Stasjonsvogn med romslig baksete

V70/Xc70 skal hvertfall sjekkes ut, har hatt flere Volvo tidligere og vært fornøyd med de.
Synd V90 ikke har vært på markedet et år eller to, syns den er flott men ikke aktuell i det hele tatt å kjøpe ny hvertfall.

Absolutt ikke objektiv da jeg aldri har hatt annet merke, men har vært veldig fornøyd med min Opel Insignia fra 2014. Jeg er 192 høy, og byttet til denne bilen da nr. 2 kom. God beinplass selv med sete bak. Ikke noe fartsmonster, men grei nok til mitt bruk. 2014-modellen har såvidt jeg har skjønt det vært av de mest driftssikre bilene. Opel har skjerpet seg betraktelig siden nittitallet. Har ikke sjekket, men brukt Opel pleier vel være relativt rimelig..?

• Liker
Reaksjoner: Jørn
Valgte selv XC70 pga plass i andre seterad. Dette var den eneste stasjonsvogna jeg fikk inn tre barneseter samtidig som jeg kunne bruke isofix på de ytterste setene. Hadde sykt lite lyst å kjøpe buss med 7 seter. XC70 var i 2012 rimeligere enn V70 med 4-hjulstrekk pga mulighet for mindre motor. Jeg betalte 550' inkl vinterhjul, interiørdetaljer, ratt, felger, henger, xenon, skinn, AWD... Superfornøyd. Praktisk bil.

Men eksempelvis en A6 og E-klasse er definitivt å preferere ift kjøreopplevelse!

Superben (men den hadde tre-fire meters plass til knærne) og E-klassen hadde ikke sjans i havet til tre barneseter i 2.seterad.

Dette med tre barneseter i bredden er veldig individuelt, og lar seg fint gjøre i Mondeoen vår også, selv med IsoFIX på yttersetene. Naboen har tilsvarende bil som oss, og mangler prevensjon, så de har tre barn(i hver sin setestørrelse), og det går helt fint. De skreddersydde setetypen etter hvordan de passet sammen.
Dette er for det meste kun et problem med de bakovervendte setene, setet etter babysetet, da de er noen mastodonter i baksetet.
Ja, det er smartere å velge riktig barneseter enn bil:)

Er i noe av samme situasjon som trådstarter her. snart 3 barn i huset,så større bil måte inn nå.
Vi valgte ny Superb med 150hk bensin. baksetet er STORT:)

Vi valgte Subaru Forester når vi skulle ha ny familiebil i denne prisklassen. Først og fremst fordi vi trenger svært god fremkommelighet da vi driver næringsvirksomhet i fjellet, men også fordi baksetet er veldig romslig. Hadde vi hatt tre barn så tror jeg at valget i denne klassen hadde vært enten Subaru Outback (som har blitt en finfin bil) eller utgående V70 om du ikke vil ta deg råd til V90.

Jeg har fått testet setene i svigerfars v70, og der er det akkurat plass i lengden med det store barnesetet på førersiden. Har prøvd en Octavia også men der var det ikke håp, kom ikke inn i bilen engang. Så da blir det leiting etter xc70 fremover.

Jeg har fått testet setene i svigerfars v70, og der er det akkurat plass i lengden med det store barnesetet på førersiden. Har prøvd en Octavia også men der var det ikke håp, kom ikke inn i bilen engang. Så da blir det leiting etter xc70 fremover.
Kan jeg spørre av nysgjerrighet om det var dagens eller forrige generasjon Octavia? Hadde nøyaktig samme erfaring som deg i den gamle (og jeg er 180 på en god dag), men hadde jo håpet at den nye var mer rommelig.

Har barn på 1, 2 og 9. Prøvde E-klase og 5 serie + noen andre. Ga nesten opp. En kompis tipset meg om Tesla. Kunne ikke skjønne at en sedan hadde bedre (bredere og lengre) plass i baksetet og bagasjerom enn f.eks E-klasse. Det hadde den.

Hatt Tesla i over 1 år nå og ikke tenkte andre tanker en eneste gang. Lett plass til 2 barneseter + 1 voksen i baksete, plass til egne bein når jeg kjører (182cm) og plass til tvillingvogn +++ i bagasjen.

I tillegg er det litt fartsfølelse :)
P85+ her, vurderer å oppgradere. Magisk familiebil på alle måter.

Kan jeg spørre av nysgjerrighet om det var dagens eller forrige generasjon Octavia? Hadde nøyaktig samme erfaring som deg i den gamle (og jeg er 180 på en god dag), men hadde jo håpet at den nye var mer rommelig.
Det er vel kanskje dagens modell, 2014 eller 2015. Den ser stor ut men mistenker at plassen er i bagasjerommet.

Det er vel kanskje dagens modell, 2014 eller 2015. Den ser stor ut men mistenker at plassen er i bagasjerommet.

Ser den er nevnt i en bisetning, men slår og eit slag for Subaru Outback. Har kjørt 84000 feilfrie km med min siden kjøpte den ny i juli -13. Nye modellen er bedre på alt, så....

• Liker
Reaksjoner: semmern og Preacher
Jeg tenker at det er litt hva man gjør det til. Tror egentlig det er mer enn nok plass i alle stasjonsvogner idag. Selv så kjørte jeg Fiat 500 når kidsa var så små ( en på pute og en i barnesete) og det gikk helt fint. Fikk til og med trille i bagasjerommet. I fjor så kjørte vi to voksne og to barn ( ikke barneseter) til Italia t/r i liten 500. Og dette var inkludert bagasje. Så jeg konkluderer greit med at alle stasjonsvogner fra 207 / Astra / Fabia osv og oppover vil funke greit med to barn i barnesete. Før jeg ble skilt så hadde vi en 2005 Astra og begge kidsa i barnesete, barnevogn osv fungerte helt fint. En moderne liten stasjonsvogn idag har nok større innvendig plass enn mange dyrere for 20 år siden :)

• Liker
Reaksjoner: JonA1