Steder med godt øl i Oslo?

Det overrasker meg at ingen her har nevnt Olympen, kanskje det mest spennende stedet på ølfronten i Oslo nå.

De selger hjemmebrygget øl fra Schauskjelleren (samme eiere) samt et variert (og vekslende) utvalg av øl på fat. I tillegg har de hauger av flaskeøl fra forskjellige mikrobryggerier over hele verden.
 
Det overrasker meg at ingen her har nevnt Olympen, kanskje det mest spennende stedet på ølfronten i Oslo nå.

De selger hjemmebrygget øl fra Schauskjelleren (samme eiere) samt et variert (og vekslende) utvalg av øl på fat. I tillegg har de hauger av flaskeøl fra forskjellige mikrobryggerier over hele verden.

Bra kvasbo!
Nå må jeg tilstå at jeg ikke har vært på Olympen på snart 10 år.
Men stedet og ølet er legendarisk!
Må bare oppleves!:cool:
 
Og så finnes Håndverkerstuene, stort utvalg på flaske og 8 eller 10 tappetårn. God mat har de også. De ligger rett ovenfor Bristol. Hakket finere enn schousskjelleren.

Sent from my mobile device
 
Da får jeg prøve Olympen og Oslo Mikrobryggeri til helgen.

Ble dessverre ikke Oslo Mek forrige helg ettersom en kompis hadde konsert på en av naborestaurantene, så jeg fikk pent sette meg der. Dog var det ikke feil med en lys Staropramen i solen som en starter.

Mine favoritter på Schouskjelleren denne gang var Centennial og Dry Hop.

For øvrig hadde dere helt rett angående Grünerløkka Brygghus. Var jo ikke mulig å få sitteplass selv kl. 19!