Stemmer alt her? Rolex 1665

Fredrik4628

Støttemedlem
Medlem
1. juni 2014
Innlegg
1.766
Sted
Bergen
Hei
Har fått tilbud om å kjøpe en 1665. Skive, visere osv virker legit, men noe skurrer med den fine tilstanden bak på denne snart 50 år gamle Rolexen. Jeg er dessverre ganske blank her..

IMG_8288.jpg

IMG_8287.jpg

IMG_8289.jpg
 
Ingen ekspert på feltet, men øverste R i Rolex på case back ser da veldig skeiv ut? Det kan nesten se ut som den går inn i O`en, men her har jeg ikke fått sjekket så mange referansebilder.
 
Ok. Har du et ovenfra og? Synes crown guards så noe tykk ut. Rart det er ikke noe slitasje på kassen fra endlinks som det pleier og være på en så pass gammel klokke.
 
Ok. Har du et ovenfra og? Synes crown guards så noe tykk ut. Rart det er ikke noe slitasje på kassen fra endlinks som det pleier og være på en så pass gammel klokke.
Her er den forfra. Visere er nok byttet en gang, da det er lite korrodering på de. Skiven virker og stemme opp mot andre 1665 fra samme periode, men igjen - ikke mitt felt.
IMG_8298.jpg
 
Ingen ekspert på feltet, men øverste R i Rolex på case back ser da veldig skeiv ut? Det kan nesten se ut som den går inn i O`en, men her har jeg ikke fått sjekket så mange referansebilder.
Case back så rar ut hos meg og. Finner det merkelig at den hadde gått gjennom service hos AD om det hadde vært noe tull med delene. Kanskje dokumentene ikke følger akkurat dette uret, men et annet.
 
Gjør det. Men om du sammenligner med den fra VRM jeg linket til så ser den som du har lagt ut bilder av rar ut. Spesielt tjukke crown guards. Gravering på caseback ser ganske off ut i forhold.

Men legg ut bilder på VRM. Du får ganske så kjapt svar der.
 
Jeg hadde heller kjøpt en med 100% skive på VRF eller en Great White (billigere), også den med 100% skive og på VRF eller annen verifisert selger. Mine 2c.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Er ingen ekspert, men etter å ha studert bildene av crown guards og diverse annet vil det overraske meg stort om denne klokka er ekte. FAKE! Trur eg....;)
 
Case back så rar ut hos meg og. Finner det merkelig at den hadde gått gjennom service hos AD om det hadde vært noe tull med delene. Kanskje dokumentene ikke følger akkurat dette uret, men et annet.
en franken av en sånn modell kan gå noen runder hos AD'er uten at noe blinker rødt.
det som brukes på en 1665 franken er som regel: en skive som er original eller har vært original men er malt om, en replacement ( kopi) kasse + baklokk med serienummer som tilsvarer perioden, et 1570 verk som kommer fra en OP Date.
AD'en vil oppdage uoverenstemmelser mellom verknummer og serienr før de spotter en avansert kasseforfalskning.
 
  • Liker
Reaksjoner: Fredrik4628 og Genta