Støvler

Jeg foretrekker måten skoen til venstre er snøret på, enklere i bruk synes jeg. Lekre er de uansett!

Helt klart venstre. Høyre er litt vanskeligere i bruk, og jeg ofrer ikke lett funksjon for form.

+1, akkurat det jeg skulle til å skrive. Grattis med flott fottøy.

+2

Det første jeg gjør når jeg får sko som er snørt slik er å snøre dem om til en brukbar snøring.

Blir som å beholde TVen i demo modus laget for å se bra ut i butikken... ;)

TYPISK! plutslig så snudde alle når jeg først har snøret dem :cool: Får prøve litt å se. Har jo ekstra me lisser så det er bare til å endre om jeg trenger det. Fikk seg en liten omgang med "krem" i dag, synes de ble litt penere nå. Litt mørkere :cool:

20131226_095321_zps7486d243.jpg

Takk for svar folkens, en kan alltid regne med sonen :)

Subjektivt synes jeg det er enklere å få en symmetrisk snøring ved stramming ved den "upraktiske" snøringen. Alt handler vel om en vanesak, men ved tradisjonell kryss-snøring blir det fort strampt øverst, og slapt nederst, om man da ikke strammer oppover hele veien.

Men, det som funker best for meg funker ikke alltid best for alle andre:)

Som flere skriver, pene sko uansett.

Subjektivt synes jeg det er enklere å få en symmetrisk snøring ved stramming ved den "upraktiske" snøringen. Alt handler vel om en vanesak, men ved tradisjonell kryss-snøring blir det fort strampt øverst, og slapt nederst, om man da ikke strammer oppover hele veien.

Enig.

Hei!
Jeg er helt fersk på dette med sko/støvler. Kunne noen fortalt meg om bruksområder osv?
F.eks, en del boots ser behagelige ut i vår/høstvær. Men hvordan vil det bli å bruke boots om vinteren eller sommeren? Er dette et no-go? Er det noen som har et bilde som viser forskjellige typer sko osv? Mener å ha sett dette før :)

Har kjøpt meg et par ecco støvler jeg liker.
tl;dr: gå gjennom alle bruksområder, normer, og vedlikehold for en komplett nybegynner.

På forhånd takk! :)

Finnes det stilfulle boots som tåler det føret vi har i Oslo nå? Må ha kalosjer for å gå ute nå med alle skoa jeg føler meg passe vel i. Snø og salt, huff.

Siden jeg er uenig med deg lenger oppe her er det bare på sin plass å krype til korset og skrive +1.. Jeg fikk akkurat et par svarte Oxford captoes i hus, der den ene skoen var snøret "klassisk i kryss" og den andre "nymotens tversover". (Uten at jeg kunne se det på dem hadde de nok vært såvidt på en annen kundes føtter i butikken.) Og til min overraskelse konkluderte jeg med det samme som du skriver her, tversoversnøringen ga et jevnt drag over det hele når jeg strammet til. Så disse skoene forblir snøret "tversover" :)

Røk på et par Wolverine 1000 Mile Montgomery i dag, til 50% hos Sannergaten Skotøymagasin. 1000kr er gibortpris for disse støvlene! De har noen par igjen, mener å huske at det var i 42 og 43.

41cwmdC7dKL.jpg

Redigert av en moderator:
Wolverine evner å forvirre en del, fordi de har en egen "1000 mile collection" med en rekke undernavn, samt en "Gentleman", "Garrison", "Gentry" og "Women's" collection. I hver kolleksjon har støvlene/skoene forskjellige navn, men alle har etternavnet "1000 mile". Så selv om det er en "1000 mile" fra Wolverine - kan en like gjerne si det er en "Wolverine".

@paquan har testet to forskjellige modeller fra Wolverine, med vidt forskjellig konklusjon...

=> http://www.tidssonen.no/forum/stil-12/st%F8vler-7528/index26.html#post232341

EDIT: det er store prisforskjeller på dem (fra rundt 7k til 2k), så kvalitetsforskjellen paquan påpeker har gjerne sammenheng med prisen, slik det ofte er.

Redigert av en moderator: