Spilltråden

Bra initiativ denne tråden (ja, jeg er en treiging)!

Første spillene jeg spilte på "privaten" må vel ha vært Manic Miner (eller var det Miner 49er?) på Apple IIe. Det ble også en del Atari så vidt jeg kan huske. Castle Wolfenstein var jo en hit, men da på PC. En spinn-off av denne var det fantastiske Duke Nuke'em. Det første spillet med "attitude", slik jeg ser det.

Det var først med N64 i 1997 at jeg ble mer hekta på konsoll, selv om jeg måtte ha Microsoft sine Flight Simulators til PC-en, og da helst Combat Flight Simulator (WWII). PS3 nå, har gått i Burnout og Tiger Woods for det meste. Det siste par åra har det vært mye støv på konsollene. Det er mer øldrikking og flipper på Tilt som gjelder. :)

Så til mine spørsmål til dere kyndige spillfolk der ute (etter en litt lang intro :) ):

1. Det beste FPS for min del er Perfect Dark (N64). Vi spilte split-screen og jeg elsket spesielt statistikken og informasjonen i etterkant av en runde med kompiser. Head-shot, "most deadly", "coward" osv. Har ennå til gode å finne samme game play. Noen tips? Mine konsoller er: N64, GameCube, PS2, PS3 og Nintendo wii. Tips gjerne om eldre spill til disse.

2. Combat Flight Simulator. Finnes det noe i dag til Mac (as if...) eller PC som er på høyde med f.eks. "European Theater"? Ser at det er noe online greier der ute. Hvordan funker dette? Er altså ute etter realistiske simulatorer gjerne med simulator-motoren til Microsoft som er kjent for å være veldig bra.

Jeg har skjønt at GTA 5 er bra og i vinden akkurat nå, og har spilt både Vice City og San Andreas. Så det er ikke behov for å tipse meg om akkurat dette spillet. :) Akkurat som det ikke er vits å tipse meg om Rolex Sub skulle jeg ønske meg en ny klokke... ;)

Game on! :cool:

PS: Spilte forresten Perfect Dark med noen kompiser nå i vår. Syntes det holdt seg bra jeg! Grafikken er jo ikke allverdens, men hallo? Gameplay. Mmmmmmm..... :eek:
 
Når det gjelder kampflysimulatorer: hva er du på utkikk etter?

Selv har jeg utallige timer i IL2-serien. Mektig imponerende! Er det moderne kampfly du er på utkikk etter så er det vel DCS som er tingen for deg. Eventuelt Falcon 4 Allied Force.
 
Når det gjelder kampflysimulatorer: hva er du på utkikk etter?

Selv har jeg utallige timer i IL2-serien. Mektig imponerende! Er det moderne kampfly du er på utkikk etter så er det vel DCS som er tingen for deg. Eventuelt Falcon 4 Allied Force.

Takk for tips!

Jeg er ute etter realistiske historiske simulatorer (andre verdenskrig, eventuelt Korea hvis det finnes (?)). Det er litt viktig at det er en "simulator" og ikke et "spill" i så henseende, jf. f.eks. Need for Speed (spill) vs. Gran Turismo (simulator).

Excuse my ignorance: IL2? Hva er det?
 
00B5B191-56BB-45B5-AFCE-8FA9CB0BC2EF-6868-000005378D35A446_zps9aee204b.jpg

GTA harselerer mye med ting i samfunnet, også trenden med store klokker:)
 
En meget god flysimulator, dog fra WWI, er Rise of Flight.

RoF er et helt fenomenalt spill! Ikke så voldsomt mye marginer de hadde, på den tiden der.

Ilyushin IL-2 Sturmovik er en slik maskin:
Il2_sturmovik.jpg

IL-2 serien er skikkelig artige spill! Selv om det heter IL-2 så kan du altså fly adskillig flere flytyper enn dette.
IL-2 har sin styrke i en meget god fysikk (som K N U S E R alt Microsoft har gitt ut innenfor sjangeren), samt at det kan være veldig avansert eller veldig enkelt. Du får gode gamle IL-2 1946 til 7 EUR på Steam, eventuelt det mer moderne IL-2 Cliffs of Dover for litt mer.
 
Dere må starte med dota 2 ! Om det er noen som spiller så er det bare og sende pm så kan vi ta noen matcher
 
Backlogen med Xbox360 spill er blitt ganske lang. Begynte på Portal 2 i går. Digger det så langt! Synd det er forholdsvis kort :/
 
Har i det siste fått en heftig trang til å spille Heroes 3 igjen, men da fortrinnsvis på Ipad'en min. At Ubisoft ikke har relansert dette er meg en smule rart da jeg tror det ville solgt som hakka møkk! :p
 
Har i det siste fått en heftig trang til å spille Heroes 3 igjen, men da fortrinnsvis på Ipad'en min. At Ubisoft ikke har relansert dette er meg en smule rart da jeg tror det ville solgt som hakka møkk! :p

+1

Det hadde passet veldig godt på iPad!
 
Har i det siste fått en heftig trang til å spille Heroes 3 igjen, men da fortrinnsvis på Ipad'en min. At Ubisoft ikke har relansert dette er meg en smule rart da jeg tror det ville solgt som hakka møkk! :p

Det hadde vært fantastisk! Eller kanskje enda bedre, Heroes 2!
 
@s2bu Hvilke spill spiller du? Kjøpte x-box one i vinter etter jeg hadde kjøpt PS4 og fant ut at grand turismo ikke kom ut til PS4. Så det ble det en x-box one også for å få forza :p
 
Redigert av en moderator:
Har xbox one med Forza og FIFA og Titanfall, men har vel egentlig ikke blitt så mye spilling på den..

Playstation 4 har jeg runda Black Flag, og nå nylig Watchdogs.

Er egentlig en xbox-tilhenger, men har så mye venner som sverger til Playstation, så fleste multiplayer-spill blir kjøpt der.

Xboxen blir nok "dessverre" bare brukt til ekskusive spill. Det sagt gleder jeg meg til Forza Horizon 2 :D
 
Er veldig dårlig oppdatert på xbox fronten nå, trudde ikke den kom i salg før til høsten, men ser nå på elkjøp at dem selger en såkalt import versjon, noen ulemper med å kjøpe den? Eller er det kun norsk meny å slikt man ikke får? Som sikkert kan oppdateres når den norkse versjonen kommer?

Hadde nok funnet ut av dette etter litt googling, men regner med dere som allerede har en har full oversikt :)
 
Er veldig dårlig oppdatert på xbox fronten nå, trudde ikke den kom i salg før til høsten, men ser nå på elkjøp at dem selger en såkalt import versjon, noen ulemper med å kjøpe den? Eller er det kun norsk meny å slikt man ikke får? Som sikkert kan oppdateres når den norkse versjonen kommer?

Fungerer smertefritt. Fikk min levert fra Tyskland på lanseringsdatoen i fjor. Norsk språk/marked osv er ikke på plass enda, har valgt lokasjon i USA så kan handle spill fra US store inntil norsk er på plass. Skal ikke være noe problem å bytte til Norsk når den dukker opp. TV-guiden osv fungerer heller ikke for Norge, gjelder nok xbox music og diverse film/tv-tjenester også.