Spilltråden

Her kan jeg være med! Jeg benytter både PS3 og xbox, selv om PS3en er den som får mest tid. Hvis noen vil ta en runde Call of Duty er det bare å sende dm for brukernavn!

Veldig lite effektivt med DM da, men skal ta kontakt med en grafiker og et trykkeri og sjekke litt hva det koster med DM i ett opplag rundt dette. Holder deg snarlig oppdatert.
 
Skjønte svært lite av det siste innlegget ditt Entropy :)

Det som jeg synes er synd med de nåværende konsollene er at flertallet blant mine venner spiller Playstation, så skal jeg spille sammen med de online må jeg krype til korset å bruke PS3en selv også. Onlinedelen til xbox er jo i en helt annen liga mtp stabilitet og flyt. Dette kommer nok av at tjenesten koster noen få kroner å bruke, men da slipper man hackehelvete fra Sony..
 
Det kan, og bør leses satirisk, ironisk og kansje også sarkastisk. Men absolutt med humoristisk overtone.
 
Veldig lite effektivt med DM da, men skal ta kontakt med en grafiker og et trykkeri og sjekke litt hva det koster med DM i ett opplag rundt dette. Holder deg snarlig oppdatert.

Jeg mistenker at dette har noe med en annen betydning av DM enn den jeg tenkte... men jeg er også litt forvirret.
 
Gamet wow tbc, wotlk og noe cata. Var fantastisk morsomt, men ble nedprioritert etterhvert. Fristende å begynne igjen egentlig.. Nei..nei..nei!!
 
Jeg mistenker at dette har noe med en annen betydning av DM enn den jeg tenkte... men jeg er også litt forvirret.

DM=Direct marketing. Også kjent som usannsynlig mye papir som ligger i postkassa, foran døra og som regel i peisen.
PM=Personal message.
;)
 
DM=Direct marketing. Også kjent som usannsynlig mye papir som ligger i postkassa, foran døra og som regel i peisen.
PM=Personal message.
;)

På Twitter bruker man Direct Message. Beklager om det skapte forvirring for deg. ;)
 
Vell, når noen lager en spilltråd må nesten Mass Effect serien nevnes så mye som mulig.

På papiret høres det noe cheesy ut og har blitt beskrevet som en "rom-opera", men herre min skaper så bra. Om spill også skal bedømmes ut fra re-play value og potensiell tidsbruk er dette også i en klasse for seg selv. Om man virkelig skulle sette seg ned for å få med seg alt tror jeg man fort kunne brukt 150 timer på å spille gjennom triologien.

Utvilsomt mine beste spilløyeblikk og solid kvalitet gjennom hele triologien. Budsjett som en hollywoodfilm og stemmeskuespill av b.a Carrie-Anne Moss, Seth Green, Martin Sheen og Adam Baldwin. Blant de få underholdningsproduktene man virkelig føler seg involvert i. En filmatisering er vist også under utvikling så dette burde man få med seg :p
 
Redigert:
Shepard setter helt klart Mass Effect på kartet over episke spill!

*mass effect SPOILERS incomming*


Desverre ble jeg utrolig skuffet over hvordan historien sluttet. Har ingen problemer med å takle en negativ slutt på BioWares premisser, men når alle valgene du har tatt underveis - alt fra å velge hvem på laget som må dø i ME1, utrydde en hel rase, avgjøre fremtiden for Rachni osv osv - så klarer de å lage en ending som ignorerer ALT du har gjort. Følte meg helt tom når rulleteksten kom, hadde ingen av de vanskelige valgene jeg hadde tatt noen betydning når alt kommer til alt? ...really?
 
Shepard setter helt klart Mass Effect på kartet over episke spill!

*mass effect SPOILERS incomming*


Desverre ble jeg utrolig skuffet over hvordan historien sluttet. Har ingen problemer med å takle en negativ slutt på BioWares premisser, men når alle valgene du har tatt underveis - alt fra å velge hvem på laget som må dø i ME1, utrydde en hel rase, avgjøre fremtiden for Rachni osv osv - så klarer de å lage en ending som ignorerer ALT du har gjort. Følte meg helt tom når rulleteksten kom, hadde ingen av de vanskelige valgene jeg hadde tatt noen betydning når alt kommer til alt? ...really?

Du må gjøre ett søk på "indoctrination theory" på youtube. Bioware har praktisk talt bekreftet at dette stemmer, så jeg mener det setter avsluttningen i ett helt nytt lys. Men er enig i at valgene dine skulle ført til noe litt mer enn noen ekstra skip i en cutscene og noen ekstra "war-assets". Om du likte Mass Effect burde du også sjekke ut Star Wars Knights of the Old Republic spillene som ble utgitt av Bioware og Obsidian, samme type herlige historie og fantastisk persongalleri.
 
Skal helt klart sjekke det! Er svært glad i ME universet, men det jeg glemte å skrive ovenfor var jo at det var svært mange feil opp mot slutten også. Eksempelvis så var det personer ble gikk fra å stå sammen med Shepard på bakken til plutselig å befinne seg ombord Normandy. Tror det ble kuttet en del svinger for å få slutten til å passe med skriptet
 
rsDjtN5.gif

Man vet man kjeder seg på lesesalen når man ser hele. Takk!

Her går det i XBOX. Liker ikke Playstationkontrollen i det hele tatt. Den er for liten og det at joystickene er konkave er meg uforståelig. Har spilt mye Halo 3, Cod og GTA opp gjennom årene. Nå tildags går det mest i FIFA..

Ellers er jeg en stor fan av Mario Kart og Golden Eye. Kommer nok til å kjøpe en N64 etter sommeren bare pga de to spillene :)
 
Redigert:
Man vet man kjeder seg på lesesalen når man ser hele. Takk!

