Steder med godt øl i Oslo?

Medlem
16. mai 2011
Innlegg
77
Sted
Bærum
Får besøk av en kompis fra studietiden min i Sverige til helgen. Da vi begge er glade i øl hadde vi tenkt oss en tur ut i Tigerstaden for å nyte noen gode kalde (eller lunkne for den saks skyld avhengig av type øl).

Hadde satt stor pris på om dere kunne anbefale noen steder. Gjerne mikrobryggerier med norsk øl.

Mitt favorittsted er vel Schous mikrobryggeri, men det er på den andre siden det eneste stedet jeg kjenner til (er ikke ofte ute i Oslo). For endel år siden var jeg på Beer Palace på Aker Brygge. Mener det var ålreit, men har litt vag hukommelse, noen som kan bekrefte?

Ettersom min kompis er svensk, så kom gjerne med et hint om prisene også, så jeg evt rekker å forberede han på at han får ta opp et forbrukslån før han kommer.

Mvh
Christian
 
Laundromat på Bislett ser ut til å ha ganske mye bra. Har ikke vært der selv, men du kan sjekke hva de har her
 
Lorry på hjørnet Parkveien - Hegdehaugsveien reklamerer med at de har 225 sorter øl. Hyggelig sted for en matbit og en kald (event. luken) en på ettermiddagen. Har ikke vært så mye der på kveldstid.
 
For endel år siden var jeg på Beer Palace på Aker Brygge. Mener det var ålreit, men har litt vag hukommelse, noen som kan bekrefte?

De har mange ølflasker utstilt på toppen av bardisken sin, men selve utvalget i kjøleskapet mener jeg bestemt har krympet betraktelig siden jeg første gang satte min fot der en gang tidlig på 2000-tallet. Med forbehold om at det er blitt et par år siden sist jeg var innom.
 
Tilt, som er i samme bygget som Rockefeller, satser på godt øl og er et kjempekoselig sted. Har drukket overraskende lite øl der, til å være der ganske mye, men de har visst et imponerende utvalg, både av mikrobrygg og annet morro. Også har de jo pinballmaskiner og shuffleboard og dritbra stemning. Anbefales på det sterkeste!

http://www.tiltoslo.no/
 
Billig øl og enda billigere jenter! Rock on! :D

Notert til neste Oslotur
lol-026.gif
 
Oslo Mekaniske Verksted (Pub) synes jeg var en chill plass med godt utvalg av eskport øl

Ute:

oslo-mekaniske-verksted-oslo-(by-elin-reitehaug).jpg


Inne :

TellUs_5962_23_large.jpg
 
Takker for alle tips! Mekaniske så rimelig tøft ut.

Noen som har vært på Grünerløkka Brygghus?

Ser ut som ferdplanen blir Mekaniske, Schous Mikrobryggeri og Grünerløkka Brygghus per nå
 
Takker for alle tips! Mekaniske så rimelig tøft ut.

Noen som har vært på Grünerløkka Brygghus?

Ser ut som ferdplanen blir Mekaniske, Schous Mikrobryggeri og Grünerløkka Brygghus per nå

Jeg har hvertfall vært der, som sagt masse godt øl. God mat også. Der får du også kjøpt et brett med øl-"shots" slik at du får smakt flere typer før du bestiller deg en halvliter.

Må ta meg en tur til Mekaniske, har hørt mye bra, men aldri fått tatt meg turen.
 
Mekaniske er absolutt å anbefale. Kjempekoselig sted! (Og når du har blitt god og varm i trøya er ikke veien lang til Stargate. Gjerne med et stopp innom Pigalle for de som liker å danse selv om de ikke kan det :))
 
Det som er ideelt er at Oslo mek stenger tidlig, det vil si at man kan dra videre til feks schouskjelleren. Grünerløkka brygghus er umulig å få plass på. Alltid.
 
Det som er ideelt er at Oslo mek stenger tidlig, det vil si at man kan dra videre til feks schouskjelleren. Grünerløkka brygghus er umulig å få plass på. Alltid.

Og hvordan går det med akustikken? Har vært dørvakt der en kveld og det var klønete høyt lydnivå. Metallplatene i taket reflekterer dessverre all lyden.
 
Akustikken er et problem. Det spørs hvor mange man er og hvor fleksibel du er ift intimitet. Har som regel gått greit, om man er et par-tre stykk. God øl da, og så kan man få tappetårn.