Solbrilletråden

Går for det meste i disse to fra Oliver Peoples
E84E7A31-2EF4-4658-95F0-890F16082F25.jpeg
 
Sliter med at mine Clubmasters har blitt for løs/vide. Noen som vet om dette lar seg fikse?
 
Mine Clubmasters fikk seg litt juling etter å ha falt ut fra skjortelommen og ned på bakken, hvorpå jeg hoppet på dem i en god halvtime, under fjorårets Gabrielle-konsert på Øyafestivalen. Bøyde og fæle, både på nesebroen i metall og med bøy på en av stengene, dog uten skader på glasset, Så de ikke veldig bra ut og satt skjevt så det holdt.

Stakk innom en Interoptik-sjappe og de fant frem «solbrillehårføneren», og fikk bøyd tilbake stegene og fikset nesebroen med litt makt.

Samme brillene kan også påta seg skylden for et kutt og arr jeg har i øyebrynet etter et ublidt møte med en lyktestolpe i Cape Town. [Brillene] kom seg gjennom det også, og med litt pussing av glassene forsvant også malingsrestene også.

Så ja, at de er litt løse skal definitivt la seg fikse.

1B15637F-EEAC-494D-AAB2-B41A69B6D659.jpeg
 
Mine Clubmasters fikk seg litt juling etter å ha falt ut fra skjortelommen og ned på bakken, hvorpå jeg hoppet på dem i en god halvtime, under fjorårets Gabrielle-konsert på Øyafestivalen. Bøyde og fæle, både på nesebroen i metall og med bøy på en av stengene, dog uten skader på glasset, Så de ikke veldig bra ut og satt skjevt så det holdt.

Stakk innom en Interoptik-sjappe og de fant frem «solbrillehårføneren», og fikk bøyd tilbake stegene og fikset nesebroen med litt makt.

Samme brillene kan også påta seg skylden for et kutt og arr jeg har i øyebrynet etter et ublidt møte med en lyktestolpe i Cape Town. [Brillene] kom seg gjennom det også, og med litt pussing av glassene forsvant også malingsrestene også.

Så ja, at de er litt løse skal definitivt la seg fikse.

Vis vedlegg 104353

Svar med anekdoter liker jeg!
 
  • Liker
Reaksjoner: Henrik C
Det ble nye solbriller i sommer. De gamle Ray-Ban brillene knakk etter 15 år med aktiv bruk. Denne gangen valgte jeg Persol PO2803S, havana acetate innfatning og brunt polaroid glass.

Persol PO 2803S 2457 havana (1).jpg


Jeg har brukt de en uke og er så langt veldig godt fornøyd. Høy kvalitet og flott design, god passform og de er behagelige å bruke.

Bonus: Brillene passer veldig godt sammen med et klassisk armbåndsur i stål eller hvitt gull med brun skinnende krokodille rem.

L1040412b.jpg



Acetate er et kunststoff laget av cellulose fra bomull. Persol bruker acetate fra Mazzucchelli.


 
Redigert:
Eg har en del Maui jim , ray ban m.m , men til sportsbriller er det lite som slår optikken til Oakley. Ellers er Serengeti brillene noke av det beste eg har prøvd til bilkjøring. Berre synd dei vart levert med synskorreksjon og ikkje fungerer so godt lenger.