre til sammen, bare det blir mange nok med ulikt tilbehør.

For blir du blitt av basillen stopper det ikke der. Du vil få deg noen favoritter du sikler etter, og her går prisene opp, opp, opp for manges del.

Kan være lurt med en slagplan allerede nå, sette opp en klokkekonto og heller spare.

Du bestemmer hva som er best for deg. Jeg noterte meg at du hoppet fra kinaur til Longines temmelig raskt. Det lover ikke godt for lommeboken. Hungeren etter mer og bedre stilner ikke...
Hehe takk for gode råd :) Merker basillen sprer seg i kroppen ja. Tanken er og begynne i det små, og foreløpig synes jeg det er minst like gøy med de "billige" klokkene som de dyrere. Var en tur i København nå i helgen og siklet meg grønn på Tissot Visodate med søvfarget kasse , hvit bakplate og mørk skinnrem. Kostet 3600 mot over 5k på Urverket. Men fornuften tok overhånd så jeg kjøpte altfor dyre solbriller til kjæresten i stedet. Tross alt så har jeg jo to flotte ur på vei i posten. Dessuten har jeg jo Omegaen på ny croco rem til dressen :) men den Tissoten var flott altså... Mulig jeg sjekker litt priser på den i Italia når jeg skal ditt i sommer :) Det jeg følte var litt "ekkelt" i København var at hos urmakerne så måtte man ringe på og så sluses inn for og titte.... Var liksom ikke helt meg og omtrent måtte be om lov for og komme inn og titte. Fikk Mail fra creation watches idag om og ta kontakt med DHL ang min levering. Så jeg gjorde det og de ville bare si at Orienten kommer to dager tidligere enn antatt, dvs i overimorgen :) Perfekt igrunn. Da er det bare Longines igjen og vente på....
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Visodate kostet 4190,- hos AD i Norge sist jeg sjekket. Er vel omtrent det samme som i Danmark om du regner om danske kr til norske. Eller hadde du tatt høyde for det?

Uansett et Visodate kjempefin, har en selv. Men hadde nok heller kjøpt en Frederique Constant Om jeg hadde fått en til omtrent samme pris. Er mulig om du er tålmodig og reiser til USA.

fc-303s5b6_9.jpg


Uansett blir aldri en vintage Omega feil :D
Hadde jeg arvet en hadde den nok vært førstevalget uansett.
 
  • Liker
Reaksjoner: wreckmaster
Visodate kostet 4190,- hos AD i Norge sist jeg sjekket. Er vel omtrent det samme som i Danmark om du regner om danske kr til norske. Eller hadde du tatt høyde for det?

Uansett et Visodate kjempefin, har en selv. Men hadde nok heller kjøpt en Frederique Constant Om jeg hadde fått en til omtrent samme pris. Er mulig om du er tålmodig og reiser til USA.

fc-303s5b6_9.jpg


Uansett blir aldri en vintage Omega feil :D
Hadde jeg arvet en hadde den nok vært førstevalget uansett.
Er virkelig en nydelig klokke den F.C 'n det. Er mange muligheter. Men Tissot ligger nærme hjertet mitt kjenner jeg. Har Tissot Quartz fra før og føler ett lite behov for mekanisk Tissot også Skal innrømme at jeg har tittet endel på Orient Bambino også.... Evt spare en stund og kjøpe noe ennå flottere enn Tissot. Omegaen blir nok og finne på armen på 17 mai serru hehe. Er en riktig så nydelig klokke Men bør nok sende den på service snart, før den blir mye mere brukt
 
Da ble det bestilling hos webshoppen av barettverktøy, skinn Nato og Bond Nato med tanke på Orienten :) Usikker på mellomrom mellom lugsen på HC , men skulle de passe på den også så er det en flott bonus :) planen er uansett og ha den på lenke en stund. Mens gummireima på Ray ser jo bare fæl ut :p
 
Så er både Orienten og remmene på plass. Litt usikker på hva som er tøffest! Bond nato eller skinn nato? Kom gjerne med innspill :p Kjører Bond akkurat for øyeblikket :)
717a671cea55207145200a489ccaee2a_zps8drxomxi.jpg
8873273bc899d83b822852c825764b1b_zpsgf8izayw.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone
Jaja da var det dette med budsjetter og slikt når man får klokke feber da.... Idag ble Longines HC avbestillt da mulig leveringstid plutselig ble i midten av Juli... Ny klokke blir bestilt i morgen og den er en i min verden en såkalt budsjettsprenger... Men man lever bare en gang og med litt kreativitet og feriepenger så er jeg helt sikker på at det er verdt det. For klokka er gørlekker :) More to come soon....
 
  • Liker
Reaksjoner: jonhan3