SPØRREUNDERSØKELSE Daytona

Hvilken Daytona, 116500 eller 116520, svart eller hvit?


  • Antall stemmer
    68
Hvordan skal du få realisert den der? Sølv-skiva til 116500?
IMG_0391.jpeg

Slik…
 
Du nevner ikke 116520, hva tenker du om den ift 116500?
Etter diverse forsøk så liker jeg da best 16520 da den tåler litt mer røft utseende. Den har ikke så mange polerte flater så litt rusk på bezel gjør ikke så mye som på den mer skinnende 116520. Dessuten liker jeg skivene bedre på 16520.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Hvit 116500 (som jeg prøver å overbevise meg selv om at jeg ikke «liker»)
Hvorfor vil du ikke like den? Hele verden går jo apeshit etter den så den må jo være helt fenomenal.

Selv elsker jeg Daytona, men at disse stålmodellene er så hinsides populære og overpriset forstår jeg ikke. Sååååååå fin er ikke den hvite. ( eller sorte for den saks skyld ) at de skal gå for gullpriser. Men den diskusjonen er jo som å piske en død hest så den kan vi jo la ligge.
 
Hvorfor vil du ikke like den? Hele verden går jo apeshit etter den så den må jo være helt fenomenal.

Selv elsker jeg Daytona, men at disse stålmodellene er så hinsides populære og overpriset forstår jeg ikke. Sååååååå fin er ikke den hvite. ( eller sorte for den saks skyld ) at de skal gå for gullpriser. Men den diskusjonen er jo som å piske en død hest så den kan vi jo la ligge.
Liker den bedre på bilder enn i virkeligheten. Der den keramiske bezelen gjør at den sorte virker større, synes jeg det er vice versa med den hvite.

Er det riktignok én Daytona som er undervurdert i mine øyne, så er det denne:

IMG_1138.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og GrimReaper
Etter 10år++ med ulike Daytonaer så er jeg rimelig sikker på at dette er den ultimate herre-varianten :cool:
Vis vedlegg 359982
Men den har ikke Rolex-verk?? Klarer ikke skille denne klokka fra Breitling/Hublot/div påfugler med ETA.
Neida. Kødder. Den er aldeles nydelig!

Mitt dilemma med denne, og 116520, er praktisk kjeramisk bezel vs design.
Dette dilemmaet, er hovedmotivsjonen for spørreundersøkelsen.
Også, som all vintage, er 16520 mer skjøre (ikke bare bezel, men også skive og visere).

Tror kanskje, over tid, at jeg heller mot praktisk foran design.

@GrimReaper Enig i at stål-Daytona nærmer seg smertepunktet for hva de er verdt, men det blir heller ikke riktig å si at du kan kjøpe en gull-modell for samme pris da de faktisk er dobbelt så dyre... (=mange ekstra penger).
 
Men den har ikke Rolex-verk?? Klarer ikke skille denne klokka fra Breitling/Hublot/div påfugler med ETA.
Neida. Kødder. Den er aldeles nydelig!

Mitt dilemma med denne, og 116520, er praktisk kjeramisk bezel vs design.
Dette dilemmaet, er hovedmotivsjonen for spørreundersøkelsen.
Også, som all vintage, er 16520 mer skjøre (ikke bare bezel, men også skive og visere).

Tror kanskje, over tid, at jeg heller mot praktisk foran design.

@GrimReaper Enig i at stål-Daytona nærmer seg smertepunktet for hva de er verdt, men det blir heller ikke riktig å si at du kan kjøpe en gull-modell for samme pris da de faktisk er dobbelt så dyre... (=mange ekstra penger).
Svaret er A eller P-serie 16520. Jonny har en nydelig hvit en.. Bytt den sorte Daytona-C'en i den :cool:
 
