Stasjonsvogn med romslig baksete

Er i noe av samme situasjon som trådstarter her. snart 3 barn i huset,så større bil måte inn nå.
Vi valgte ny Superb med 150hk bensin. baksetet er STORT:)
 
Vi valgte Subaru Forester når vi skulle ha ny familiebil i denne prisklassen. Først og fremst fordi vi trenger svært god fremkommelighet da vi driver næringsvirksomhet i fjellet, men også fordi baksetet er veldig romslig. Hadde vi hatt tre barn så tror jeg at valget i denne klassen hadde vært enten Subaru Outback (som har blitt en finfin bil) eller utgående V70 om du ikke vil ta deg råd til V90.
 
Jeg har fått testet setene i svigerfars v70, og der er det akkurat plass i lengden med det store barnesetet på førersiden. Har prøvd en Octavia også men der var det ikke håp, kom ikke inn i bilen engang. Så da blir det leiting etter xc70 fremover.
 
Jeg har fått testet setene i svigerfars v70, og der er det akkurat plass i lengden med det store barnesetet på førersiden. Har prøvd en Octavia også men der var det ikke håp, kom ikke inn i bilen engang. Så da blir det leiting etter xc70 fremover.
Kan jeg spørre av nysgjerrighet om det var dagens eller forrige generasjon Octavia? Hadde nøyaktig samme erfaring som deg i den gamle (og jeg er 180 på en god dag), men hadde jo håpet at den nye var mer rommelig.
 
Har barn på 1, 2 og 9. Prøvde E-klase og 5 serie + noen andre. Ga nesten opp. En kompis tipset meg om Tesla. Kunne ikke skjønne at en sedan hadde bedre (bredere og lengre) plass i baksetet og bagasjerom enn f.eks E-klasse. Det hadde den.

Hatt Tesla i over 1 år nå og ikke tenkte andre tanker en eneste gang. Lett plass til 2 barneseter + 1 voksen i baksete, plass til egne bein når jeg kjører (182cm) og plass til tvillingvogn +++ i bagasjen.

I tillegg er det litt fartsfølelse :)
P85+ her, vurderer å oppgradere. Magisk familiebil på alle måter.
 
Kan jeg spørre av nysgjerrighet om det var dagens eller forrige generasjon Octavia? Hadde nøyaktig samme erfaring som deg i den gamle (og jeg er 180 på en god dag), men hadde jo håpet at den nye var mer rommelig.
Det er vel kanskje dagens modell, 2014 eller 2015. Den ser stor ut men mistenker at plassen er i bagasjerommet.
 
Kan jeg spørre av nysgjerrighet om det var dagens eller forrige generasjon Octavia? Hadde nøyaktig samme erfaring som deg i den gamle (og jeg er 180 på en god dag), men hadde jo håpet at den nye var mer rommelig.
Det er vel kanskje dagens modell, 2014 eller 2015. Den ser stor ut men mistenker at plassen er i bagasjerommet.
 
Ser den er nevnt i en bisetning, men slår og eit slag for Subaru Outback. Har kjørt 84000 feilfrie km med min siden kjøpte den ny i juli -13. Nye modellen er bedre på alt, så....
 
  • Liker
Reaksjoner: semmern og Preacher
Jeg tenker at det er litt hva man gjør det til. Tror egentlig det er mer enn nok plass i alle stasjonsvogner idag. Selv så kjørte jeg Fiat 500 når kidsa var så små ( en på pute og en i barnesete) og det gikk helt fint. Fikk til og med trille i bagasjerommet. I fjor så kjørte vi to voksne og to barn ( ikke barneseter) til Italia t/r i liten 500. Og dette var inkludert bagasje. Så jeg konkluderer greit med at alle stasjonsvogner fra 207 / Astra / Fabia osv og oppover vil funke greit med to barn i barnesete. Før jeg ble skilt så hadde vi en 2005 Astra og begge kidsa i barnesete, barnevogn osv fungerte helt fint. En moderne liten stasjonsvogn idag har nok større innvendig plass enn mange dyrere for 20 år siden :)
 
  • Liker
Reaksjoner: JonA1
Slår et slag til for Subaru. Driftssikre saker :)
Enig der. Men begynt å bli såpass dyre at mye annet i samme prisklasse. Ustoppelig slagordet kan eg dog skrive under på. Står aldri fast!

Comfort og kvalitetsfeeling er som dag og natt på nye modellen Outback og den førre...
 
  • Liker
Reaksjoner: semmern
Kjører superb på tredje året, meget godt fornøyd. Barnesete og bikkjebur, svelger mye bagasje utover det. Sjekk utstyrslista på denne kontra konkurrenter, får mye som standard.
 
Kjører superb på tredje året, meget godt fornøyd. Barnesete og bikkjebur, svelger mye bagasje utover det. Sjekk utstyrslista på denne kontra konkurrenter, får mye som standard.

Enig, superb har mye plass i lengde. Men er det plass til 3 barneseter på baksetet? Tror det er litt trangt i midtsetet, er det ikke? (Har ikke prøvd superb selv. Kun sjekket målene og sittet i en taxi.)
 
Jeg har blitt fortalt at siste modell Superb er har mer bredde i baksetet enn forrige modell.
 
Det bør gå, da Superb er bredere i baksetet enn min Mondeo, og der går det med tre seter i bredden. Riktignok må man skreddersy setetypene, og samtlige må festes med belte, men det går.

Vi har den nye Superben og det går nok ikke med 3 barneseter vist man skal bruke isofix. Vi har en med isofix og en bilstol uten og en pute og det går akkurat. Men bein plass er det mer en nok av.
 
Om du leser mitt svar overfor, så sier jeg nettopp det - at det går med tre seter i bredden om de er skreddersydd ift. hverandre, og festet med sele.
Så nei, det går nok ikke med IsoFIX i Superb heller.

Jøss, mye gretne folk her inne for tiden. Beklager at jeg ikke leste din kommentar så nøye;)
 
Hvorfor så få stv som er designet for 3 barneseter / 3 så og si voksne... Fatter ikke. Superb er lang og small. Bmw 5 og Passat er designet for 2 og 1/3 person bak, dvs to voksne og en blodfattig maratonløper i midten. Selv nyere MB E er trang for 3. Plass mellom bakdør og isofix-festet sete derimot er plenty. Kun Volvo har akkurat nok, men likevel litt trang, midtsetet.

De stv med største/bredest baksete er nok gamle MB E 2000-2004.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann