Solbrilletråden

Eg har en del Maui jim , ray ban m.m , men til sportsbriller er det lite som slår optikken til Oakley. Ellers er Serengeti brillene noke av det beste eg har prøvd til bilkjøring. Berre synd dei vart levert med synskorreksjon og ikkje fungerer so godt lenger.


Be butikken du kjøpte de av, bestille inn nye original glass. Koster litt, men enkelt å skifte om du ønsker.
(Rart de ikke fulgte med når du kjøpte, selv om du hadde med styrke :rolleyes:)
 
Takk for tilbakemelding.
Jeg er smått i gang med Kilimanjaro planlegging og ser etter et par ekstra briller primært til slikt bruk, jeg må nok prøve deres Explorer og Vermont serie før kjøp. Satser for at passformen er bra, disse er foreløpig på min førsteplass. Ser frem til å teste de, samt føle på om glass på disse er bra nok for topptur.
 
Er det noen her som har erfaring med Julbo briller?
Tenker primært på Vermont Classic serien.
Jeg er godt fornøyd med et par Shield (ligner Explorer) med Cameleon-glassene, fotokromatiske og polariserende. De har sidebeskyttelse som kan tas av når det ikke trengs, noe som gir bedre lufting og mindre dugg.
Stenger som går helt rundt øret er jeg skeptisk til. Hvis de trykker, kan det bli irriterende når du skal gå med dem i flere timer.
7562Principale.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: titan
Tusen bukker og mange takker gutter,
Bra med innspill, enig med stengene som går rundt øret kan potensielt være meget slitsomt. Jeg er opptatt å finne briller som sitter bra selv under fysisk aktivitet og mye svette. Vil helst unngå å bruke dykkermaske stropp på solbrillene. :cool:
Kommer også til å bruke litt tid på å finne riktig valg av glass, hvilke egenskaper bør de ha og slikt. Av erfaring så er jeg veldig fornøyd med polariserte glass, ser dere nevner cameleon glass, dette burde kanskje være standard med tanke på egenskapene de gir..
Dette blir spennende, jeg ser frem til å teste de forskjellige typene som finnes og oppdatering vil komme etterhvert! ;)
 
Det gikk litt fort, BMP type nett er bestilt. "Hipster-brille" og "topptur-brille" snart i boks,- type postkasse.
Tusen klemmer og mange takker for hjelpen!
-Jeg ser frem til å teste brillene og antar at de vil passe meg utmerket. :)
D1909908-B6E4-42E0-BB6F-C07154286939.png
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
Ikke overtenkt dette :) Det aller aller meste fra kvalitetsmerker som er laget for slikt formål fungerer utmerket.
Er det Cebe, Oarkley eller annet og de dekker for sol inn fra siden så hadde jeg tatt de uten å tenke så mye mer på det. Prøv de selvfølgelig på å se at de er behagelige, men ellers er du good to go.
+1
De som er skeptiske til den type brillestenger har jeg en mistanke om ikke har prøvd de selv.
Joda, har nok prøvd dem :cool:
DSC_0612.JPG

Har hatt mine siden 1994, og brukt dem på feltarbeid på Svalbard og toppturer på snø.
Fantastiske briller, og de kommer nok til å overleve Julboene. Men det blir fort til at jeg velger et par moderne, lette, luftige briller på tur.
Med mine store ører og klumpete skalle er jeg følsom for brillestenger som trykker. Cébé kan heldigvis reguleres i lengden og de er ikke altfor stive i bøyen. Julbo sine ser ut til å være faste og gå helt rundt øret, og da bør størrelsen passe.
 
Hei @Timekeeper
Er det store forskjeller på Gregory Peck og O’Malley ? Eller føles de like på?

Har selv Gregory Peck og er veldig fornøyd med disse og vurdere å bestille et par O’Malley


O’malley er marginalt større på 48mm og mer avrundet i passform, og litt større glass også høyden. Mer avrundet utseende spesielt mot siden av glasset hvor peck har mer en utstikker. Ikke så «sharp» i utrykket. Men jeg liker begge. En knapp på omalley. Har bestilt meg mitt 4 par!
 
Takker:)
O’Malley er vel 5mm kortere på lengde og bredde. Merkes dette? Tenkte å bestille de som brilleinnfatning så kjedelig å bomme vist de ikke passer. Så mulig jeg må ta en kjøretur til nærmeste optiker å teste.
 
Enig i vurderingene av Oliver Peoples, meget god kvalitet kombinert med tidløst uttrykk.