Det er fortsatt nyttårstilbud :geek:
@Genta
 
Det er fortsatt nyttårstilbud :geek:
@Genta
Vet. Var i dialog med J før jeg kjøpte min C (for ei uke siden). Jeg hadde ikke 300’ og han var ikke interessert i ytterligere prisnedgang. Synd, for jeg kunne gjerne hatt denne! Samtidig, setter stor pris på C-bezel. Større enn jeg trodde. Også bruker jeg Daytonaen til pent/jobb, så litt ekstra bling gjør susen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hansaeng
Jeg mistenkte at det kunne komme ny Daytona i 2016, så jeg reserverte faktisk 3-4 uker før Bazel.
Den kom, og det var kun hvit jeg var interessert i. Hadde tidligere eid 116520 i hvit og sort – 2 ganger hver:giggle:
Jeg ble litt skuffet over valget i hvitt etter noen måneder, men det ble jo nesten umulig å sette seg på liste for sort - fikk det til likevel.
Solgte hvit 116500 og grønn 116508 i 2017, for å realisere Platona.

I 2020 fikk jeg 116500 sort og den blir.

Så min rangering blir følgene etter å ha eid en haug med Daytona:

116500 sort
116520 hvit
16520 sort Patrizzi

EDIT: Har kun sett 126500 på bilder, men den tror jeg ikke er så veldig interessant for min del. Litt "større" og blank ring på bezel, njæææ...
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
Men den har ikke Rolex-verk?? Klarer ikke skille denne klokka fra Breitling/Hublot/div påfugler med ETA.
Neida. Kødder. Den er aldeles nydelig!

Mitt dilemma med denne, og 116520, er praktisk kjeramisk bezel vs design.
Dette dilemmaet, er hovedmotivsjonen for spørreundersøkelsen.
Også, som all vintage, er 16520 mer skjøre (ikke bare bezel, men også skive og visere).

Tror kanskje, over tid, at jeg heller mot praktisk foran design.

@GrimReaper Enig i at stål-Daytona nærmer seg smertepunktet for hva de er verdt, men det blir heller ikke riktig å si at du kan kjøpe en gull-modell for samme pris da de faktisk er dobbelt så dyre... (=mange ekstra penger).
Kanskje en liten overdrivelse, men hvis vi ser på bruktprisene er de på rundt 300ish enda såvidt jeg ser. Mulig reel kjøpspris er lavere. En gullmodell på oysterflex koster vel ikke over 400 enda tror jeg. ( har ikke sjekket) Men jeg vet hva jeg ville valgt. Jeg hadde lagt på både 75-150k for å få gull når det allikevel er det man betaler i overpris for stål.
Da sitter jeg ihvertfall ikke igjen med følelsen av bli buttfucked. Pardon my french.

Edit: med mindre man kan kjøpe over disk. Da hadde jeg fortsatt valgt gull over stål så lenge man har økonomi til det, men av stålmodellene hadde det blitt hvit skive :)
 
Redigert:
Kanskje en liten overdrivelse, men hvis vi ser på bruktprisene er de på rundt 300ish enda såvidt jeg ser. Mulig reel kjøpspris er lavere. En gullmodell på oysterflex koster vel ikke over 400 enda tror jeg. ( har ikke sjekket) Men jeg vet hva jeg ville valgt. Jeg hadde lagt på både 75-150k for å få gull når det allikevel er det man betaler i overpris for stål.
Da sitter jeg ihvertfall ikke igjen med følelsen av bli buttfucked. Pardon my french.

Edit: med mindre man kan kjøpe over disk. Da hadde jeg fortsatt valgt gull over stål så lenge man har økonomi til det, men av stålmodellene hadde det blitt hvit skive :)
Ja, reel kjøpspris et litt lavere.
OF med c-bezel opp ca 125'. Men da får du en klokke uten lenke
PM opp ca 225' = sabla mange penger. En klokke uten C.
Hvis valget var nytt fra AD er prishoppene enda større, henholdsvis 200' og 325'.

Altså, er det ikke bare-bare å kjøpe PM. Mange ekstra penger og enda flere lemmer i dilemmaet. Derfor havnet jeg på stål.