Her går det i XBOX. Liker ikke Playstationkontrollen i det hele tatt. Den er for liten og det at joystickene er konkave er meg uforståelig. Har spilt mye Halo 3, Cod og GTA opp gjennom årene. Nå tildags går det mest i FIFA..

Ellers er jeg en stor fan av Mario Kart og Golden Eye. Kommer nok til å kjøpe en N64 etter sommeren bare pga de to spillene :)

Tok meg selv i det samme... Hva går det i på BI om dagen? Mario Kart og GoldenEye er for øvrig storartede multiplayerspill den dag i dag!
 
Jeg går ikke på BI, men nå om dagen går det i Økonometri og ett fag som heter Foundations of Finance. Eksamen imorgen og fredag!

Forresten kan dette bli kult!
 
Ah, jeg var sikker på at jeg hadde sett deg poste et eller annet BI-relatert før, ja ja. Uansett, tungt med tandemeksamen i såpass sprikende fag, lykke til!

For øvrig, hva tenker folk om den nylanserte XBoxen?
 
hva tenker folk om den nylanserte XBoxen?

Jeg synes den virker spennende, selv om det ikke var noen enorme overraskelser på hverken hardware eller funksjonalitet :)

To ting har jeg merket meg i etterkant:
- Folk var (og er) veldig negative til selve presentasjonen av den nye xboxen, til tross for at all den informasjonen som de savnet om utviklingsmuligheter og fremtidige spill sannsynligvis vil bli presentert i dybden på E3 om 3-4 uker.

- Folk er i harnisk over at MS "tvinger" spillere til å betale for spill man låner av en venn, til tross for at det er akkurat slik Steam, plattformen så mange spillere elsker, gjør allerede. Det er jo egentlig en veldig logisk, nødvendig avgjørelse.

Jeg gleder meg til å se mer av hva de kan tilby av nye spill når det går mot juletider, og veldig spent på de nye franchisene det var snakk om på presentasjonen.

Her er forøvrig en HW-sammenligning av Xbox One og PS4.
 
For øvrig, hva tenker folk om den nylanserte XBoxen?

Er positiv til One. Tror nok mange gamere ble skuffet da den kanskje ikke virker å være like rettet kun mot spill som PS4, men jeg spiller på langt nær så mye nå som før, og liker at de går i retning av mediasenter med god spillfunksjon i tillegg. Det som ble vist frem av Microsoft var meget rettet mot det amerikanske marked, men har stor tro på at dette blir tilpasset andre land også, dog kanskje ikke med like mye funksjonalitet.

Har hatt 360 og PS3 i mange år, og 360 er i mine øyne en mye mer komplett maskin med overlegen brukervennlighet. Kjøpte PS3 mye grunnet at mine venner har valgt denne maskinen og for å spille online med de hadde jeg ikke annet valg. Stabiliteten på onlinedelen til PS3 har ergret meg stort, samtaler med andre under spill surrer og hakker, og har fortsatt mareritt om disconnecting i Black Ops.. Fordelen PS3 har er at den har Bluray. Håndkontrolleren til 360 ligger perfekt i mine hender, men PS3en sin har dårligere joysticker og den har en tendens til å gli/glippe når man er klam i hendene under en dramatisk kamp i Fifa. D-paden på PS3 er dog mye bedre, men den blir knapt brukt.

Sett bort fra hardware så liker jeg også utvalget spill bedre på 360, de har bedre eksklusive titler og langt på nær like mange buggy spill. Skyrim eller Bayonetta på PS3 er kroneksempler på dette.

Ankerpunktet, og kanskje det viktigste i mine øyne er som nevt onlinedelen. Ja, hos 360 må man betale noen få kroner for å få tilgang, men ai så mye mer stabilt og innholdsrikt xbox live er kontra ps3 multiplayer/ps-store.

Totalen av dette gjør at jeg i utgangspunktet er mer positiv til One fremfor PS4, og har ikke sett noe som forandrer på dette så langt.
 
Redigert:
Jeg er litt skeptisk til always-on i kinect, og noe av ryktene om at MS skal bruke den til å se hvor mange som ser på film i stua di, etc. Men specsa virker bra, og det ser ut som om man får mange muligheter mtp multimedia. Xboxen i stua i dag brukes nok 60% til netflix og streaming fra hjemmeserver, så det er bra!
 
Jeg er litt skeptisk til always-on i kinect, og noe av ryktene om at MS skal bruke den til å se hvor mange som ser på film i stua di, etc.
@Alinoe +1. Er ikke veldig paranoid rundt sånt selv, men det er noe med det å ha et stort kamera pekende rett inn i stuen hele tiden som gir meg en litt uggen følelse.

Etter at de to presentasjonene har fått sunket inn litt så føler jeg at PS4 virker som en mye mer fristende pakke. Xbox One har mye fluff jeg rett og slett ikke bryr meg så mye om, og det at du skal kontrollere den med stemme og armveiving er bare ikke fristende. Jeg vil i utgangspunktet ikke snakke til konsollen min, og ihvertfall ikke på engelsk... :rolleyes:

Legg til at flere av multimedia-funksjonene Microsoft brukte mye tid på å fremheve som viktige deler av konsollen er veldig "skreddersydd" for det amerikanske markedet. Stemmestyringen og tv-funksjonaliteten og alt det der.

PS4 virker som den har hovedfokuset på spill, og så kommer de andre funksjonene som streaming, film og musikk som en ekstra greie den gjør bra. For meg er dette mye nærmere hva jeg vil ha fra min neste spillkonsoll. :)
 
Redigert av en moderator: