SPØRREUNDERSØKELSE Daytona

Hvilken Daytona, 116500 eller 116520, svart eller hvit?


  • Antall stemmer
    68
Medlem
26. april 2011
Innlegg
5.073
Hvilken liker du best?
116520/116500, svart/hvit?
Og hvorfor?
Ikke anonym stemmegivning.

1707292849648.jpeg

1707292996112.jpeg
 
Jeg stemte 116500LN hvit. Kun fordi jeg mangler en klokke med hvit skive i samlingen og jeg synes den er fresh i kontrast til den sorte bezelen. Så den er så close opp i mot sort skive at det er rett og slett så enkelt som at jeg kunne tenkt meg hvit skive for å komplettere min egen boks. Den sorte er mer elegant - hvit mer sporty.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
116520 hvit, enkelt og greit fordi det er daytona. Keramisk bezel på daytona er ikke helt min greie, selv om jeg hadde nok ikke styrt meg om den var tilgjengelig over disk
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
116500 hvit er penest.
Det er jo klassisk uansett, men når du kan velge....

8- )
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
En liten løypemelding per nå.

Litt overrasket hvor attraktiv 116500 synes å være ift 116520:
1707306951786.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Det må være bezelen som gjør utslaget. Uten at jeg helt vet hvorfor. Stål synes jeg er finest med keramisk bezel, men på edelt metall skal den være i gull. Selv om unntaket er Platina.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
116520 sort.
Klassisk look. :)
Har hatt den med hvit skive.
Herlig klokke, men lesbarhet var ikke noe å skryte av.
Regner med at den med sort skive er et hakk bedre.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Jeg har 116520 og 116500 i sort. Tror jeg ville stemt på 116500. Har prøvd den flere ganger, men av en eller annen grunn får jeg ikke helt feelingen når jeg har den på håndleddet. Vanskelig å forklare, men synes den nesten får litt plastikk-look når jeg bruker den selv. Samtidig har jeg lyst på den.
 
Stemte på sort 116500. Har tidligere hatt hvit 116520 og 116500, men tenker sort ceramic er den eneste klokken en trenger. (Pluss en obligatorisk dressklokke, beater, dykker og GMT naturligvis).
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Har hatt en del forskjellige av disse, men utrolig nok aldri vært 100% tilfreds.

Jeg startet med 116520 med hvit skive. På denne syntes jeg subdialsene ble litt «blasse» da de er sølvfarget i stedet for sort.

Neste jeg hadde var 116500 med sort skive. Sort går i utgangspunktet litt mer under radaren, som er bra, men med så mange polerte deler på klokken ble det likevel litt for mye bling og litt for lite stealth. Eneste som var stealth med denne var lesbarheten.

Etter dette gikk jeg for 16520 med sort skive. Helt topp til hverdags og jeans, men byttet fort til hvit skive da det for meg er det som er mest «riktig» for Daytona. Likte denne godt men ble dessverre lite brukt, så da måtte den gå.

På bakgrunn av dette stemte jeg for 116500 med hvit skive.
Fikk forresten lov til å velge farge på 126500 som jeg nå går og venter på, så da blir også denne hvit den dagen den dukker opp:D
 
Niks. Lesbarhet på Daytona, svart/hvit 116520/116500 er håpløs. Har iPhone til å se tiden.
Var det ikke noe i en tråd om at ekte entusiaster ikke stiller klokka? Kan vi da trekke slutningen at for entusiaster betyr ikke lesbarheten noe ? :rolleyes:
 
116520 sort er penest, men, som andre her sier: For middeladrende øyne er den omtrent uleselig. Den hvite er litt bedre. Dersom spørsmålet i undersøkelsen var "Hvilken Daytona ville du selv kjøpt? Husk å ta hensyn til aldersvekket syn og det faktum at du har to klokkebokser fulle av ur med sort skive og dessuten alltid ender opp med å selge kronografer, til og med den flotte 16520 som du idag kunne kjøpt en ny bil for, kort tid etter innkjøp for å handle inn enda et dykkerur som aldri kommer til å komme nærmere vann enn det som måtte søles fra kranen når du vasker hendene etter stadig hyppigere toalettbesøk så nå er det snart påtide å trosse frykten for "the love glove" og bestille time hos urologen" ville svaret vært 116500 hvit.
 
Sånn rent designmessig kler begge modellene hvit skive best! De som mener noe annet har dessverre feil.
 
  • Haha
Reaksjoner: holmby
Personlig liker jeg med keramisk besel mest, jeg er liker både praktiske egenskaper (ripefri) og moderne/maskulin look ift. stål.
Av sort eller hvit 116500 har jeg alltid likt sort best, fra jeg så de første bildene, til å ha begge i hånda og boksen. Den er mye kulere "live" enn på bilder, det skinner og blinker fra alle steder på klokke/skive. Sort er mer maskulint, og jeg synes også fargetemaet er mer "cleant" enn hvit, der det er 3 farger (stål, hvit, sort). i stedet for 2 som går igjen. Men hvit er også veldig fin, særlig på sommeren...
Men på et kvinnehåndledd ville jeg kanskje foretrukket 11520 i hvit (eller med sølv hvittgull-skive som samboer har...).

1707395209103.jpeg


1707395193712.jpeg
 
Etter et par dager med 116500 svart på armen så overrasker den positivt, men hvis @Hansaeng hadde tilbudt meg bytte i denne tror jeg kanskje jeg måtte takket ja: https://www.tidssonen.no/forum/thre...er-2015-mot-rolex-daytona-16520-116500.68494/

Syns hvit 116500 er veldig flott, men enig med @GrimReaper at svart kanskje er mer klassisk og elegant.
Jeg har hatt både 116500 sort og hvit 2 ganger hver. I runde 1 likte jeg sort best, nå liker jeg hvit best. Nå gleder jeg meg til at jeg blir litt lei den så jeg får realisert denne..
55A733DA-D737-43E6-92D0-00B6A2C85EB8.jpeg