Støvler

Mye tøffe boots i tråden her. Selv har jeg ikke veldig mye kunnskaper om sko, så da passer sånne tråder meg godt. Problemet er at det gir meg en trang til å kjøpe meg noe nytt :D

Det jeg søker er et par stilige boots som også passer bra til norske forhold med plutselig regn og kaldere dager. De bør også være egnet til glatt underlag, slik at jeg kan bruke de gjennom vinteren – men kun for bruk i landets hovedstad. Pris er mindre viktig. Hva foreslås?

Synes for øvrig Loake Bedale som postet over her traff bra for stilen (estetisk) jeg søker, men disse passer vel mindre bra på vinterstid?

De har også en modell som heter Wolf som ser lik ut, men med pelsfor. Men det er klart at dette er jo ikke noe boots som passer til basing i snøen, dette er for bybruk høst/vinter. Og da vil de funke så lenge du behandler dem godt og evt bruker en tykk sokk. Men f.eks Timberland sine "standard" boots vil nok være varmere.

Jeg angrer litt på at jeg kjøpte meg vinterstøvler med "ullfor" for et par sesonger siden. Deilig når det er kaldt, men bruksområdet innsnevres mer enn jeg liker.

De har også en modell som heter Wolf som ser lik ut, men med pelsfor. Men det er klart at dette er jo ikke noe boots som passer til basing i snøen, dette er for bybruk høst/vinter. Og da vil de funke så lenge du behandler dem godt og evt bruker en tykk sokk. Men f.eks Timberland sine "standard" boots vil nok være varmere.

Hehe, neida, trenger ikke noe å base i snøen med. Wolf-modellen får, som påpekt over, muligens et litt snevrerer bruksområdet, så tror Bedale likevel er nærmere det jeg vil ha.

Men vil f.eks. Bedale være egnet til å bruke på dager med regn og sludd? Jeg har jo ofte med paraply når været er usikkert, så det er ikke sånn at jeg kommer til å få de gjennomvåte. I tillegg er det fint om de ikke er såpeglatte.

Mulig svaret på det jeg søker er opplagt, men vet egentlig lite om hva ulike materialer tåler og ikke. Ser at Bedale - i motsetning til den litt smalere versjonen, Burford - har gummisåle. Så vidt jeg vet tåler det vann bedre, men vil selve skoen ta skade av å bli brukt gjennom vinteren i Oslo? Vil det være dumt å bruke skoen på dager med mye regn? Bør jeg i så fall bruke kalosjer, eller er det kun forbeholdt pensko?

(Beklager mange spørsmål, men kjekt å vite om man først skal legge litt penger i noe).

Meermin vs Loake

Er også på utkikk etter nye, stilrene vinterboots. Sett på Loake, som har noen fine designs, men hører mye godt om Meermin.

Er Loake sammenlignbart, eller er Meermin vesentlig mer "bang for the buck?"

I prisklassen 1600-2200,-

Da kan høsten komme. Loake Bedale i "tan" kjøpt inn :). Alle bilder stjålet fra nett.

clothes_130314_4610.jpg

images

turn+up+denim+Bedale.png

Goodyear welted rubber soles :cool:

Hvor handlet du disse? De var griseflotte.

@ChristianN jeg kjøpte de på Loake sin butikk i Prince Arcade i London. Vet at Dagestad kan skaffe alt fra Loake. Ellers har jeg bestilt Cannon fra herringshoes.co.uk og der har de også disse.

Redigert av en moderator:
Bare vær klar over at bildene inneholder to forskjellige modeller. De på det nederste med bukseoppbretten er Loake Chester og er ikke støvler men sko med lærsåle. Jeg har de selv, og kjente de igjen umiddelbart

Takk for heads up, jeg ser det når du sier det men la ikke merke til det i farten :). Både sko og støvelutgaven ser dog ut til å være pene fottøy!