Solbrilletråden

IMG_20160310_144222.jpg

Den årlege solbrilleservicen endeleg ferdig. Skifting av naseputer, stramming/justering av stenger og reingjering. Tar tid. Ulike brands, men mest motebriller her: Police, D&G, RayBan, Moods of Norway, Chanel og Seregenti.

Ute etter «sportslook» brille. Noen med tips?
 
  • Liker
Reaksjoner: BosseSvenson
Røk på et par Wayfarers. Originalmodellen med grønne G15-linser, da jeg liker disse best. Har samme farge på Aviatorene mine.

ray-ban-original-wayfarer-sunglasses-2140-c.902_1.jpg
Vil ha meg et par sånne:) bør jeg gå for 50 eller 55mm? Har et ganske stort og bredt hode. Kjøper vanligvis bare wayfarer modellen H&M selger. Noen tips til god nettside å handle fra?
 
Vil ha meg et par sånne:) bør jeg gå for 50 eller 55mm? Har et ganske stort og bredt hode. Kjøper vanligvis bare wayfarer modellen H&M selger. Noen tips til god nettside å handle fra?

Jeg er også ganske "tjukk i huet," og gikk for 50/22. De passer meg helt fint. Syns 54 mm-versjonen ser rar ut. Ser jo ut som en helt annen brille. Stikk og prøv hos nærmeste optiker :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Olando
Røyk på to sett Maui Jim i dag. Tidligere er det vel ikke så mye annet enn Rayban som har blitt brukt.
Valget falt på "Red Sands" og "Ohia" - to vidt forskjellige modeller. Også to forskjellige glass til hvert sitt bruk. Meget fornøyd hittil, selvom de ikke har fått mange soltimene enda. Men erien er fortsatt ung:)

image.jpeg
 
Da synsam hadde 25% på alle solbriller igår så klart jeg ikke og stagge impulskontrollen og røyk på ett par med Tom Ford Snowdon. Har hatt lyst på disse siden jeg så Spectre, selv om James neppe blir like tøff som meg med disse på :p eller var det omvendt :) Sikkert ikke verdt penga, men kult sammens med Bond nato uansett hehe
 
Er det andre en Synsam som forhandler Persol i Norge? :)

Skal ha nye solbriller, men etter X antall bomkjøp av solbriller på nettet som slettes ikke passer så vil jeg kjøpe i butikk og få litt veiledning, men min lokale Synsam har litt begrenset utvalg av Persol.
 
Har sverget til Carrera Champion i flere år, men benyttet meg av ett godt tilbud og kjøpte to par Oakley Holbrook i år.

Mainstream? Ja
Kule? Definitivt :cool:
Behagelige? Meget

image.jpeg
image.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
@Jone - har du tips for best pris på Holbrook? Røde fra XXL funker ikke helt, men de andre så snasne ut :)

// KAB