Stuhrling orginal Aquadiver Regatta ble til Longines HydroConquest.

Gratulerer med flott sommerklokke da :) Denne kan du ha med deg på alt av sommeraktiviteter og bør ikke forlate hånden under noen omstendigheter ;)

Takk for det :) Gleder meg til den kommer og er justert. Pleier det og være noe særlig innkjøringsproblemer med disse? Justering av tidsavvik osv?

Takk for det :) Gleder meg til den kommer og er justert. Pleier det og være noe særlig innkjøringsproblemer med disse? Justering av tidsavvik osv?

Det beste er å bruke klokken i et par-tre måneder før en evt justering. Da får klokken litt tid på å "kjøre seg inn". Antageligvis vil den ikke trenge noen justering etter dette :)

Gratulerer med flott valg av klokke :D Tror nok du bil bli kjempefornøyd med med å ha kjøpt et kvalitets ur med en gang. Selv har jeg i vertfall skapet fullt av invecta`er som så fine ut på bilder men absolutt ikke ga godfølelse på armen

Gratulerer med både flott og godt valg av klokke! Jeg har gamle modellen med L633 (ETA 2824-2)-verket i. Det holder tiden meget godt og gikk seg inn etter noen få måneder hvor den da gikk seg ned et par sekunder. - Ellers er den helt stabil.

Du har jo også fått deg modellen med L619 (ETA 2892-A2) som er et litt finere verk.

Jeg skjønner jeg må lære litt om de forskjellige urverkene. Noen tips på hvor jeg kan lese meg opp litt generelt om urverk under ventetiden. Prøver og lese så mye som mulig her inne da Gleder meg vanvittig til den kommer og i mellomtiden så får jeg kose meg med Victorinox Quartz'n min. Og vintage DeVille'n. Ble igrunn veldig fin med ny skinnrem fra urmaker Næss hadde jeg bare skjønt hvordan jeg laster opp bilder nå så

Jeg skjønner jeg må lære litt om de forskjellige urverkene. Noen tips på hvor jeg kan lese meg opp litt generelt om urverk under ventetiden. Prøver og lese så mye som mulig her inne da Gleder meg vanvittig til den kommer og i mellomtiden så får jeg kose meg med Victorinox Quartz'n min. Og vintage DeVille'n. Ble igrunn veldig fin med ny skinnrem fra urmaker Næss hadde jeg bare skjønt hvordan jeg laster opp bilder nå så

[video=youtube;TQd-0YXqmR0]https://www.youtube.com/watch?v=TQd-0YXqmR0[/video]

[video=youtube;uGcoIue1Bs8]https://www.youtube.com/watch?v=uGcoIue1Bs8[/video]

Der er et par videoer som er et "must see" som en introduksjon til mekaniske verk. Når du har skjønt "the basics" er det lettere å lese seg opp på ulike verk :)

Testing av bildeposting. Noe av det eksisterende utvalget jeg har
image_zpse93447ce.jpg
http://i738.photobucket.com/albums/...3f413e0cdad2d155436129a7818d6_zpsbcjpai0x.jpg

4e13f413e0cdad2d155436129a7818d6_zpsbcjpai0x.jpg
den fæle strikk lenka er nå byttet ut med en nydelig skinnrem i god kvalitet. Hevet inntrykket av klokka betraktelig

Kjenner jeg blir smågal av og vente på HydroConquesten min.... Rett og slett fordi etter og ha surfet litt over middels mye på TS i det siste så har jeg lyst på så mange flere... Har oppdaget en ny verden av mekaniske ur i overkommelig prisklasser jeg har lyst til og fylle opp samlingen med. Seiko sk007 og oo9, Orient Ray, hamilton khaki, Tissot Visodate osv.... Men jeg kan jo bare ikke handle flere før Longines er trygt på armen. Jeg er rett og slett bitt av basillen og vet at iløpet av 2015 vil antallet klokker øke mye mere enn hva som er fornuftig. Jeg ønsker meg rett og slett MANGE klokker. Finnes det medisiner mot dette?:p:cool:

Kjenner jeg blir smågal av og vente på HydroConquesten min.... Rett og slett fordi etter og ha surfet litt over middels mye på TS i det siste så har jeg lyst på så mange flere... Har oppdaget en ny verden av mekaniske ur i overkommelig prisklasser jeg har lyst til og fylle opp samlingen med. Seiko sk007 og oo9, Orient Ray, hamilton khaki, Tissot Visodate osv.... Men jeg kan jo bare ikke handle flere før Longines er trygt på armen. Jeg er rett og slett bitt av basillen og vet at iløpet av 2015 vil antallet klokker øke mye mere enn hva som er fornuftig. Jeg ønsker meg rett og slett MANGE klokker. Finnes det medisiner mot dette?:p:cool:

Kort sagt: NEI - ingen medisin :mrgreen:!

Har selv kjøpt "litt" mange ur siden fant denne siden (tidssonen). Men, du får mye glede ut av de du nevner over. Både SKX007 og SKX009 har kommet inn i løpet av året for min del, og bedre kvalitet for prisen skal man vel lete lenge etter.

Nei kjøpte den fra creationwatches for 800kr. Jeg bestilte versjonen med blå skive og bezel. Og så blir den levert på gummirem ( som jeg nok bytter med NATO etterhvert. Så den er forholdsvis ulik HC jeg har bestillt da HC har lenke, svart bezel og offwhite skive. Tenker at Orienten blir perfekt på ærbe hvor det er en viss fare for dings og riper. Kan brukes der hvor man er litt bekymret for HC's ve og vel. Det jeg lurer på om Ray er: den kan ikke trekkes opp manuelt hvis gangreserve utgår, hvordan får man den til og gå igjen hvis den feks har ligget rolig en stund da?